Jump to content
Guest Supermule

Så er Tour'en 2007 igang...............

Recommended Posts

Sikke dog en gang vås, -ja undskyld. Men suma sumarum af denne diskution er at nogen mener at det er ok at MR ryger ud på gråt papir fordi han har løjet... Hvis det er den gængse holdning må vi da håbe at folk virkelig selv har rent mel i posen, og ikke ligesom Worre kaster om sig med anklager og UPS glemmer at han selv er på listen over ryttere der er taget for doping. Mon ikke han også løj om det dengang???! Prøv at overfør den tankegang/tendens der kører p.t. mht at han er mistænkt for dit og dat (ikke kendt skyldig!!!) men nu skal afsone alligevel?! Det ville jo aldrig holde vand i et ellers demokratisk samfund som vi lever i... f.x Hr Madsen er mistænkt i en mordsag og hives ind til afhøring. Han afgiver forklaring og får lov til at gå igen. Efterfølgende finder man ud af at han ikke har afgivet en 100% korrekt historie og giver ham livstid for at lyve.... Blæse være med at morderen egentlig render rundt derude og hygger sig og Hr madsen ikke er skyldig.... HAN HAR JO LØJET. min pointe (hvor underligt den end er penslet ud ovenfor) er: MR har alt ret til at køre det løb til ende. Han er nok testet flere gange end nogen anden rytter i det løb og ikke fundet positiv !!! Ergo manden er uskyldig uanset hvad vi andre mener om hans forklaringer... Det her må siges at være historien om hvordan en kylling blev til fem høns =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes nu gode gamle Jørgen Leth har nogle gode pointer: http://www.bt.dk/article/20070726/sport03/70726019/ Det er DCU som har startet det hele med at lække de vel mere eller mindre fortrolige oplysninger og sjovt nok først da han kom i gult. De har vist det i meget længere tid, hvorfor kommer det ikke frem før Tour'en, og hvorfor skal det frem i offentligheden - og ikke blot blive mellem Rabobank, Rasmussen, DCU og den UCI. Så kunne de jo have besluttet inden Tour De Farce, hvorvidt Michael Rasmussen måtte stille op. Jeg har lidt på fornemmelsen, at DCU ikke ønsker en dansk Tour vinder, for efter 5-10 år så indrømmer han vel blot, at han også var dopet - ligesom alle andre. Det er svært at finde hoved og hale i hele den her historie, en gammel italiensk cykelrytter mener at have mødt Rasmussen i Italien - ingen beviser! Rasmussen skulle efter sigende have indrømmet, at det var korrekt - dette ifølge Rabobank. Selv siger Rasmussen, at han ikke har indrømmet det. Det er en masse ikke færdige tråde... Jeg holder hverken med den ene eller den anden, men synes bare det er underligt, sådan som det pludselig kom frem mere og mere, da det gik op for medierne med flere, at chancerne for at Michael Rasmussen vinder Tour De Farce var meget store - især efter etapen i går, hvor Contador blev sat. Egentligt så håber jeg faktisk at cykelsporten bliver fuldstændigt lukket ned nu, alle sponsorer trækker sig. Spanierne hylder allerede Contador som vinder af Tour De Farce - men hvilken dårlig smag han må have i munden. Han har været sat i forbindelse med doping, fik ikke lov til at starte sidste år. Vil folk ikke tænke, jammen han lå jo ikke rigtigt nummer 1 - ligesom sidste år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cassini sagde' date=' at han havde mødt MR - dette benægtede MR, hvilket efterfølgende viste sig altså at være en løgn. For dumt af MR - uanset hvad...[/quote'] Ramussen benægter, at han har indrømmet, at han var i Italien. Det er Rabobanks talsmand, som fortalte det. I mine øjne, er der mange løse ender... Men hvornår skal vi høre noget om Contador, Leipheimer, Evans, Moreau osv. De har vel også glemt at fortælle nogle ting...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart at DCU og UCI har dummet sig. Tour ledelsen har jo også forklaret for længe siden at havde de kendt til advarslerne i tide havde han ikke fået lov til at starte i touren og at Rabobank selv burde ha udelukket ham. Leth har bestemt ikke mange gode argumenter. Han er jo fortaler for at snyd er en del af spændingen og at det er OK at snyde så længe man ikke bliver opdaget. CONtador vil ikke blive en værdig vinder. Han er også dopet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

MR kan hurtig bevise om han var i Italien eller ej, han kan bare fremlægge sit pas og vise sine stempler fra Mexico. Der findes både datoer fra ind/ud rejse. Men tvivler på at Rabo ikke har spurgt om dette og mon ikke der findes stempler der viser han ikke var i Mexico.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det ville jo aldrig holde vand i et ellers demokratisk samfund som vi lever i...
Vi er helt enige i at i et rets samfund holder den slet ikke vand og det er et sindsygt tyndt grundlag at fyre en medarbejder på. Men cykel sporten er bare i en MEGET vanskelig situation hvor man for at sporten kan overleve, bliver nød til at køre en nul tolerance politik, derfor kommer enhver tvivl ikke rytterne til gode(om det så gælder for alle, jeg tænker på hvad der var sket hvis MR var Franskmand:rolleyes: ). Men alt det vidste MR og alligvel sætter han sig selv i en situation hvor der kan sættes spørgsmåls tegn ved hans omgang med meget klare regler. Derfor er MR i den situation han er i idag. Og det er det der skuffer mig mest, hvordan kan man være så naiv/dum og tro man kan slippe for at blive undersøgt i hoved og røv når man fører verdens største cykel løb?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo så nemt at bevise hvor man har været. Mobil telefon, kredit kort, flybillet og som Cornisland nævner er der stempler i hans pas. Har netop hørt i TV2s tourstudie - jep, vi er stadig nogen der ser det - at der hvor han er blevet set i Italien er 150 km fra sit hjem. Mon han overhovedet har været i Mexico og istedet bare har hygget sig hjemme i Bella Italia?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og lige en tilføjelse, hvis MR var Franskmand så ville det franske cykel forbund ALDRIG have været så dum og bragt en så tynd sag på banen når en af deres ryttere var i gult. Jesper Worre er en totalt amatør ingen tvivl om, og jeg fatter heller ikke at han kan side i DCU med en doping dom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jesper Worre er en totalt amatør ingen tvivl om, og jeg fatter heller ikke at han kan side i DCU med en doping dom.
Du har helt ret - det er fuldstændig sort. Tror kun det sker i DK hvor pressen stadig slikker CSC godt og grundigt i rectum og stiller ingen kritiske spørgsmål til deres påståede "helt unikke doping system som alle andre burde implementere."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går i koma nu David Millar som nogle vil huske (og mange ikke vil huske fordi han har været "væk"), er da bare en dobbelmoralsk lille lort der skal holde munden lukket når journalisterne spørger ham om hans mening til kyllingens løgne / påståede doping. Sjovt nok har han også været dopet og skal nok lade være med at svine andre, som ikke engang er blevet testet positive. Jeg kan slet ikke forstå det... DCU burde varetage og beskytte danske cykelryttere og deres interesser indtil disse er blevet testet POSITIVE. Hvorfor skal de så svine MR til, netop som han er kommet i gult? - Jeg fatter det ikke. Tour ledelsen sviner også kylligen til, viser ingen billeder af ham i tv (husk enkelstarten, hvor man ikke så ham før han havde kørt over ½delen af ruten), men han har jo ikke gjort noget (endnu)? Han har løjet til sin arbejdsgiver, og det er KUN, jeg siger KUN et anliggende for RABOBANK. Ingen andre!!! Uhyggeligt som medierne styrer VERDENS STØRSTE OG BEDSTE CYKELLØB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg kan forstå det er den danske befolkning sure over manden har løjet men taget ved efter tanke tror jeg 99.9% af alle danskere har løjet over for deres arbejdsgiver *host host jeg er syg* man har løjet big deal intet kriminekt har han lavet medierne blæser det op til noget det ikke er havde aviser og jurnalister ikk været her havede rasmussen kørt endnu!!! Pfft han burde stadig blive fejret når han kommer hjem for en kanon flot insats

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Lav da DCU om til DAU......Dansk Arrangør Union......De beskytter sgu ikke rytterne, men arrangørerne.........................:mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
for hvis bare MR havde overholdt reglerne som han udenmærket kendte, ja så det her aldrig være sket.
Nej for så havde han ikke haft den gule trøje alene fordi han så ikke havde været den bedste rytter...
Lav da DCU om til DAU......Dansk Arrangør Union......De beskytter sgu ikke rytterne' date=' men arrangørerne.........................:mad:[/quote'] Iøvrigt var det vist ikke DCU som umotiveret startede med at skyde på Rasmussen - det startede da Rasmussen erklærede han ingen advarsler havde. Dette var jo usandt hvorefter DCU sagde sandheden! Hatten af for DCU er tiltrods for potentiel stor succes for en "ren" dansk rytter - tænker på den brede masse og siger sandheden!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var så DCU som startede det for efter som disse sagder ikk må offentliggøres DCU vælger at snakke over sig ergo DCU er nogle spassere
Såfremt du har ret så er DCU da absolut ikke problemet - de har bare startet en debat som til sidst har fældet en snyder, det er sgu da på ingen måde forkert tværtimod!!!! - og husk nu på at DCU representerer et forbund med en masse glade børne/unge ryttere, ikke kun en dansk prof rytter (med licens i det lille Monaco - uden dopingkontrol!!) og bopæl i Italien - eller var det Mexico :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Har han snydt nu????????? Det har jeg sgu da ikke hørt noget om?????? Kan du ikke lige link'e til det?????????????????????????????????++

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah lad være! Ni vill alla att Rasmussen ska vara bäst i världen, förståeligt, mnen har ni inga tankar om vad som hände på enkelstarten? Hans livs enkelstart, flera minuter snabbare än vad man kan förvänta. Samma sak som Landis förra året, vinokourov på enkelstarten etc etc. Nej, han är inte dömd för doping, men är man väck 3 veckor före en tävling, och inte kan/vill bli nådd, så kan man förvänta sig att bli kontrollerad när racet börjar. Och så duger det inte att ljuga rakt upp i TV-kameran. Dansk Cykelunion ville INTE gå ut med varningarna, men blev frågade av en journalist om hur många han hade, och de svarade ärligt. Det gjorde inte MR. " min frus barnflicka skickade brevet från italien, hon var där och hälsade på sin familj" "jag skickade brevet med posten, jag har inte email" Jag har ingenting emot MR, jag tycker att han är en fantastisk ryttare, men se skillnaden på förra året och detta, och säg mig att han har blivit SÅ mycket bättre på ett år? Det är hans arbetsgivare som har sagt upp kontraktet, inte UCI. Om jag skulle till Italien på jobbresa, men åker till Mexico ett par dagar i stället, utan att säga något till min arbetsgivare, och så ljuga om det, så tror jag att min arbetsgivare skulle ställa ganska stora frågetecken på min person.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ah lad være! Ni vill alla att Rasmussen ska vara bäst i världen, förståeligt, mnen har ni inga tankar om vad som hände på enkelstarten? Hans livs enkelstart, flera minuter snabbare än vad man kan förvänta. Samma sak som Landis förra året, vinokourov på enkelstarten etc etc. Nej, han är inte dömd för doping, men är man väck 3 veckor före en tävling, och inte kan/vill bli nådd, så kan man förvänta sig att bli kontrollerad när racet börjar. Och så duger det inte att ljuga rakt upp i TV-kameran.
Nej vi vil ikke alle, at MR skal være den bedste, men det der er sket er lidt jantelovs-agitgt... Han kørte sit livs enkeltstart enig, men i modsætning til tidligere var det med større stigninger på ruten. Jeg mindes ikke, at han har kørt nogle enkeltstarter inden Tour De Farce, som man kunne sammenligne med. MR er ikke blevet snuppet for doping (selvom han sikkert er det), det er der andre der er. Jeg gad bare vide, om Contador også bliver undersøgt ligeså meget - jeg tvivler...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg gad bare vide' date=' om Contador også bliver undersøgt ligeså meget - jeg tvivler...[/quote'] Desværre er jeg enig med dig her. Håber at papirerne fra Operation Puerto kommer på bordet, så vi slipper den her mediecirkus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Den franske avis France Soir udkom i dag med en dødsannonce på forsiden. Tour de France er død efter længere tids svær sygdom. Hans far Hr. Desgrange Hans børn Hr. Garin og Cornet Hans børnebørn, Hr. Bobet, Anquetil, Thévenet, Merckx, Poulidor, Hinault, LeMond, Fignon og Indurain. Annoncerer døden af Tour de France den 25. juli 2007 i Orthez Tour de France blev 104 år og døde efter lang tids sygdom. Læg lige mærke til at Armstrong's navn IKKE er der...Turens konge!!! Er du gal jeg tror de franske pølsekneppere er indebrændte over at han styrede tour'en i 7 år!!!!! :lol: Af samme grund, har jeg aflyst ferien i Frankrig og flyttet den til Schweix istedet......... Frankrig er et overstået stade for mig.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den franske avis France Soir udkom i dag med en dødsannonce på forsiden. Tour de France er død efter længere tids svær sygdom. Hans far Hr. Desgrange Hans børn Hr. Garin og Cornet Hans børnebørn, Hr. Bobet, Anquetil, Thévenet, Merckx, Poulidor, Hinault, LeMond, Fignon og Indurain. Annoncerer døden af Tour de France den 25. juli 2007 i Orthez Tour de France blev 104 år og døde efter lang tids sygdom. Læg lige mærke til at Armstrong's navn IKKE er der...Turens konge!!! Er du gal jeg tror de franske pølsekneppere er indebrændte over at han styrede tour'en i 7 år!!!!! :lol: Af samme grund, har jeg aflyst ferien i Frankrig og flyttet den til Schweix istedet......... Frankrig er et overstået stade for mig.......
Kunne det ikke hænge sammen med at Armstrongs navn er smurt ind i doping ??? Hvormange fra hans hold er efterhånden ikke taget for det. Hatten af for Rapobank

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites