Just Looking 10 Anmeld indhold Skrevet July 5, 2007 et par spørgesmål til dem som der har født i danmark. hvor længe var i indlagt og hvor fik i taget PKU-testen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 2 dage begge gange, og fik både taget PKU og hørescreening i DK også efter nogle dage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2007 Min kone er lige kommet ud fra BB på UMAS, efter at have været der i 7 dage efter fødselen (noget for tidlig født). PKU efter ca 3 dage, og hørselstest efter ca 4 dage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Just Looking 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2007 okay det er godt at vide. jeg har termin i slutning af denne mdr. så jeg spekulerede over om det var muligt at få taget PKU og hørselstesten i dk selvom jeg bor i sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Babycsv 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2007 Hvis du føder i DK bliver du autimatisk indkaldt til PKU og hørescreening på det hospital du fødte på. Du får datoen inden du bliver udskrevet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2007 Vores ene tvilling skulle til efter-høre-screening på Bispebjerg høre afdeling fordi hun havde væske i mellemøret. De skete efter omkring 1 uge. Da de heller ikke var helt sikre, skulle hun til kontrol efter 6 mdr. Jeg fik lige gang i hjernecellerne og tænkte over det med at de jo ikke er sygeskret i DK, og kontaktede sygesikringen. Beskeden var at det som hører med til fødslen, altså PKU og hørescreeningen også på Bispebjerg hører med og bliver betalt af moderens indlæggelse som jo er sygesikret. Men kontrollen efter 6 mdr, eller andre ting der opstår IKKE i umiddelbar relation til fødslen, skal foregå i det sygesikrende land, altså Sverige. Så vi fik kontrol på ystad (hvor vi boede dengang) og alt så fint ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites