MC Manden 10 Anmeld indhold Skrevet July 5, 2007 http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article315035.ece 125 ud af 22.000 .... nu er matematik ikke min stærkeste side, men det siger noget lignende 0.5% Hvilken dramatik for det ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Det er en god overskrift :D Men det er da stadig for mange. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Helt enig....... med BS he he Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Men MCM har en pointe med det statistiske grundlag. bla. bla. bla. ud af 22.000 mandlige ansatte i skattemyndigheder verden over synes lidt under 150 at det er dejligt at gå med ble og blive puslet af deres ven. bla. bla. ud af 10.000 Politimænd har 275 banket deres kone. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Men når der står 125.000 har folk allerede taget stilling. For det er mange. Man glemmer så lige at veje det op imod hvor mange der er ud af. Det er det de spiller på. Hvor ser du det tal ?? 125.000 ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NGO 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Citat ekstrabladet: "Hver dag cruiser hundredvis af svensk indregistrerede Audier, BMW’er og Mercedeser rundt for næsen af politiets patruljer, der ikke kan nå at stoppe dem alle for at høre, om de nu også egentlig har lov til at eje bilerne." Altid noget at danske politifolks løn er på niveau med hjemmehjælpere. Det letter lidt på følelsen af at ens skattepenge går til at kriminalisere og mistænkeliggøre det blotte faktum at jeg har valgt at bosætte mig på den "forkerte" side af en bro. (og betalte så ca. 1½ af de kære politifolks løn i dansk skat sidste år ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Hvor ser du det tal ?? 125.000 ?? Det var vist også lige en fejl Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Da den artikel kom på gaden, var min kammerats bil på forsiden, med nummerplade og det hele. Det var han MEGET lidt tilfreds med... Kan man evt. kræve erstatning for enjurier eller lignende, når de har sådan en voldsom overskrift med billedet af hans bil lige under? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Som sagt er det IKKE systemet HEROVRE der fejler noget.......;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 En hjernedød journalist kombineret med hjernedøde politifolk kommer der sjældent noget kønt ud af. Hvorfor skulle de stoppe os alle der kører over broen? - hvorfor ikke stoppe ALLE på ALLE veje i DK. På den måde kunne man være sikker på at INGEN kørte rundt i biler de ikke ejer og ikke har lov til at "låne". Kombinerer man politiets og skats tal er det stadig under 1% der bliver efterforsket. Hvor mange af dem der rent faktisk overtræder lover aner ingen pt. EB er lorte journalistik. Det ved vi alle. At politiet udtaler sig så dumt er imponerende. Køb flere dohnuts - i fortjener dem. Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Det er jo netop også dem som IKKE bor herovre, som svindler. Og så står der jo i artikelen at det typisk er i kios og restaurationsmiljøet at der typisk svindles - disse har jo i forvejen et lidt specielt forhold til moms og skat. Hvorfor skal alle vi andre 22.000 + sikkert endnu flere etniske svenskere lægges for had? Og at der efterforskes 125 sager betyder jo altså ikke det samme som at der findes 125 svindlere. Jeg kan forøvrigt ikke forstå hvorfor Skat ikke bare kan samkøre nogen registre over bankkonti, brobizz-regninger, el-regninger osv.osv. til at fange de få, som rent faktisk snyder. I både Danmark og Sverige har skattemyndighederne jo fået næsten samme beføjelser som STASI i det gamle DDR.:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 I selvsamme artikel i EB er afdelingsleder i Skattecenter Kbh Lisbeth Hedelund citeret for følgende: "men langt de fleste kører efter reglerne, som blot kræver at man reelt bor i Sverige, og at bilen ikke er I DK mere end 365 dage på to år." Er det mon 180 dages reglen der spøger i kontorene hos SKAT....Fy da!! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Så skalvi da til at pendle med toget ca 40 arbejdsdage om året..... Ellers kommer vi da langt over de 365 dage på 2 år..... Så er der ingen af os, der reelt bor i Sverige..... Det skal jeg lige minde broen om, når de sender en regning......I selvsamme artikel i EB er afdelingsleder i Skattecenter Kbh Lisbeth Hedelund citeret for følgende: "men langt de fleste kører efter reglerne, som blot kræver at man reelt bor i Sverige, og at bilen ikke er I DK mere end 365 dage på to år." Er det mon 180 dages reglen der spøger i kontorene hos SKAT....Fy da!! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Så er der ingen af os, der reelt bor i Sverige..... Gad vide, hvor vi så bor henne, i bilen??, på arbejdspladsen??......:th2: :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Det ved vi ikke.....Så kan skat heller ikke vide det......Og så formoder jeg at jeg bor i et land, hvor der ikke skal betales skat...... Så jeg tror jeg holder op med det......... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 I selvsamme artikel i EB er afdelingsleder i Skattecenter Kbh Lisbeth Hedelund citeret for følgende: "men langt de fleste kører efter reglerne, som blot kræver at man reelt bor i Sverige, og at bilen ikke er I DK mere end 365 dage på to år." Er det mon 180 dages reglen der spøger i kontorene hos SKAT....Fy da!! :) Bare for en ordens skyld: Skattedamen er ikke citeret for den pågældende "oplysning". Det er noget Ekstra Bladets tilsyneladende noget fordrukne pludrechatol selv har afdækket gennem sin egen risørtsj. Eftersom der ikke er mange korrekte oplysninger i hans noveller i øvrigt, så er det nok heller ikke korrekt, at der nu er indført en 365-dages regel. ...kunne ellers få mange interessante virkninger... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Soap 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Hvis de skal nyde vores personale gode med fritagelse fra reg. afgiften, så skal de fanderme også være med til at betale til bromonopolet! De skal bare nakkes BIG TIME!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Leve Stasi Hvis de bare er lige så inkompetente som Stasi, så kan alle svindlere og bedragere ånde lettet op! Vi må nu engang erkende at misundelsen ingen grænser har, det er svært fort en almindelig københavner at erkende at hen blevet bol... i r.... med sin 3 mill. ejerlejlighed og han også skal b..... i r.... for sin Mercer til en lille mill. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2007 Ekstrabladsartikler er som dopingmistænkte cykelryttere... forvent alt hvad der kommer fra deres mund er løgn og latin indtil det modsatte er bevist. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Merkur 10 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2007 Da den artikel kom på gaden, var min kammerats bil på forsiden, med nummerplade og det hele. Det var han MEGET lidt tilfreds med... Kan man evt. kræve erstatning for enjurier eller lignende, når de har sådan en voldsom overskrift med billedet af hans bil lige under? Er ikke sikker - men muligheden er altid interessant at undersøge. Prøv at forhøre hos en advokat som har kørt andre enjurier-sager Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Nadynka Anmeld indhold Besvaret July 23, 2007 Det er jo netop også dem som IKKE bor herovre, som svindler. Og så står der jo i artikelen at det typisk er i kios og restaurationsmiljøet at der typisk svindles - disse har jo i forvejen et lidt specielt forhold til moms og skat. Hvorfor skal alle vi andre 22.000 + sikkert endnu flere etniske svenskere lægges for had? Og at der efterforskes 125 sager betyder jo altså ikke det samme som at der findes 125 svindlere. Jeg kan forøvrigt ikke forstå hvorfor Skat ikke bare kan samkøre nogen registre over bankkonti, brobizz-regninger, el-regninger osv.osv. til at fange de få, som rent faktisk snyder. I både Danmark og Sverige har skattemyndighederne jo fået næsten samme beføjelser som STASI i det gamle DDR.:D Enig, hvis man ikke benytter broen, eller toget, og man arbejder i DK, så burde der være en klokke der ringede! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2007 Enig' date=' hvis man ikke benytter broen, eller toget, og man arbejder i DK, så burde der være en klokke der ringede![/quote'] Endnu lettere ville det være hvis Danmark satte sine meget høje bilafgifter ned, istedet for at dyrke dyneløfteri og stikkeri. . At folk rask væk vil tillade SKAT at glo på deres kontoudtog og elregninger, ser jeg kun som et totalt knæfald for et Orwellsk samfund. Har du intet at skjule, har du jo intet at frygte... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites