Jump to content
Gio

Roskilde Festival 2007

Recommended Posts

Ikke enig! Og hvorfor netop belaste miljøet yderligere, ved at baldre yderlige ioniske og non-ioniske tensider og Snuggle igennem tøjet, når genbrugsorganisationer burde kunne systematisere en grøn rengøring af tøjet, før sortering og uddeling, bedre end private kan. Jeg tror vi taler forbi hinanden lidt. Jeg taler ikke om snavsede underhyler - men simpelthen at man tager tøjet fra hylden, når man rydder op, og drøner det direkte i sækken - klar til aflevering. Det er jo nok de færreste der siger "nå...jeg kan lige gå med den her trusse en dag eller tre - så ryger de sgu´ direkte til UFF".
Yes sir, jeg kan følge dig:th2:. Genbrugsstationer burde kunne vaske tøjet selv på en miljørigtig måde. Hvad jeg taler om er lige præcis snavsede underhyler og trusser - dem vasker man sgu først.
Jeg forstår ikke hvad du mener er forkert i dette!?
Uhh, jeg skrev ikke at det var forkert. Faktisk er det sådan verden fungerer i dag. Vi kan købe os til den gode samvittighed i en travl hverdag hvor både... blah blah blah og så videre. Har man et job hvor man flyver meget, kan man passende købe CO2 kvoter så regnskabet går i et stort rundt nul (naturlivis med fradrag for vejrtrækning). Som jeg ser det bliver rige mennesker i fremtiden ikke miljøsvin selvom de nok er dem der sviner mest?! Folk med pengepung køber blot aflad i den nærmeste CO2 biks, mens de fnyser af de fattige og nærrige der sviner uden at kompensere. Er rigtig miljøbevisthed virkelig bundet til pengepungen - er det et eller andet sted ikke for let? Muligvis, men det er dér vi er på vej hen - like it or not. Allesammen synger "live earth" hele jorden rundt. I København taler man om bilerne ud af byen og indførelse af bom-penge, alt i mens tusindvis af flyvemaskiner sviner luften til. Det taler vi ikke om. Høje boligpriser skaber miljøproblemer med alle pendlerne der skal ind i byen langvejsfra - med bil. Det taler vi ikke om. Parkering ved Metro og Stationer - ikke eksisterende i stor skala - det taler vi sgu heller ikke om?! Næ... Bom penge er godt for miljøet - dejligt nemt og totalt ansvarsløst. Det taler vi om! Fattige i bil - haha det er sgu fortid. De rige med CO2 kvoter og bom-bizz drøner forsat rundt med glorien pudset. Rige svin :D Men, det er dér vi er på vej hen. Miljøet bliver bedre, ingen tvivl. Markedskræfterne er konge. Prisen bliver med social slagside - men det er dér ikke noget nyt i, sådan har det altid været. Jeg håber blot at vi ikke stirrer os blinde på for få ting, da miljø er så mange ting...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Festivalfrivillige skuffede over miljøsvineri Nu er festivalen veloverstået og det er tid til at gøre regnskabet op med en lille follow-up historie. Var de mange efterladte telte på camping-pladsen så en god ide? Tanken var genbrug og bæredygtigt miljø. På billeterne havde festivalen indført at man samtidig gav lov til, at ens efterladte campingudstyr kunne blive samlet sammen og genbrugt bagefter. På den måde forsøgte man tvivlsomt at omgå reglerne om håndtering af hittegods, for at sikre en hurtig indsamling. Dog havde man indskærpet "at man helst ser, at folk tager deres ting med hjem". Nuvel, nu næsten en uge efter festivalen, er de frivillige skuffede over miljøsvineri. Kun 75 telte bliver genbrugt, resten brændes... Kofoeds skole fik samlet 2000 soverposer. Tja... derudover blev gummistøvler, i et antal stort nok til at fylde en container, reddet op af muddermasserne. Lad os glæde os over det som blev opnået i miljøets navn og håbe på at Vestforbrændingen ikke skal spise sig igennem så meget "genbrug" næste år... Lad os slutte af med et lille citat fra et tidligere indlæg i denne tråd.

Fordi man ikke gider slæbe sit lort med hjem efter en festival!
Miljøbevisthed er noget man køber ;) Kilder: http://ibyen.dk/fokus/roskildefestival/article340236.ece http://ibyen.dk/fokus/roskildefestival/article339950.ece EDIT: http://ibyen.dk/fokus/roskildefestival/article339486.ece Et par containere med gummistøvler blev det til!! Rimlig mange støvler!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites