Jump to content
Guest Supermule

Så er Tour'en 2007 igang...............

Recommended Posts

Hvor ville jeg være skuffet, havde jeg brugt tid på at følge Tour de Grin... Det er da simpelthen den største farce i lang tid. Hvis ikke de kan knalde folk direkte for epo e.l., så hiver de en potentiel vinder ud, fordi han ikke har fortalt Mor Rabo han har været i Italien! *puuuuha....slemme dreng* LUK DET CYKELLØB! Ingen kan sgu´ da tage det seriøst længere...*føj*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja touren er for mit vedkommende i alle fald ovre nu =( Ikke om jeg gider spilde 5 min mere på den farce..... Mage til en flok hyklere er ikke til at finde!! Længe leve janteloven... Utroligt at smide en mand af holdet med den gule trøje for at have været i Italien... er han blevet taget i at være dopet? -NEJ... lad dog manden køre.... Gud ved om der egentlig er nogen sportsgrene tilbage man kan nyde uden div. skandaler?? -og nej synkronsvømning tæller ikke :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Utroligt at smide en mand af holdet med den gule trøje for at have været i Italien... er han blevet taget i at være dopet? -NEJ...
Du glemmer det væsentlige - Michael benægtede at ha' været der. Det hedder at lyve - hva' bliver det næste, han lyver om...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at det er skræmmende. En mand fratages sin største drøm og får ødelagt sin fremtidige karriere fordi han har fortalt usandheder som svar på utallige anklager, som er fremført af et hysterisk pressekorps. Hvor er Rasmussens retssikkerhed og retten til privatlivets fred henne? Hvor er de basale principper om at være uskyldig indtil det modsatte er bevist? Hvor er rettigheden til at få en forsvarer og legal bistand til at hjælpe med at svare på en sigtelse, hvilket der jo basalt er tale om. Dette her er George Orwells overvågningssamfund kombineret med Kafkas "Processen" overført til cykelsport. Hvem ved - måske kunne Rasmussen bare ikke fordrage at blive overvåget omkring sine opholdssteder og har lavet sin egen lille form for protest i så stort omfang, som reglerne tillader. Måske ikke så sandsynligt, men pointen er, at man ved det ikke, og derfor kan man ikke bare skyde mandens karriere ved daggry. Hans eneste forbrydelse, som ind til videre er bevist, er at lyve overfor "systemet". Det er kun i dikatturstater at man anveder så hårde straffe overfor den slags. Hvis dette er staffen for at lyve en enkelt gang, hvad skal den gennemsnitlige Fona-sælger så staffes med?. For nu slet ikke at tale om ejendomsmæglere, brugtvognsforhandlere og nok aller vigtigst: Journalister!. Man er simpelthen blevet så nervøs over dette doping spøgelse at man har fratagget de professionelle cykelrytter en lang række af deres helt basale menneskerettigheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja - forarget kan man jo altid blive over overvågningssamfund osv. - men gik manden ikke ind i det med åbne øjne? Han har vel kendt til reglerne fra starten, og hvis man vil være seriøs idrætsmand og lade alle vide, at man har rent mel i posen, så gør man vel sit bedste for at overholde reglerne? Ellers er det vel bare ris til egen r.. ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

At nogen kan have ondt af Kyllingen er total vanvid, han kender reglerne. Han ingen gang mand nok til at sige undskyld til sine holdkammereter, viser kun at han er en kylling. Tror jeg fremover holder mig til hønse skidning, der findes vel ikke doping der ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Snøft, Bananas. Du fik mig til at fælde en tåre for stakkels MR med dine smukke ord om privatlivets fred, Kafka, Stille protest, lyve en enkelt gang. Yadda-yadda-yadda.... MR skal, ligesom andre atleter, oplyse hvor og hvornår han træner så doping kontrollen kan dukke op. Dette har han forsømt. Flere gange. Desuden har han løjet om hvor han har opholdt sig. Ikke kun over for pressen men også over for sin arbejdsgiver. Enten er MR en kæmpe idiot der virkelig har dummet sig - eller som det mest sansynlige - så har han bevidst ikke overholdt reglerne for at kunne dope sig under træningen til turen. Hvis man ikke ønsker at følge de regler og retningslinjer der er for cykelsporten må man finde sig et andet arbejde. Så simpelt er det. MR kendte reglerne og brød dem - derfor må han nu betale prisen. Nu har vi så CONtador i den gule - en af mange spaniere indblandet i den store spanske sag hvor INGEN spanske ryttere er blevet sigtet eller tiltalt. CONtadors initialer optræder efter sigende i dokumenterne i denne sag. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes at det er skræmmende. En mand fratages sin største drøm og får ødelagt sin fremtidige karriere fordi han har fortalt usandheder som svar på utallige anklager, som er fremført af et hysterisk pressekorps. Hvor er Rasmussens retssikkerhed og retten til privatlivets fred henne? Hvor er de basale principper om at være uskyldig indtil det modsatte er bevist? Hvor er rettigheden til at få en forsvarer og legal bistand til at hjælpe med at svare på en sigtelse, hvilket der jo basalt er tale om. Dette her er George Orwells overvågningssamfund kombineret med Kafkas "Processen" overført til cykelsport. Hvem ved - måske kunne Rasmussen bare ikke fordrage at blive overvåget omkring sine opholdssteder og har lavet sin egen lille form for protest i så stort omfang, som reglerne tillader. Måske ikke så sandsynligt, men pointen er, at man ved det ikke, og derfor kan man ikke bare skyde mandens karriere ved daggry. Hans eneste forbrydelse, som ind til videre er bevist, er at lyve overfor "systemet". Det er kun i dikatturstater at man anveder så hårde straffe overfor den slags. Hvis dette er staffen for at lyve en enkelt gang, hvad skal den gennemsnitlige Fona-sælger så staffes med?. For nu slet ikke at tale om ejendomsmæglere, brugtvognsforhandlere og nok aller vigtigst: Journalister!. Man er simpelthen blevet så nervøs over dette doping spøgelse at man har fratagget de professionelle cykelrytter en lang række af deres helt basale menneskerettigheder.
Nu er det jo ikke en retsag der føres.. Ej heller er det sigtelser. Det er et ansættelsesforhold der er misligeholdt. At det så er til offentlig beskuelse er så bare en ekstra kant. Hvis du i dit ansættelsesforhold løj om rentestigninger eller havde hemmelige møder med dine klienter uden din arbejdsgiver vidste det, ville du nok også blive fyret og der ville nok heller ikke være meget opbakning at få.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja touren er for mit vedkommende i alle fald ovre nu =( Ikke om jeg gider spilde 5 min mere på den farce..... Mage til en flok hyklere er ikke til at finde!! Længe leve janteloven... Utroligt at smide en mand af holdet med den gule trøje for at have været i Italien... er han blevet taget i at være dopet? -NEJ... lad dog manden køre.... Gud ved om der egentlig er nogen sportsgrene tilbage man kan nyde uden div. skandaler?? -og nej synkronsvømning tæller ikke :p
Hvis man lyver for sit hold har man ikke rent mel i posen. Så enkelt er det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MR skal, ligesom andre atleter, oplyse hvor og hvornår han træner så doping kontrollen kan dukke op. Dette har han forsømt. Flere gange. Desuden har han løjet om hvor han har opholdt sig. Ikke kun over for pressen men også over for sin arbejdsgiver.
Jeg er egentlig enig, men jeg forstår ikke hvorfor Tour'en tillader ryttere at stille op, når de har forsømt deres dopingkontrol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt nok er det fortrolige oplysninger, som er kommet frem. Hvem mon har lækket dem? Discovery Channel som efter sigende vil lukke efter i år, hvis ikke der sket drastiske ting... Direktøren for Tour De Farce udtaler, som den store hykler han er: "Rabobank fortjener et skulderklap for deres beslutning", siger ASO-direktør Christian Prudhomme til TV 2,"Der har hængt en frygtelig mistanke over Ras­mussen og i ledelsen har vi længe dis­kuteret, hvad vi skulle gøre ved det". :sick: Jeg bifalder ikke Michael Rasmussen's gerninger, men det er lidt mistænkeligt, at alle de beskyldninger - som kunne have været offentliggjort inden Tour De Farce - først kommer frem, når han sidder i den gule trøje!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bifalder ikke Michael Rasmussen's gerninger, men det er lidt mistænkeligt, at alle de beskyldninger - som kunne have været offentliggjort inden Tour De Farce - først kommer frem, når han sidder i den gule trøje!
Jeg tror vi kan takke Jesper Worre og DCU for at lavinen begyndte at rulle. Men det er i principet ligegyldigt, som det allerede er sagt MR kendte reglerne, han brød dem og han lyver om det. Så er man enten 40 % dummere end bølgepap eller også han man ikke rent mel i posen. Jeg har ikke MR mistænkt for at være den hurtigste knallert på havnen, men så dum kan han simpelthen ikke være. Der er blevet argumenteret fra flere sider at han jo ikke er blevet testet positiv i de 15 prøver der er blevet taget på ham i løbet af Tour´eren. Men det er jo også ligegyldigt, for HVIS han har dopet sig i forberedelserne til Tour´en, og har brut doping til at opbygge sin krop, ja så vil det jo være gjort så det ikke længere ville kunne måles i hans krop. Men han vil stadig have fordel af. Dette kan ALDRIG bevises, men på grund af hans egne løgne må man sige at mistanken i den grad hænger over ham. Der er kun EN der har ødelagt det her for Michael Rasmussen og det er Michael Rasmussen selv, at skyde skylden på alle mulige andre tåber, sensations hungrende presse, misundelige konkurrenter, Fransk Tour ledelse, DCU osv osv, er totalt meningsløst, for hvis bare MR havde overholdt reglerne som han udenmærket kendte, ja så det her aldrig være sket. Jeg må hermed indstille Michael Rasmussen til året Nytårs Torsk:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hvad med de 3 næste ryttere i classementet???? De er alle knyttet til Operation Puerto........ Den næste på listen er Sastre.......Han er IKKE knyttet til O.P......!! Hvorfor er alle de spanske ryttere så ikke blevet dømt og udelukket??????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Det kommer...

Hvorfor er alle de spanske ryttere så ikke blevet dømt og udelukket??????
Du er jo midt i en føljeton - det kommer nok :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad med de 3 næste ryttere i classementet???? De er alle knyttet til Operation Puerto........
Du er jo midt i en føljeton - det kommer nok :laugh:
Præcis det er jo dybt til grin, men jeg tror også vi kan være sikre på at hvis en af de ryttere der er nævnt i OP, vinder ja så er det her slet ikke ovre endnu:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Herregud Herregud journalisten interviewede jo bare kyllingen mens han sang en Nephew sang: "Mexico ligger i spanien.... Italien... osv" Det skal man da ikke smides ud for!!! :-) Seriøst talt, så mener jeg bare at Jante og hans lov har taget globaliseringen til sig og nu befinder sig alle vegne. Alle vil jo have den kylling ned med nakken, koste hvad det vil. Jeg er satme forarget over de skide journalister...:cry:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det har ligesom ligget i kortene........Alle var utilfredse med Michael i gult.....Så begynder man at grave i ting, for at få den politisk korrekte vinder og ikke den stærkeste cykelrytter......:( Jeg kommer ALDRIG til at se tour mere. Det handler om politik nu og ikke cykelløb......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du glemmer det væsentlige - Michael benægtede at ha' været der. Det hedder at lyve - hva' bliver det næste' date=' han lyver om...[/quote'] Så kan vi så starte diskutionen om hvorvidt man skal fyres for at lyve.... -er der seriøst nogen der med hånden på hjertet kan sige sig fri fra at omgås sandheden?? Har vi ikke alle prøvet at stikke chefen en plade for at få en ekstra fridag, eller fortalt p-vagten en lille historie for at undgå bøde.... Forskellen er bare at ingen af os har mandat til at køre med den gule trøje så vi er ikke interesante for offentligheden og den evendelige jantelov ! :cry: Så lad dog for pokker manden være... hvis der er for to øre retfærdighed får Michael noget oprejsning for at en flok idiotiske mediefolk har smadret hans ellers så flotte karierre i smadder.... Plus at samtlige deltagere i årets tour som også har fået advarsler for ikke at være et pågældende sted skal ud af løbet NU... (og der er en del).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ganske rigtigt at det ikke er godt for Touren og seertallene i de større lande at det var en dansk Kylling fra Tølløse der stod til at vinde. Det skal jo helst være en fra USA, Frankrig, Tyskland, Italien eller....Spanien. Men udover det...havde MR bare opfyldt sine forpligtelser om at fortælle hvor han var så havde været med på starten af dagens etape for 5 minutter siden. Der er kun én der har ansvaret for dette kaos og det er MR.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ganske rigtigt at det ikke er godt for Touren og seertallene i de større lande at det var en dansk Kylling fra Tølløse der stod til at vinde. Det skal jo helst være en fra USA, Frankrig, Tyskland, Italien eller....Spanien. Men udover det...havde MR bare opfyldt sine forpligtelser om at fortælle hvor han var så havde været med på starten af dagens etape for 5 minutter siden. Der er kun én der har ansvaret for dette kaos og det er MR.
Enig, nu skal vi vist også passe på ikke at blive for parnoide her, grunden til at mange var utilfredse med at MR kørte i gul var jo fordi der var usikkerhed omkring ham og hvor mange advarelser og alt det shit. Som Pede siger, hvis bare MR havde styr på tingene og ikke var begyndt at lyve så var han stadig med i Tour´en. Og den der med at det kun er fordi at fører der blev gravet efter skilleter, ja da men det bliver der med alle der fører Tour´en, man har da i årevis prøvet at grave noget frem på Lance Armstrong f.eks. Derfor er det jo sindsygt vigtigt at holde sin sti ren, og vidste, eller burde MR ihvertfald vide. Tilnavnet Kyllingen må refere til størrelsen på hans hjerne:thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

MR løj...

Så kan vi så starte diskutionen om hvorvidt man skal fyres for at lyve.... -er der seriøst nogen der med hånden på hjertet kan sige sig fri fra at omgås sandheden?
Der er stor forskel på at "omgå sandheden" og at lyve - elementært i enhver sammenhæng (arbejde, P-vagt, ægteskab osv.). MR har direkte adspurgt løjet direkte op i kameralinsen - det er sgu for dumt. Man kan omgå sandheden ved ikke at nævne facts, hvis man bliver spurgt - at tale uden om emnet. Cassini sagde, at han havde mødt MR - dette benægtede MR, hvilket efterfølgende viste sig altså at være en løgn. For dumt af MR - uanset hvad...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites