Jump to content
Scion

Fordobling af benzin prisen?

Recommended Posts

Det var bestemt ikke en bitterhed - tværtimod. Jeg var bare nysgerrig - ganske enkelt. Tildels fordi jeg ikke synes det havde været oppe før og tildels fordi det kunne være sjovt at vide hvilken bil man kører, når man er så politisk korrekt (beklager hvis det støder) og velovervejet, som tilfældet er med dig :th2:
Enten læser du ikke, hvad jeg skriver, eller også forstår du det ikke, eller også er politisk korrekt vendt på hovedet, mens jeg har været til frokost. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Enten læser du ikke' date=' hvad jeg skriver, eller også forstår du det ikke, eller også er politisk korrekt vendt på hovedet, mens jeg har været til frokost. :rolleyes:[/quote'] Jeg håber det enten er et eller tre, for jeg hader den anden mulighed. Det ville jo betyde at jeg var dum :rolleyes: Hvad spiser man i øvrigt når man er politisk korrekt vendt på hovedet? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
redder kloden fra verdensomspændende godt vejr. :)
Ja det miljøfis kommer der sgu ikke noget godt ud af - alle skal min. tvinges til at køre V8 i fremtiden - Kræver sol nu !! *forlanger* ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Alle biler skal ved lov, kunne køre mindst 300, aldrig over 2 km/l og kun ha' plads til 2..... Dog skal hastigheden begrænses til maks 200 km/t, for børn under 12 år.....når de sidder bag rattet........ ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Nadynka
Mon ikke de forsøger at tvinge folk til E85/Etanol og miljø/syntetisk -diesel? Det er en meget direkte vej at gå - men miljømæssigt kan jeg sagtens følge dem.
Så får jeg lavet gas på min bil istedet...:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

vedr benzin priser i Sverige :thumbdown benzin stigning af priser i sverige, efter jeg havde kontakt med fordonskat kontoret hos vv.se , talte de om kun bezinprisstigning , og ikke diesel, så diesel biler skulle være fritaget (indtilvidere), you never know, hvornår de ændrer igen, off the record, hvis det var i DK og en politiker lavede sådan en ændring vil det så være en politisk :fight: selvmord, jeg tro heller ikke på, at de vil gennemfører dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må vi ikke glemme at for ti år siden kostede benzinen i Danmark faktisk kun det halve af hvad den gør i dag. Hvorfor skulle den så ikke også kunne stige til det dobbelt i Sverige? Selvfølgelig er der en smertegrænse og det ville vel næppe kommer fra den ene dag til den anden. Jeg var engang med til et seminar med en fremtidsforsker, som netop forudsagde at vi kommer til at betale meget, meget mere for brændstof og opvarmning i fremtiden. Men det er jo egentlig ikke meget anerledes end i 70'erne (hvor jeg dårligt var født)... der har jeg da hørt at folk tog cyklen og en varm sweater på og så gik det fint alligevel. Det handler om vilje og hvad flertallet vil. Men umiddelbart tror jeg nu heller ikke helt på en så kraftig fordobling. Men over længere tid, måske... især når de miljøvenlige biler som BMW118d kommer (kører 21 på en liter diesel med 143 heste... og BMW er tilmed igang med at udvikle endnu mere økonomiske biler).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Endnu en omgang lorte journalistik med sensations overskrift. Så vidt jeg kan min hovedregning er 16,25 ikke i nærheden af en fordobling af 9,75. Pede
fordobling af ca 11 SKR vil være 22 SKR som giver ca 16 DKK jeg ved ikke hvorfor blander du de danske priser ind i det... det jo svenske priser man går udfra ikke danske...:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fordobling af ca 11 SKR vil være 22 SKR som giver ca 16 DKK jeg ved ikke hvorfor blander du de danske priser ind i det... det jo svenske priser man går udfra ikke danske...:confused:
Når jeg ser benzin-priser regner jeg de svenske priser om til danske for at se hvor det bedst kan betale sig - tror mange gør det. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu må vi ikke glemme at for ti år siden kostede benzinen i Danmark faktisk kun det halve af hvad den gør i dag. Hvorfor skulle den så ikke også kunne stige til det dobbelt i Sverige?
Fordi benzinpriserne globalt er styret af OPEC og afhænger af mange faktorer såsom om man slås meget i Israel eller der er optræk til ballade i Irak. Varme vintre spiller også ind. Formoder at svenske priser har fulgt nogenlunde den samme udvikling som de danske. Eneste variabel er afgifter. Det her forslag er et politisk indgreb, som skriger til himlen og som næppe bliver til noget. Og hvis det bliver: Hatten af for den politiker, der tør gå linen ud med sine miljø-hippie idealer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Jeg ville gerne køre på biodielsel men det fås ikke endnu. Udstønningen skulle efter sigende lugte lidt som ristet brød, så der bliver behov for lidt flere fikasteder langes vejene når hyggesulten melder sig på vejene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ang. biodiesel. skal man ikke have installeret en dims på motoren som opvarmer biodieselen for at det virker? er der ikke noget med det er mere tyktflydende end normal diesel og derfor skal opvarmes? vil dog være meget smart bare at tømme et par dunke rapsolie ned i tanken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Danmark kan blive selvforsynende med biobenzin hvis politikerne i DK kunne trække fingeren ud af det hvad de sidder på, og ikke være penge griske (og spekulere hvor mange penge og afgifter de kan trække hjem fra alm. borger) så kunne Danmark blive en af verdens mest miljø venlig og førende nationer. noget jeg fandt på nettet "Danmark kan blive selvforsynende med biobenzin Med morgendagens teknologi kan afgrøderne fra 16 pct. af landbrugsarealet, erstatte det samlede danske benzinforbrug. Det viser ny forskning. " se her: http://ing.dk/artikel/68621 :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites