CalebLarue 10 Anmeld indhold Skrevet July 12, 2007 Hej alle, Jeg kigger og regner med at købe en BMW 530D fra 2001, Tysk Import. Da jeg i forvejen har en indbo forsikring hos Folksam, ringede jeg til dem for at få et tilbud. De sagde jeg skulle af med 19.673 kr. om året på trods af at jeg er kunde hos dem i forvejen. Ham jeg snakkede med sagde at de ikke kigget efter anciennitet men efter alder, hvad det er for en bil og hvor man bor. Jeg er 26, har haft kørekort i Siden April 2006 (Lidt over 2 år) Bilen jeg skal købe er en 530D fra 2001 Tysk Import. Er der nogen herinde der kan anbefale andre selskaber der er lidt billigere, da jeg ikke rigtigt kan finde rundt i svenske hjemmesider pga. for lidt kendskab til det svenske sprog :) Mvh. Caleb Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2007 Tjah nu skriver du jo ikke noget om hvor du bor eller noget. Men det er ikke hvor gammel du er, men hvor længe du har haft kørekort så vidt jeg ved.. dvs. 2 år hvilket jo ikke er så meget.. Det er en stor dyr bil OG du importerer den. Det er ikke alle selskaber der er glade for det.. I mine øjne lyder det ikke helt sindssygt forkert hvis du altså har valgt helforsikring.. Men andre selskaber: www.if.se www.salusansvar.se www.trygghansa.se og mange andre.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2007 Jeg må give Martin ret her, men de oplysninger du giver kan det godt blive svært at komme meget længere ned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 12, 2007 Prøv IF og Salus... Jeg kigger og regner med at købe en BMW 530D fra 2001, Tysk Import. Da jeg i forvejen har en indbo forsikring hos Folksam, ringede jeg til dem for at få et tilbud. De sagde jeg skulle af med 19.673 kr. om året på trods af at jeg er kunde hos dem i forvejen. Er der nogen herinde der kan anbefale andre selskaber der er lidt billigere, da jeg ikke rigtigt kan finde rundt i svenske hjemmesider pga. for lidt kendskab til det svenske sprog :) Min egenimporterede '03 BMW 530d touring steptronic var forsikret for under 10.000 SEK hos IF ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2007 Synes du skulle slå til med det samme på den pris. Med kørekort i 2 år lyder det ret billigt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2007 Min egenimporterede '03 BMW 530d touring steptronic var forsikret for under 10.000 SEK hos IF ;) Jep men du har også haft kørekort i mere end 2 år, det gør en KÆMPE forskel;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2007 Jep men du har også haft kørekort i mere end 2 år' date=' det gør en KÆMPE forskel;)[/quote'] Ja nærmest fra før bilen blev opfundet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2007 Sveland er sikkert det billigste! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret July 12, 2007 Wrong... Jep men du har også haft kørekort i mere end 2 år, det gør en KÆMPE forskel Nope - min yngste søn på 20 skulle ikke give voldsomt meget mere.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nullersdk 10 Anmeld indhold Besvaret July 12, 2007 Forsikring af BMW Hej alle, Jeg kigger og regner med at købe en BMW 530D fra 2001, Tysk Import. Da jeg i forvejen har en indbo forsikring hos Folksam, ringede jeg til dem for at få et tilbud. De sagde jeg skulle af med 19.673 kr. om året på trods af at jeg er kunde hos dem i forvejen. Ham jeg snakkede med sagde at de ikke kigget efter anciennitet men efter alder, hvad det er for en bil og hvor man bor. Jeg er 26, har haft kørekort i Siden April 2006 (Lidt over 2 år) Bilen jeg skal købe er en 530D fra 2001 Tysk Import. Er der nogen herinde der kan anbefale andre selskaber der er lidt billigere, da jeg ikke rigtigt kan finde rundt i svenske hjemmesider pga. for lidt kendskab til det svenske sprog :) Mvh. Caleb Hej Jeg har selv lige været ude for at skulle tjække prisen på forsikring af en BMW 328 E46 fra 99. Med Helforsikring lå prisen på ca 14000 til 15000 svkr om året i forskellige forsikringsselskaber, indtil jeg ringede til : OriginalFörsäkring, der fik jeg efter en lille snak med dem, den årlige præmie ned fra 14500svkr årligt til 7122svkr. Så de kan kun anbefales hvis man skal have forsikret en BMW i Sverige Mvh Carsten :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2007 Hej Jeg har selv lige været ude for at skulle tjække prisen på forsikring af en BMW 328 E46 fra 99. Med Helforsikring lå prisen på ca 14000 til 15000 svkr om året i forskellige forsikringsselskaber, indtil jeg ringede til : OriginalFörsäkring, der fik jeg efter en lille snak med dem, den årlige præmie ned fra 14500svkr årligt til 7122svkr. Så de kan kun anbefales hvis man skal have forsikret en BMW i Sverige Mvh Carsten :) Hejsa Har lige ringet til dem du har anbefalet, de gav mig en endnu dyrere præmie... De vil have 23.455 Sek. om året for en "Kasko" forsikring på samme bil. Men jeg fandt ud af at de ikke kan se hvorlangtid man har haft kørekort, med andre ord kunne man sagtens bilde dem ind at man har haft kørekort i 8 år i stedet for de 3½ år jeg oplyste ! Det kan være man skal prøve det, dig med forbehold for hvordan man får den tilbage hvis det bliver opdaget i forbindelse med en ulykke!? (7-9-13) som min kæreste plejer at sige :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Søssan 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2007 Hejsa Har lige ringet til dem du har anbefalet, de gav mig en endnu dyrere præmie... De vil have 23.455 Sek. om året for en "Kasko" forsikring på samme bil. Men jeg fandt ud af at de ikke kan se hvorlangtid man har haft kørekort, med andre ord kunne man sagtens bilde dem ind at man har haft kørekort i 8 år i stedet for de 3½ år jeg oplyste ! Det kan være man skal prøve det, dig med forbehold for hvordan man får den tilbage hvis det bliver opdaget i forbindelse med en ulykke!? (7-9-13) som min kæreste plejer at sige :D Pas på med det, for selskaberne beder mange gange om kopi af dit danske kørekort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2007 ....med andre ord kunne man sagtens bilde dem ind at man har haft kørekort i 8 år i stedet for de 3½ år jeg oplyste ! Det kan være man skal prøve det, dig med forbehold for hvordan man får den tilbage hvis det bliver opdaget i forbindelse med en ulykke!? (7-9-13) som min kæreste plejer at sige :DHvad tror du selv der sker!? Så snart selskaberne skal punge ud, så gider de pludselig godt gå i detaljer og undersøge hver en lille mulighed for at nedsætte præmien - eller slippe helt. Så-eh...glem det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2007 Det kan være man skal prøve det, dig med forbehold for hvordan man får den tilbage hvis det bliver opdaget i forbindelse med en ulykke!? (7-9-13) som min kæreste plejer at sige :D Som udgangspunkt har du pligt til at opgive "rigtige" oplysninger ved indgåelse af en forsikringsaftale. Selskabet kan - i tilfælde af en skade - bede om dokumentation for at oplysningerne er korrekte, og er de ikke det, kan de annullere forsikringsaftalen og tilbagebetale den betalte præmie med fradrag for den del der er lovpligtig trafikforsikring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2007 Hey igen Jeg tror lige at jeg dropper den med at prøve at score en billigere præmier ved at give dem forkerte oplysninger, tænkte det nok at lige så snart selskaberne skal punge ud så prøver de at finde udveje (Især forsikringsselskaberne). Og ja hvis man har løjet om hvor lang tid man har haft kørekort, kan man vel kun bearbejde sig selv for det hvis de nægter at betale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2007 Og ja hvis man har løjet om hvor lang tid man har haft kørekort' date=' [b']kan man vel kun bearbejde sig selv for det hvis de nægter at betale.Ja...hovedet ind i væggen - hårdere og hårdere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2007 www.insplanet.se de finder den billigeste forsikring til dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nullersdk 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2007 Billigere Forsikring www.insplanet.se de finder den billigeste forsikring til dig. Hej Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at jeg har et eks. på at www.insplanet.se ikke altid finder den billigste forsikring til dig. Mit eks med en BMW 328 e46 fra 99 , kom de med et tilbud der hed ca 15000,00 svkr om året for en Helforsikring (= Kasko), hvorimod da jeg selv ringede til http://www.originalforsakring.com/, startede de med en pris der hed ca 14500,00 svkr om året, men da jeg fortalte dem at jeg havde haft mit danske kørekort siden 1987, blev prisen istedet for 7122,00 svkr om året.. Mvh Carsten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nullersdk 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2007 Forsikring af BMW Hejsa Har lige ringet til dem du har anbefalet, de gav mig en endnu dyrere præmie... De vil have 23.455 Sek. om året for en "Kasko" forsikring på samme bil. Men jeg fandt ud af at de ikke kan se hvorlangtid man har haft kørekort, med andre ord kunne man sagtens bilde dem ind at man har haft kørekort i 8 år i stedet for de 3½ år jeg oplyste ! Det kan være man skal prøve det, dig med forbehold for hvordan man får den tilbage hvis det bliver opdaget i forbindelse med en ulykke!? (7-9-13) som min kæreste plejer at sige :D Hej Igen. Som jeg har oplevet, har det noget at gøre med i hvor lang tid man har haft sit kørekort, og som jeg kunne oplyse ærligt, så havde jeg haft mit kørekort siden 1987.. Men som jeg også har fået at vide, så er BMW åbenbart , et dyrt mærke generalt at forsikre her i Sverige , desværre .. Mvh Carsten :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2007 Men jeg fandt ud af at de ikke kan se hvorlangtid man har haft kørekort' date=' med andre ord kunne man sagtens bilde dem ind at man har haft kørekort i 8 år i stedet for de 3½ år jeg oplyste ! [/quote'] Hvis du har en skade beder de om en kopi af kørekortet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Nadynka Anmeld indhold Besvaret July 19, 2007 Tjah nu skriver du jo ikke noget om hvor du bor eller noget. Men det er ikke hvor gammel du er, men hvor længe du har haft kørekort så vidt jeg ved.. dvs. 2 år hvilket jo ikke er så meget.. Det er en stor dyr bil OG du importerer den. Det er ikke alle selskaber der er glade for det.. I mine øjne lyder det ikke helt sindssygt forkert hvis du altså har valgt helforsikring.. Men andre selskaber: www.if.se www.salusansvar.se www.trygghansa.se og mange andre.. Prøv www.sveland.se de er billige.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2007 Hej Igen. Som jeg har oplevet, har det noget at gøre med i hvor lang tid man har haft sit kørekort, og som jeg kunne oplyse ærligt, så havde jeg haft mit kørekort siden 1987.. Men som jeg også har fået at vide, så er BMW åbenbart , et dyrt mærke generalt at forsikre her i Sverige , desværre .. Mvh Carsten :) Du har haft kørekort næsten ligeså langtid som jeg har været til i det her liv minus 6 år :) Det har nok en betydning, men da jeg ringede til Folksam sagde de at de ikke kigget på hvorlangtid man har haft kørekort, men på alder og biltype / Samt hvor man bor ! Jeg må ringe rundt når jeg har fået registreret bilen, og høre samtlige Forsikrings selskaber for at finde den billigste, der er ingen anden udvej kan jeg se. Tak til alle der har givet respons fra sig :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites