NSK 10 Anmeld indhold Skrevet July 5, 2007 Har kigget lidt på lejligheder og er studerende så har ikke så mange penge til at købe en lejlighed men har set en ok lejlighed ved noget der hedder Kattarp når jeg så googler det kan jeg se det er et delområde til rosengården, kan det passe? I så fald forstår jeg ikke helt er det samme tilstand i delområderne med kriminalitet osv. Er det ikke noget folk bare hyper op og overdriver? Anyways minder rosengården ikke lidt ligesom Brøndby Strand/Albertslund til københavn hvor folk overdriver omkring områderne selvom de er helt udemærket at bo i? Kunne godt bruge nogle svar og alle siger man skal holde sig langt væk fra rosengården men de steder det er billigst ligger rundt omkring det her sted. Vil bare vide hvor langt ud skal man komme for at finde et stille og roligt sted? Men anyways har fundet en lejlighed i noget der hedder Kattarp men har ikke været over at se det endnu. Har ikke lyst til at flytte derover hvis det er et vildt dårligt sted hvor man får indbrud hver anden dag og ens bil bliver stjålet. Men hvis det er roligt nok og man kan leve i fred hvor skidt kan det så være? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Har ikke lyst til at flytte derover hvis det er et vildt dårligt sted hvor man får indbrud hver anden dag og ens bil bliver stjålet. Men hvis det er roligt nok og man kan leve i fred hvor skidt kan det så være? Jeg kender folk, der bor i Rosengård og er glade for det. Til gengæld kender jeg også folk, som siger, de kun boede der i to måneder, så fik de nok af alt det svineri. Jeg tror, det kommer an på, hvor henne det er, og hvilken type man er. Jeg har også hørt, at priserne ikke stiger nær så meget i det område, netop pga af "rygterne". Og ja, der har da været episoder (så sent som for et par måneder siden) - men igen... der bor jo også MANGE mennesker, og de fleste opfører sig jo fint og er på den rigtige side af loven. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Uffe 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Men anyways har fundet en lejlighed i noget der hedder Kattarp men har ikke været over at se det endnu. Har ikke lyst til at flytte derover hvis det er et vildt dårligt sted hvor man får indbrud hver anden dag og ens bil bliver stjålet. Men hvis det er roligt nok og man kan leve i fred hvor skidt kan det så være? Har du en mere specifik adresse??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NSK 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Ja den ligger i Västra Kattarp i nærheden af malmö persborg station Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Uffe 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Ja den ligger i Västra Kattarp i nærheden af malmö persborg station Jeg bor i området, ved kattarps torget og det er nu meget fredeligt... jeg har dog oplevet et par indbrud i bilen, men kunne jo bare have installeret alarm lidt tidligere - det er jo Malmö. velkommen til hvis du flytter herud. Jeg vil nu ikke kalde dette for en del af Rosengården!! Nu ikke for at skræmme dig, men der skete et mord mellem danskere herude for et par måneder siden - i naboopgangen:sad: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NSK 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Jeg bor i området, ved kattarps torget og det er nu meget fredeligt... jeg har dog oplevet et par indbrud i bilen, men kunne jo bare have installeret alarm lidt tidligere - det er jo Malmö. velkommen til hvis du flytter herud. Jeg vil nu ikke kalde dette for en del af Rosengården!! Nu ikke for at skræmme dig, men der skete et mord mellem danskere herude for et par måneder siden - i naboopgangen:sad: Ok? Lyder ret ok, mord skræmmer mig ikke det er vel folks egen sag hvis nogle dræber hinanden.. Det har sikkert bare været to stive hoveder der sloges om nogle guldmønter. Det ikke fordi jeg bekymre mig om bil indbrud.. Er mere en motorcykel mand og er bange for den bliver stjålet.. Men lejligheden ligger på på stueetagen så det er ligefør jeg kan køre ind i stuen og parkere der. anyways skal se på den på søndag så skriver jeg lige om jeg køber lortet eller ej. Men vil gerne høre mere feedback i mellemtiden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Nogen gange kunne det være rart med bynavne. Jeg skulle lige til at fortælle dig at Kattarp var kendt som Bandidos HQ. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NSK 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Nogen gange kunne det være rart med bynavne. Jeg skulle lige til at fortælle dig at Kattarp var kendt som Bandidos HQ. Det da ok, Bandidios/HA osv gør jo ikke noget hvis man ikke gør dem noget eller snakker til dem. Ved dog ikke hvordan de svenske bandidos er? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
torben 0 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Ok? Lyder ret ok' date=' mord skræmmer mig ikke det er vel folks egen sag hvis nogle dræber hinanden.. Det har sikkert bare været to stive hoveder der sloges om nogle guldmønter. Det ikke fordi jeg bekymre mig om bil indbrud.. Er mere en motorcykel mand og er bange for den bliver stjålet.. Men lejligheden ligger på på stueetagen så det er ligefør jeg kan køre ind i stuen og parkere der. anyways skal se på den på søndag så skriver jeg lige om jeg køber lortet eller ej. Men vil gerne høre mere feedback i mellemtiden.[/quote'] "skal se på den på søndag så skriver jeg lige om jeg køber lortet eller ej". Hvad skal du bruge lortet til. ???????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Uffe 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 ... Men vil gerne høre mere feedback i mellemtiden. Feedback om området eller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NSK 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 ja området. Det er jo en lille lortelejlighed men den er meget mere end man kan få for samme penge i Danmark.. Hvis man da overhoved kan få noget, så det er noget godt lort. Men har ikke guldmønter nok til at flytte ind i en danskerghetto og SU'en er ikke så stor fordi de gamle tjener kassen og er pisse nærige så det ender nok med jeg køber den der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KThorup 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 . Men har ikke guldmønter nok til at flytte ind i en danskerghetto og SU'en er ikke så stor fordi de gamle tjener kassen og er pisse nærige så det ender nok med jeg køber den der. En lille sidebemærkning.. Når du ikke bor hjemme, påvirkes din SU ikke af dine forældres indkomst - det er samme sats for alle :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Ja den ligger i Västra Kattarp i nærheden af malmö persborg station Jeg bor i området, ved kattarps torget og det er nu meget fredeligt... jeg har dog oplevet et par indbrud i bilen, men kunne jo bare have installeret alarm lidt tidligere - det er jo Malmö. velkommen til hvis du flytter herud. Jeg vil nu ikke kalde dette for en del af Rosengården!! Nu ikke for at skræmme dig, men der skete et mord mellem danskere herude for et par måneder siden - i naboopgangen:sad: Så kan jeg måske se over til jer ... bor på 9. vån. lige ved siden af persborg st. - men på den anden side af jernbanen, i det yderst fasionable Lönngården spøg til side; angående Rosengård, så er der vist 2 fortolkninger af dette navn .... Rosengård er dels en af Malmøs 10 bydele (kort) ... dels så er Rosengården, som den anden betydning ofte omtales herinde, nogle bebyggelser i denne bydel, som huser en stor andel af arabiske/mørke beboere og er mest kendt for de samme ting som f.eks. Mjølnerparken o.l. i DK. Disse bebyggelser udgør ikke hele bydelen Rosengård - hele bydelens ry/miljø er dog naturligt påvirket af bebyggelsernes ditto, ligesom disse bebyggelsers ry/miljø er opstået påvirket af handlinger som foretages af en (forhåbentlig) lille del af deres beboere. Ergo: Rosengård er ikke bare Rosengård - jeg er sikker på, at nærmijløet i disse bebyggelser ikke er det, som de fleste etniske nordeuropæere forstår ved hyggeligt .. ligesom jeg er ganske sikker på at nærmiljøet sikkert er helt fint i villakvarteret "Gamla Rosengård" eller hvad det hedder, selvom man nok ikke kan komme udenom, at nærheden til de omtalte bebyggelser gør at man nok ikke skal lade sin cykel stå ulåst i indkørslen fredag aften - og det er jo stadig ikke anderledes end mange andre områder i Malmø. Nå, det blev lige en afhandling om min opfattelse af begrebet "Rosengård" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 cool skrevet Henrik. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NSK 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 En lille sidebemærkning.. Når du ikke bor hjemme' date=' påvirkes din SU ikke af dine forældres indkomst - det er samme sats for alle :)[/quote'] Jo da jeg er under 20 år påvirkes min SU af mine forældres indkomst. Kan kun få hjemmeboende sats selvom jeg bor ude af den grund. Men har lige fundet ud af jeg kan få udeboende sats da min forældres bolig ligger over det antal kilometer den må ligge til min uddannelsesinstitution. Anyways hvis jeg fik udeboende sats + det arbejde jeg har ved siden af tjener jeg nok 11-12.000,- og da jeg både skal betale køretøj, benzin, lejlighed, mad, kluns og andet lort man nu skal bruge bliver det ikke ligefrem noget luksus man kan købe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2007 Fair nok du disser Brøndby Strand - Det ér noget værre lort - men snak venligst pænt om Byernes By: Albertslund. 2620 Dér :-) Aner ikke andet om Rosengården end det jeg har læst herinde. Tror mange egentlig er uvidende om hvordan der er dér. LIgesom med danskere og Nørrebro. Har selv boet der i 3 år og der er dejligt - især nu når 69eren er væk. Nå nok om det. Held og lykke med at finde noget. Det er kun dig der ved om området er noget du kan finde dig til rette i. Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NSK 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2007 ok jeg har så lige været over og se den der var så en afspærret parkeringsplads med port og lejligheden var i god stand, lidt lille men ret god stand. Har så besluttet at købe den hvis jeg kan komme til det så skal nok flytte til västra kattarp. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites