Missarhh 10 Anmeld indhold Skrevet July 2, 2007 Søndag morgen vågnede kæresten og mig op til en smadret bilrude og en stjålet GPS. Vi kører i en dansk indregistreret varevogn og GPS'en lå i hanskerummet. Dog har holderen til den siddet i ruden. Nu har vi boet i Annestad i 4 uger og jeg troede at vi var rimelig sikre på dette område, da Annestad jo virker som et pænt og stille kvarter. De har ikke været bange af sig, da der er ca. 100 lejligheder som havde frit udsyn til bilen og ydermere holdt den parkeret lige foran vores lejlighed og de 7 andre lejligheder i bygningen. Så, forekommer tyveri ofte i Annestad eller har vi bare været meget uheldige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Der er en årsag tilat Polisen kalder det for "lille Oxie".......... ;) Der sker en masse derude....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Trenden p.t. er at de går efter sugekopmærker i forruden, eller fortsat monteret holder. Derved har de en go´ chance for at ejeren bare har lagt gps´en i handskerummet. Det tager dem nul tid at baldre ruden, tjekke handskerummet - og så fordufte. I SKAL huske at afmontere alt der ser ud til at kunne bøffes. Og en go´ idé er at tørre sugekop-mærkerne bort samtidig. Det er spillets regler for tiden :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Tak for det gode råd :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Tak for det gode råd :th2: Åbn handskerummet om natten... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Åbn handskerummet om natten... Jeg har selv været samme tur igennem. Havde monteret gps holder. Bilen holdt i Malmö C. Jeg har forstærkede ruder så de havde en del besvær med at komme ind. Har alarm på men det afholdt dem ikke. GPS'en fik de dog ikke fat i pga. forstærkede ruder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Så, forekommer tyveri ofte i Annestad eller har vi bare været meget uheldige? Der er generelt stille og roligt her i Annestad. Men hele Malmö området er generelt præget af mange indbrud i biler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kjhg 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2007 Har boet i Annestad siden nytår. Har bilen holdende på den store p-plads. har haft alt muligt liggende i bilen - også bærbar computer o.lign. og har aldrig fået stjålet noget. Men måske jeg bare har været heldig - vil da ihvertfald nok tænke mere over det i fremtiden.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2007 Jeg har boet i Bunkeflostrand i over 4 år, og har aldrig oplevet nogle problemer med bilindbrud og lignende. Jeg bor så ikke i Annestad, men i den "ældre" delen af Bunkeflostrand, den delen med ikke-så-perverst-mange dansker. Med andre ord: Færre dansker og færre indbrud. Hmm, sammenhæng? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret July 4, 2007 Med andre ord: Færre dansker og færre indbrud. Hmm, sammenhæng? Det tror jeg så ikke du skal regne med, at danskerne render rundt i Annestad og bryder ind i naboernes biler. En enkelt idiot eller to kan da ikke udelukkes, men altså ik?! Det er da klart at det er mere oplagt at lure på en masse biler der er parkeret på en stor åben p-plads, end det er at rende rundt i dit villa kvarter, for at kigge på en enkelt eller to biler på hver sin grund. Til gengæld er risikoen for indbrud i dit hus så tilsvarende større, end et indbrud i en lejlighed i Annestad :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2007 Hmm, uden at tage nærmere stilling til de danske Annestad-beboeres kriminelle laster - tager vi dit argument om at det nog ikke er danskerne som begår indbrudderne i Annestad og anvender i Rosengård, vil det betyde at det ikke er beboere i Rosengård der er ansvarlig for at Rosengård har en høj indbrudsfrekvens. Er det så der danskerne begår sine indbrud? Misforstå meg riktig - jeg siger ikke at alle dansker der har flyttet til Annestad er kriminelle! Men der er en relativt høj tæthed af kamphunde, tattoes, lave pande og armycut i bydelen... Måske er det kun den danske mode? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2007 Misforstå meg riktig - jeg siger ikke at alle dansker der har flyttet til Annestad er kriminelle! Men der er en relativt høj tæthed af kamphunde, tattoes, lave pande og armycut i bydelen... Måske er det kun den danske mode? Godt så... For det er da noget af en fordom du slynger ud dér! Der er generelt meget stille og roligt i Annestad. Uanset hvad man mener om os der bor her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2007 Du har nog ret, Coolair. Det er en fordom jeg har, selv om jeg har godt grundlag for den er det dog en fordom. Jeg beklager generaliseringen overfor de tre danske hushold i Annestad der ikke passer ind i den kategori jeg tegnede. Godt så... For det er da noget af en fordom du slynger ud dér! Der er generelt meget stille og roligt i Annestad. Uanset hvad man mener om os der bor her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2007 Hmm... Hvis det er rigtigt, skulle det jo vælte rundt med "typer" som du beskriver dem. Det gør det ikke! At generalisere er vi alle gode til. Jeg synes dog at du skal huske på, at det ikke er ALLE der har hund/tatovering/lav pande (eller for den sags skyld høje tindinger) - der er kriminelle! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret July 8, 2007 Du har nog ret, Coolair. Det er en fordom jeg har, selv om jeg har godt grundlag for den er det dog en fordom. Jeg beklager generaliseringen overfor de tre danske hushold i Annestad der ikke passer ind i den kategori jeg tegnede. Nu er jeg sku lige nød til at blande mig. Har boet i annestad siden oktober 06 og vi havde indbrud i vores bil, sammen med 6 andre i vores garage. Sjovt nok var det KUN biler med danske nr plader som der var brudt ind i, hhhmmm det kunne man da tænke lidt over, ingen biler med svenske nr plade var rørt. Jeg bor her så med min kone, barn og hund. Og der er ingen problemer med dem som er meget korthåret med kamphund, de er meget venlige og minder ikke om dem som skulle lave de indbrud i annestad. Og tro mig jeg burde kende de skod typer som bruger deres kamphund som penis forlænger efter jeg har bor det meste af mit 34 årige liv på Amager. Men det er jo så bare min mening om det her, og hvis du ikke bor her og taler med folk, så kan du umuligt have den rigtige opfattelse af dem som bor her. Men igen bare min mening....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites