Jump to content
Guest Supermule

Så er Tour'en 2007 igang...............

Recommended Posts

Guest Supermule

Miguel Indurain siger selv..... Indurain støtter Rasmussen 2007-07-28 14:30 Den femdobbelte Tour de France-vinder Miguel Indurain mener, at hjemsendelsen af Michael Rasmussen har gjort cykelsporten endnu mere beskidt. Miguel Indurain bryder sig ikke om, at Michael Rasmussen er blev sendt ud af Tour de France. Den femdobbelte Tour-vinder mener, at al retssikkerhed og respekt blev tilsidesat, da Rabobank onsdag aften fyrede den gule førertrøje. Hjemsendelsen kom efter stort pres fra Tour de France-ledelsen. - Cykelsporten blev endnu mere beskidt ved at smide Rasmussen hjem. Alt hvad man med respekt for værdighed og retssikkerhed kunne sanktionere danskeren med var en administrativ straf, siger Miguel Indurain ifølge Ekstra Bladet til sportsavisen AS. /ritzau/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry - kan ikke dy mig. Så denne her inde på tv2's debatside. Jeg kan ikke selv tage æren - denne skribent har virkelig klasse: Indledende interviewsamtale mellem ærlig Jesper Worre og en kompetent DR-journalist: - Hej, det er Jesper Worre. Kan jeg komme til at tale med en kompetent journalist? - Hej, du har fået fat i den rette. Værsågod og tal løs! - Ja, der er noget I skal vide om Rasmussen. Jeg vil gerne på live-tv med disse oplysninger, hvis det er muligt. Det er ganske vist fortrolige oplysninger, men jeg vil jo ikke lyve, så derfor ser jeg mig nødsaget til at stå frem nu! - Hvad drejer det sig om, Worre? - Jo, vi har for en måned siden besluttet at udelukke Michael Rasmussen fra landsholdet. Vi synes, det er vigtigt, at dette kommer frem nu. - Men hvis I har besluttet det for en måned siden, hvorfor skal det så frem netop nu, hvor Rasmussen kører i gult? - Jo, for vi vil jo ikke lyve. - Men Worre, der er da ingen, der lyver? - Nej, men der er mere, I ikke ved. Rasmussen har fået flere advarsler! Det er ganske vist fortrolig information, må jeg understrege. - Hvor mange ryttere har flere advarsler, Worre? - Det ved jeg ikke. Rasmussen er jo den eneste dansker i feltet. Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om andre nationers ryttere. - Men du kan godt udtale dig om danske ryttere, selv om det er fortrolige oplysninger? - Ja, det ser jeg ingen problemer i. - Har du tænkt på, hvilket stormvejr Michael Rasmussen nu vil komme i? - Ja, selvfølgelig. - Jesper Worre, synes du, det er rimeligt, at vi skal have disse fortrolige oplysninger om én enkelt rytter, og ikke om alle de andre? - Måske ikke, men jeg kan som sagt ikke give oplysninger om alle de andre ryttere. - Men du ville gerne? - Nej. - Har Rasmussen gjort noget ulovligt, der berettiger til at han ekskluderes? - Nej, ikke efter internationale regler. Men vi har i Danmark besluttet at køre efter et lidt strengere etisk kodeks, og derfor har vi for en måned siden besluttet at ekskludere ham fra landsholdet. - Det lyder lidt som om, Rasmussen er kommet ud i et administarativt uføre. Burde DCU i en situation som denne ikke lede rytteren på rette vej? Burde Unionen ikke støtte sine ryttere, bakke op om dem? - Nej, de skal straffes. - Men Jesper Worre, Rasmussens kontrakt med Rabobank udløber jo i år, og han står til at skulle igennem nye forhandlinger. Endvidere fører han Tour de France. Har du tænkt på, at du kan ødelægge en mands liv? At du kan ødelægge Michael Rasmussens karriere? - Ja, det er indgået i mine overvejelser. Men det er vigtigere for mig, at komme ud med disse fortrolige ting, end at tie. - Har du, Jesper Worre, ligefrem nogle personlige motiver til at lække disse oplysninger netop nu? - Det vil jeg ikke udtale mig om! - En lidt besynderlig sætning fra din mund, Worre... - Men som sagt vil jeg gerne stå frem på live-tv og give disse oplysninger. - Hvorfor tror du, vi vil bruge vores sendetid på den slags? Vi er ikke afhængige af seertal, vi er ikke sensationshungrende. Tror du virkelig, at en hvilken som helst nidkær opportunist kan komme på landsdækkende tv og fremsige sin vrede? Vi er en seriøs redaktion. Vi vil have baggrunden. Vi vil vide alt om, hvorfor disse oplysninger skal ud nu. Vi vil vide, hvorfor MR skal i tvinges i knæ. Vi kan ikke bruge din historie uden disse baggrundsinformationer! Hvor ville vi ikke ende? Skulle vi så også til at bruge sendetid på interviews med tilfældige cykelfans eller udenlandske journalister, som måske kender en, der kender Michael Rasmussen, og har set ham på en rejse i Katmandu? Nej, det holder ikke. Smut du over til Se og Hør eller Ekstra Bladet med din historie, så borer vi lidt i bagrundshistorien i stedet. Tak for samtalen! Denne samtale mellem en ærlig Worre og en kompetent DR-journalist er af indlysende grunde opdigtet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule
:lol: Andet kan jeg ikke sige lige nu..............:lol:
Sorry - kan ikke dy mig. Så denne her inde på tv2's debatside. Jeg kan ikke selv tage æren - denne skribent har virkelig klasse: Indledende interviewsamtale mellem ærlig Jesper Worre og en kompetent DR-journalist: - Hej, det er Jesper Worre. Kan jeg komme til at tale med en kompetent journalist? - Hej, du har fået fat i den rette. Værsågod og tal løs! - Ja, der er noget I skal vide om Rasmussen. Jeg vil gerne på live-tv med disse oplysninger, hvis det er muligt. Det er ganske vist fortrolige oplysninger, men jeg vil jo ikke lyve, så derfor ser jeg mig nødsaget til at stå frem nu! - Hvad drejer det sig om, Worre? - Jo, vi har for en måned siden besluttet at udelukke Michael Rasmussen fra landsholdet. Vi synes, det er vigtigt, at dette kommer frem nu. - Men hvis I har besluttet det for en måned siden, hvorfor skal det så frem netop nu, hvor Rasmussen kører i gult? - Jo, for vi vil jo ikke lyve. - Men Worre, der er da ingen, der lyver? - Nej, men der er mere, I ikke ved. Rasmussen har fået flere advarsler! Det er ganske vist fortrolig information, må jeg understrege. - Hvor mange ryttere har flere advarsler, Worre? - Det ved jeg ikke. Rasmussen er jo den eneste dansker i feltet. Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om andre nationers ryttere. - Men du kan godt udtale dig om danske ryttere, selv om det er fortrolige oplysninger? - Ja, det ser jeg ingen problemer i. - Har du tænkt på, hvilket stormvejr Michael Rasmussen nu vil komme i? - Ja, selvfølgelig. - Jesper Worre, synes du, det er rimeligt, at vi skal have disse fortrolige oplysninger om én enkelt rytter, og ikke om alle de andre? - Måske ikke, men jeg kan som sagt ikke give oplysninger om alle de andre ryttere. - Men du ville gerne? - Nej. - Har Rasmussen gjort noget ulovligt, der berettiger til at han ekskluderes? - Nej, ikke efter internationale regler. Men vi har i Danmark besluttet at køre efter et lidt strengere etisk kodeks, og derfor har vi for en måned siden besluttet at ekskludere ham fra landsholdet. - Det lyder lidt som om, Rasmussen er kommet ud i et administarativt uføre. Burde DCU i en situation som denne ikke lede rytteren på rette vej? Burde Unionen ikke støtte sine ryttere, bakke op om dem? - Nej, de skal straffes. - Men Jesper Worre, Rasmussens kontrakt med Rabobank udløber jo i år, og han står til at skulle igennem nye forhandlinger. Endvidere fører han Tour de France. Har du tænkt på, at du kan ødelægge en mands liv? At du kan ødelægge Michael Rasmussens karriere? - Ja, det er indgået i mine overvejelser. Men det er vigtigere for mig, at komme ud med disse fortrolige ting, end at tie. - Har du, Jesper Worre, ligefrem nogle personlige motiver til at lække disse oplysninger netop nu? - Det vil jeg ikke udtale mig om! - En lidt besynderlig sætning fra din mund, Worre... - Men som sagt vil jeg gerne stå frem på live-tv og give disse oplysninger. - Hvorfor tror du, vi vil bruge vores sendetid på den slags? Vi er ikke afhængige af seertal, vi er ikke sensationshungrende. Tror du virkelig, at en hvilken som helst nidkær opportunist kan komme på landsdækkende tv og fremsige sin vrede? Vi er en seriøs redaktion. Vi vil have baggrunden. Vi vil vide alt om, hvorfor disse oplysninger skal ud nu. Vi vil vide, hvorfor MR skal i tvinges i knæ. Vi kan ikke bruge din historie uden disse baggrundsinformationer! Hvor ville vi ikke ende? Skulle vi så også til at bruge sendetid på interviews med tilfældige cykelfans eller udenlandske journalister, som måske kender en, der kender Michael Rasmussen, og har set ham på en rejse i Katmandu? Nej, det holder ikke. Smut du over til Se og Hør eller Ekstra Bladet med din historie, så borer vi lidt i bagrundshistorien i stedet. Tak for samtalen! Denne samtale mellem en ærlig Worre og en kompetent DR-journalist er af indlysende grunde opdigtet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

2007 Tour De France Winner Stripped of Title Her er lidt mere satire jeg fandt - det skræmmende er at denne er skrevet helt tilbage i april i år FØR Touren startede. :eek:http://www.fatcyclist.com/2007/04/06/2007-tour-de-france-winner-stripped-of-title/ PARIS, FRANCE (Fat Cyclist Fake News Service) - Three agencies integral to the sport of professional cycling held a joint press conference today, in order to make a number of important announcements regarding the 2007 Tour de France. “First and foremost,” said Patrice Clerc, President of Amaury Sport Organization (ASO), the promoter of the Tour de France), “I want to be the first to congratulate whoever wins the 2007 Tour de France. You are truly a great champion, and ASO thanks you for making our business possible. While we do not yet know who will win the Tour, I feel it is vital we acknowledge that person as the pinnacle of strength, conditioning, and personal sacrifice he undoubtedly must be.” “Next,” continued Clerc, “I’d like to take this opportunity to accuse the aforementioned winner of using unscrupulous and nefarious methods to obtain this prize, and hereby accuse him — whoever he is — of doping.” An Open and Shut Case Dick Pound, Chairman of the World Anti-Doping Association (WADA), was on hand to elaborate. “When was the last time we had a Grand Tour winner who was not eventually accused and — at least in the court of public opinion –convicted of doping?” Continued Pound, “Our problem, in the past, was one of timing. We keep waiting until after someone has won a grand tour to make insinuations. By then, the public has gotten behind the rider and we’ve got a public relations nightmare on our hands.” “Really, it’s very simple,” said the Chairman of WADA. “Follow my logic, if you please. Every single rider at the Tour de France is a superior athlete. If one person is able to beat all these other people, that person must be doing something the others aren’t doing. However, everybody knows that every single one of these athletes is doing every legitimate thing he can to be the best racer he can be. And since every racer is doing every allowable thing, but only one person can win, the person who wins must be doing something that is not allowed.” “And what is not allowed?” asked Mr. Pound. “Doping is not allowed, that’s what.” Concluded the Chairman of WADA, “I think it’s time we stop beating around the bush and be direct about this: If you win the Tour de France, you are a doper. Pure and simple. So while I admire the future winner of the Tour de France, I have nothing but contempt for the unethical way in which you will go about winning.” New Features in this Year’s Tour Pat McQuaid, President of the International Cycling Union (UCI) announced that in conjunction with this preemptive dismissal of the winner of the TdF, several useful and interesting new features will be added to the race. “In addition to having the team car following the race leader,” said McQuaid, “we will now have a police car, just in case he tries to make a break for it. We will also have GPS-based location transmitters sewn right into the yellow jersey.” “The award ceremony will have some new drama, as well,” said McQuaid. “In addition to the stuffed lion and the yellow jersey, the holder of the maillot jaune will be handed a pair of ceremonial handcuffs by myself and Mr. Pound, and then we will slap him.” “The final ceremony will be even better,” concluded the UCI President.. “In addition to the traditional pomp and prizes, we will also have law enforcement personnel, a judge and prosecuting attorneys on hand to serve notice of arrest, a search warrant, and in fact begin the arraignment proceedings. It will be spectacular.” Racers React “I suddenly don’t feel so well,” said Ivan Basso, following the press conference. “Also, I have a pain in my knee and my goiter’s acting up. I intend to race still, but frankly don’t see my prospects as all that good.” “My back is killing me,” commented Alexandre Vinokourov. “I feel a general sense of malaise,” noted Iban Mayo, though nobody asked. Final Word Concluding the presentation, Christian Prudhomme, Director of the Tour de France, said, “I’d like to make a couple of final points. First, I’m afraid that once we strip the outright winner of the Tour de France of his title, the second place winner will be promoted to the winning spot and is thus a doper as well. And so on and so on, until we’ve had our fun.” “Second,” concluded the race Director, “All of this is null and void in the event of a Frenchman winning the Tour.” This entry was posted on Friday, April 6th, 2007 at 5:35 am and is filed under Fake News.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Så er Contador i skudlinien.........:) W.Franke: Contador brugte doping 30-07-07: 13:57 | af: Kasper Hansen Den tyske dopingekspert Dr. Werner Franke siger til tyske medier, at han besidder beviser for at Tour de France-vinder Alberto Contador har brugt doping. I et magasin på den tyske tv-station ZDF langede Franke ud efter Tour-vinderen, hvis navn står på dopinglægen Fuentes' liste. Franke går så vidt som til at sige, at kåringen af Contador som Tour-vinder er det 'største svindelnummer i sportshistorien'. Franke siger at han har fået fat i dokumenter fra Operacion Puerto-sagen, hvorfra han kan udlede hvilke dopingmidler som Contador har benyttet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Rabobank (altså selve banken) er så småt begyndt at undersøge om de kan fedte deres brøler af på Theo de Rooij. http://tour.tv2.dk/article.php/id-7747659.html?forside Rabobank undersøger de Rooij 30-07-07: 14:08 | af: Ritzau Holdchefen for det hollandske cykelhold Rabobank, Theo de Rooij, bliver nu hovedperson i et internt undersøgelse, som storsponsoren finansvirksomheden Rabobank kræver iværksat. Der er stadig alt for mange ubesvarede spørgsmål i sagen om Michael Rasmussens pludselige fyring fra det hollandske cykelhold Rabobank i sidste uge, mens han endnu førte løbet. Derfor vil finansselskabet Rabobank, der i mere end ti år har stået bag holdet, nu ifølge avisen De Telegraaf iværksætte en tilbundsgående undersøgelse af begivenhederne omkring fyringen. En beslutning, som tre af bankens bestyrelsesmedlemmer ganske vist forinden godkendte, og som man stadig står bag. "Da Rasmussen bekræftede over for de Rooij, at han havde løjet om sit opholdssted inden Touren, var der ikke noget andet valg. Så var der kun én mulighed, og det er en fyring," siger van Schindel til avisen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

De er dopede alle sammen

Og Rabobank (altså selve banken) er så småt begyndt at undersøge om de kan fedte deres brøler af på Theo de Rooij.
Det er en farce uden lige - skod: 1) Contador under stærk mistanke på grund af W. Frankes udtalelser (og han er jo ikke nogen hvilken-som-helst læge). 2) Mayo suspenderet grundet dopingmistanke - er testet positiv den 24. juni under Tour de France (hviledagen) Rend mig et vist sted - jeg gider ik' det der mere :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Michaels mailbox hacket...

Man spørger så sig selv, om hvorfor Mayo ikke blev smidt ud af tour'en????? ;)
Måske det står i Rasmussens mailbox :laugh:http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7754739.html?forside Cykelrytteren Michael Rasmussen, der i sidste uge måtte forlade Tour de Fran*ce efter mistanke om, at han ikke hav*de fortalt sandheden om, hvor han hav*de trænet op til touren, har fået sin private mail-korrespondance hacket. Indholdet, heriblandt en kopi af Ras*mussens fyreseddel fra holdet Rabobank og detaljer om hans opholdssteder på de omdiskuterede dage i juni, forsøgte hackeren mandag at afsætte til B.T. Avisen afviste tilbuddet fordi oplys*ningerne er skaffet på ulovlig vis, oplyser sportschef Peter Brüchmann. Hackeren skal angiveligt have gættet sig til kodeordet på Michael Rasmussens webmail. Hackerangrebet har rystet Michael Rasmussen, der straks han blev bekendt med det, ændrede sit password. Rigspolitiets IT-afdeling har via Michael Rasmussens bekendte hørt om sagen og vurderer nu, om der er basis for at gå ind i den, skriver B.T. Det er strafbart at bryde ind i elektroniske postkasser - også selv om det sker ved gætte sig til kodeordet. Strafferammen blev i 2004 hævet fra et halvt til halvandet års fængsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites