Jump to content
poseidon

Oxie.

Recommended Posts

Hej alle. Så er vi så godt som kommet på plads og syntes her er skønt. Mangler dog lige et par legevenner til drengene. Er der nogen der ved hvor der ligger nogle bilforhandler i nærheden? Vi er hjemme hele sommeren så kig endelig forbi.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen velkommen til =) Er selv lige flyttet hertil for en lille uge siden, så har ikke fået styr at finde så meget andet end ILVA, Bauhauss og Citygross :p Det er et dejligt område er sikker på I kommer til at stortrives. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I kan roligt glæde jer - det er SÅ skønt at komme fra København til Oxie :th2:
Ja, jeg kan kun hoppe med på vognen og sige at vi elsker at bo her, og flytter ikke her fra de næste mange år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ny i Oxie Hejsa Ja, så er der kommet 2 danskere mere til Oxie. :) Nærmere betegnet Keramikvägen.. Vi er et par på 26 og 24 år, uden børn, som vælger at prøve lykken herovre ;) Hvis der skulle være nogen i vores aldersgruppe som søger bekendtskaber herovre, er I meget velkomne til at skrive. Det er jo altid hyggeligt at kunne sidde og drikke en kop kaffe og sludre lidt i ny og næ! :) Mvh. Kenneth og Jennifer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flytter til Oxie d. 22/9 Hej, :new: Vi flytter til Oxie d. 22/9, og ja vi glæder os. Jeg (Peter) er 30, og min kæreste (Henriette) er 28. Det bliver skønt endelig at få flyttet vores ting over sundet. Har også hørt fra sælger at der bor en del danskere i området, så de må vel også være her på forumet. Jeg har tidligere surfet lidt rundt her på sunddebatten, og fandt en checkliste til flytning m. bla. skat, folkeregister osv. Den var vist lavet af en der arbejde i skat, jeg kan ikke lige finde den igen... :cry: er der nogen der ved hvor den er gemt henne ? MVH, Peter & Henriette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lydisolering i Brf. Oxievången Hej Vi var ude at besøge et hus i Brf. Oxievången for lidt tid siden. Vi syntes at væggene til naboen virkere lidt tynde og lød nærmest som paneler når man bankede lidt på dem. Er der nogen som bor i samme boligforening og som kan bekræfte, om det bare var et indtryk? Er der generelt god lydisolering imellem nabohusene i Oxievången? På forhånd tak :-) :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej du. Jeg bor i den nævnte forening og ja væggene er af gips over det hele. Dog skal det siges at man ikke kan høre naboen, medmindre der er skruet helt op for anlægget. Det er en god forening. Næsten alle svenske hjem er indvendigt bygget op med gipsvægge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle sammen, så er der et par danskere mere i Sverige, vi har godt nok været her et halvt års tid, men har først nu fundet denne side. min kone Laila på 33 og jeg selv på 32 bor på Fajansvagen, sammen med vores 2 katte, og en hund. :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vist slet ikke skrevet i denne tråd. Men ALLESAMMEN velkommen til Oxie... I skal nok blive glade for det. Jeg bor på Fajansvägen sammen med min kærste og vores 2 katte og vi har været her i knap 3 år(tror jeg nok).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det Johan, 3 år, så er du jo en af de garvede (svenskere):D er du stadig lige så glad for det, som da i kom? vi synes her er dejligt, men vi er ikke vant til at bo i andel, kommer selv fra eget hus. men vi synes at HSB er en lidt topstyret og ikke særlig tolerant forening. eller er det bare os der har været uheldige...:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for det Johan' date=' 3 år, så er du jo en af de garvede (svenskere):D er du stadig lige så glad for det, som da i kom? vi synes her er dejligt, men vi er ikke vant til at bo i andel, kommer selv fra eget hus. men vi synes at HSB er en lidt topstyret og ikke særlig tolerant forening. eller er det bare os der har været uheldige...:rolleye:[/quote'] Ja lidt forsvensked er man vel blevet...hehehe. Ja vi er stadig MEGET glade for at bor her, jeg tror ikke at vi flytter tilbage til dk som det er nu. Nu ser jeg det ikke så meget som en andel men måske mere som en ejerbolig med fordele. Men det kommer jo nok an på hvordan man ser på det. Vi har ikke haft nogle problemer med vores forening endnu, det eneste vi er lidt træt af er den forbandet varmeveksler/emhætte. Jeg er ved at blive lidt træt i hovdet over at jeg ikke kan smide det gamle lort ud og få mig en RIGTIG emhætte der kan suge ordenligt. Men udover det er vi meget glade for det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ok' date=' så er det bare os der har været lidt uheldige, men hvorfor ikke bare skifte emhætte, må man ikke det... men du er da heldig, vores virker ikke, arbejder på at løse det, det har foreløbig kun kostet 3 sikringer.[/quote'] Den er derværre ikke bare at skifte for det er den der styre varmeveksleren og udsugning i hele huset. Ja det kan da serfølgelig være noget om. Men er det ikke noget som foreningen dækker??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har boet her i 3 år, og vi er glade for at være her. En af fordelene ved en andel er, at der bliver taget hånd om den udvendige vedligeholdelse. Vi har malet vores yderdør og givet vores hegn olie - både maling og olie kunne vi hente på kontoret. Vi boede også i eget hus i DK, men har ikke fortrudt at skifte til andel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Claus Nu har jeg slet ikke forstand på hvordan det foregår herovre. Vi er også medlemmer af Dalgården. Vores foreningen er så "en afdeling i afdelingen", nemlig HSB Dalgården. Vi må ikke skifte emhætten ud selv, for som Johan nævner, styrer den udsugningen i hele boligen. Vores emhætte larmer som bare katten, men vi har fået en plan fra foreningen, hvor vi har fået at vide at vi får skiftet emhætten ud i år 2008.. Så kan vi bare håbe at den er mere støjsvag! :o Men mener altså at Dalgården har regler om at der skal være nogle fremtidsplaner i foreningen, og derfor burde du også have fået planerne for din forening. Dér kan du jo eventuelt kigge efter, om de også har planer om at udskifte emhætterne. Kan jo være at det er i alle Dalgårdens boliger det kommer til at ske, i fremtiden. Derudover kan jeg fortælle at vi er godt tilfredse med vores forening. Vi har i hvert fald ikke haft problemer 7-9-13 ;) Og vi kan altid ringe til viceværten hvis der er noget som ikke fungerer. Kunne også forestille mig at I kan ringe ang. jeres emhætte, da den skal fungere, for ikke at få fugt i boligen! :) Og til sidst.. Rigtig hjertelig velkommen til Oxie! Det er en dejlig by, som I nok skal blive glade for at bo i! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites