MMK 10 Anmeld indhold Skrevet July 1, 2007 Hej Det vi oplevede natten mellem Lørdag og Søndag håber jeg aldrig aldrig nogen sinde det sker for os igen eller nogen anden. Man høre om at det sker rundt omkring men at vi skulle opleve det... Malmö klokken er ca 01.30 konen ligger på sofaen og sover jeg sidder på netted i den anden sofa og leder efter en varer bil. Fjernsynet kører men ellers er der ikke noget andet lys i hele lejligheden. Lyden på tv´et er slået fra. Der er kun lidt lyd fra vejen ingen der fester i ejendommen denne nat. Vores opgangs dør har en kode som man skal kende for at komme ind men den slår fra kl 2100. Derefter skal man have nøgle for at komme ind i opgangen. Vi har haft besøg af familien som bor i nærheden. Da de gik tidliger på aftenen fandt de selv ud.... Det var så her det hele startede vi gik ikke med ud og låste døren som vi plejer. Nå men kl var altså blevet 0130 og jeg bemærker at vorer gamle lorte gulv knirker fra et sted ca 2 meter fra hoveddøren. Tænker nej du hørte forkert... Hun ligger jo lige der (fruen) men så igen knirk knirk lige som om nogen lister rundt ude i gangen/køknet... så går det stærkt jeg ser et fjæs se direkte på mig. Sidder i VORES LEJLIGHED!!!! PRIVAT!!!!! OMRÅDE FISSE FJÆS!!!! sidder bare i under drenge og en bluse... Jeg fare op og råber meget højt hvad fanden han laver her fare hen og skupper ham væk så langt væk fra mit kæreste... "eje" (hun vågnede først da jeg råbte) ud mod hoved døren alt i mens han gør lidt modstand og siger på perfekt svensk er det ikke her der er fest....flere gange. JO JO OM LIDT BLIVER DER FEST MAKKER... Skulle jeg havde sagt... og slådet ham ned... Det gør jeg desvære ikke... Får skuppet ham ud af døren ser der er en anden der står og holder opgangs døren/holder vagt... Bor på 1 vågning. får låst døren... skynder mig ind til hinde og for fortalt en meget søvnig kone hvad der er sket... Vi bliver meget hurtigt enige om at det var ikke nogen der skulle til fest og var gået forkert.... ALT for mange ting der ikke stemmer. Eks hvorfor så ikke ringe på hvorfor så snige sig ind. Turen fra døren og til hvor han stod da jeg kunne se ham tager ca 2 sek hvis man går stille... Nå får selv noget tøj på siger til Maria at hun skal gøre det sammen og tage telefonen med for jeg skal lige gennem gå området omkring ejendommen og kælderen inden jeg kan falde lidt ned. Vi mig og BIG.... MAG-LITE først hinde et par meter bag mig farer rund og ser efter den omtalte fest som han et par gange spurte efter og så sage at nå så må det være inde ved siden af i næste opgang. Finder dem selvfølgelig ikke heller ikke nogen fest... Hold kæft det er sku toppen af frækhed. Få fat i en nøgle til opgangen... liste rundt og hive i dørene finde et fjols der ikke har låst MIG og så liste ind... Han havde heldigvis ikke regnet med at der sad næsten 2 meter 90kg håndværker gut med et kæmpe organ og beslutsomhed/frygtløshed når han bliver forskrækket... Godt jeg ikke sov for når konen er hjemme høre jeg indtet... Så sover jeg NORMALT tungt... Kan bare ikke sove nu skal op om fire timer. Tak gamle lorte gulv TAK godt det ikke var om tre uger for så havde jeg været godt i gang med at rive det op og lægge et nyt... Måske jeg skulle lade være at lægget et nyt... Kender i det man reagere helt vildt volsomt når man står i situationen men x antal timer efter kommer man rigtig til at tænke på hvad der kunne havde været sket... Lige den situation jeg er i nu... Så dagen i dag er gået med at tage foto af alt vi har af lidt værdi og så få brændt det ud på cd`er. De kan så komme i boxen en af dagene... Nå men moralen er lås døren også når i er hjemme!!! tag kopi af alt i ikke kan unvære på pc´en osv. osv. Når i så har gjort det så kan i måske sove roligt... Glæder mig til jeg kan... Claus Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Hehe sikke en oplevelse. Iøvrigt er portkoderne i Malmö ikke meget værd, da de ofte er magen til alle husene ved siden af, så posten og avis drengen ikke skal huske på alt for mange koder. Andre gange er der kun 4 taster som er blanke, så skal der ikke meget hjerne til at regne den ud. ...Og nej jeg går ikke rundt og lusker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Super-spooky! Folk er sgu´ blevet frække efterhånden, når de bare, koldt og kynisk, vader ind i en ulåst lejlighed og vil rane til sig. Din reaktion er nok den mest normale. Ikke slå dem ned og aflive dem, men bare få dem ud og væk fra "dit" og din kæreste. Det er først en del tid bagefter chokket kommer, og man begynder at spekulere på hvad man kunne have gjort - og hvad konsekvenserne kunne have været. Godt det gik som det gjorde, og i begge "slap" med en forskrækkelse. ....og gør det til en vane at låse døren ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 WOW sikke en nat - håber du er okay. Tro mig, jeg kender det kun alt for godt - det med at der er fremmed er fremmede i huset, og når man selv er der.... Det er knabt så fedt, men det gælder om at komme videre (alt for let at skrive)! Håber alt er okay. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Puha en grim oplevelse, håber i kommer jer oven på det igen så i kan føle jer trykke i jeres eget hjem. Der kan ikke være noget meget værere end ikke at føle sig tryk i sit hjem. Håber ikke i eller andre kommer ud for noget ligende. Når jeg læser sådan en historie, så er jeg lidt extra glad for at vi har 2 halv store hunde, ikke fordi de gør noget, men hele kvarteret ved vi har dem og hvis der er nogen der roder ved hoved døren så skælder vores han hund altså ud. Så et godt tip kunne være at få en hund:thumbup: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MMK 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Vi har det fint nu Hej Vi er kommet os over sjokket men godt nok ikke rart... Og os som altid låser døren... Ja næsten altid må det jo så blive... Vi ville også meget gerne have et par store dejlige hunde... Men vi er desvære ikke nok hjemme, til at vi vil byde dem at være alene hjemme i en lejlighed i så mange timer om dagen. Det må vente til vi får hus, med en stor hunde gård. Moralen må være husk at lås døren og få beviser for hvad i har i hjemmet. Claus og Maria. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ccdj 0 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 har desværre oplevet noget lignende ja jeg kan kun tilslutte mig de andre og sige sikkke en oplevelse. Vi har desværre selv været ude for noget der ligner rigtig meget. tilbage i 2002 da vi lige var flyttet ind i vores lejlighed på Torekovsgatan, i Malmö havde vi en nat også ubudne gæster. Vores lejlighed lå i et hus der er tilknyttet et ældre center og vores samt naboens, havde været en del af ældre centeret, men var blevet lavet om til beboelse og ny renoveret. Så der havde ikke boet nogen der før vi flyttede ind. Det er lejligheder i stueplan og "desværre" med direkte indgang fra gården, så alle i realiteten kunne komme op til vores dør. Vi havde boet i lejligheden i små 14 dage, da jeg en nat ved 3 tiden vågner ved at en mobiltelefon ringer og jeg hører noget der pusler ude i gangen, jeg prøver at vække min mand, men uden held :( jeg springer ud af sengen og ud i gangen hvor døren er lidt åben, tænker lige et split sekund at jeg måske bare har glemt at lukke døren og at det nok var nogen udenfor. Går tilbage og lægger mig til at sove. Men......Næste morgen mangler min jakke og en plastik pose, der var fyldt med gamle reklamer jeg åbner døren og ser at posen er smidt ude i gården, så den er god nok, der VAR nogen indenfor. Det er bare sådan en ubehagelig følelse, at vide der har været fremmede inde i ens hjem. Ville sku næsten hellere have inbrud, når man ikke er der anyway tænk hvis den skide mobil telefon ikke havde ringet, hvem ved hvad de havde nået at tage eller gjort......Ubehagelig tanke. Vi lærte efterfølgende at låse vores dør, og så hjalp det vist også at vi fik en rimelig stor hund :D Dog vil jeg sige at der der er kommet MANGE skumle mennesker og ringet på vores dør .....deiblandt en fyr der ville "låne" 300 kr og give mig en flaske Jack D og en halskæde i pant.....Super skummelt. Men ja, husk at låse jeres døre der er mange syge mennesker derude!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kennet86 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 har selv lige haft indbrud i mit hus her i DK :(.. jeg låser ALTID! mine døre, også selv om jeg er hjemme. det er en vanesag :).. håber i klare jer og husker at låse døren. ja mit store problem er at jeg hverken har serie nummer eller billeder af mange af de ting det er taget hos mig :(. og en lorte betjent som jeg flere gange har haft problemer med som beskylder mig for selv at have stået for indbrudet!? :(, suk.. ikke lige det jeg mangler ugen før jeg skal flytte.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2007 Fuck hvor nedern mand , håber alt er ok , jeg havde desværre nok handlet lidt anderledes hvis der stod en mand i min gang , men lad det ligge.... Håber ikke det sker igen..... for nogen...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites