TheMustangMan 10 Anmeld indhold Skrevet June 29, 2007 Jeg står og skal flytte hjem til Danmark igen her til August. Og jeg skal have min bil med, dog skal den ikke inregistreres det første stykke tid. Hvordan afmelder jeg den herovre i Sverige? Skal jeg melde at jeg har taget den med et eller andet sted i Danmark? Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Skal jeg melde at jeg har taget den med et eller andet sted i Danmark? Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på? Tager du pis på os? Eller har du virkelig aldrig hørt om dansk registreringsafgift? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TheMustangMan 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Tager du pis på os? Eller har du virkelig aldrig hørt om dansk registreringsafgift? Jeg tager skam ikke pis på jer. Men som jeg skriver, så skal jeg ikke have den inreg. til at starte med... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Jeg står og skal flytte hjem til Danmark igen her til August. Og jeg skal have min bil med, dog skal den ikke inregistreres det første stykke tid. Hvordan afmelder jeg den herovre i Sverige? Skal jeg melde at jeg har taget den med et eller andet sted i Danmark? Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på? http://www.vv.se/templates/page3____1007.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TheMustangMan 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 http://www.vv.se/templates/page3____1007.aspx Jeg forstår ikke så meget af det der. Men det virker som om jeg skal sende reg. bevis og plader ind til vägverket hvor jeg skriver den skal exporteres til udlandet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Bilen skal jo være registreret i et eller andet land - ellers er den jo uden plader, og så må man ikke køre i den. Og er man lige flyttet til Danmark må man kun køre rundt i en udenlandsk registreret bil i meget kort tid - 14 dage mener jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TheMustangMan 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Bilen skal jo være registreret i et eller andet land - ellers er den jo uden plader, og så må man ikke køre i den. Og er man lige flyttet til Danmark må man kun køre rundt i en udenlandsk registreret bil i meget kort tid - 14 dage mener jeg. Ja det er rigtigt. Men det er skam heller ikke meningen jeg skal køre i den. Den skal stå stille i min garage, indtil jeg en dag for lyst til at indreg. den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Jeg forstår ikke så meget af det der. Men det virker som om jeg skal sende reg. bevis og plader ind til vägverket hvor jeg skriver den skal exporteres til udlandet? Du kan også bare afmelde den på nettet. vv.se krads skattemærket af bagpå, der er en kode inde under, den taster du ind og din bil er afmeldt. Meget nemt. Pladerne kan du beholde som souvenir for din tid i det svenske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TheMustangMan 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Du kan også bare afmelde den på nettet. vv.se krads skattemærket af bagpå' date=' der er en kode inde under, den taster du ind og din bil er afmeldt. Meget nemt. Pladerne kan du beholde som souvenir for din tid i det svenske.[/quote'] Seriøst? Og det er det eneste jeg skal gøre i Sverige? Hvad med i Danmark skal den meldes til Skat at jeg tager den med som flyttegods eller sådan noget? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Ja det er rigtigt. Men det er skam heller ikke meningen jeg skal køre i den. Den skal stå stille i min garage' date=' indtil jeg en dag for lyst til at indreg. den.[/quote'] Nå sådan - den skal med uden at måtte bruges - nu giver det mening. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Seriøst? Og det er det eneste jeg skal gøre i Sverige? Hvad med i Danmark skal den meldes til Skat at jeg tager den med som flyttegods eller sådan noget? Så længe du ikke skal ha plader på bilen mv. så er SKAT ligeglade med den. Du må self. ikke kører i den overhovedet .- men det har du jo styr på kan jeg se. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PRESTIGE AUTO 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Alternativt kan du gå ind på et Dansk motor kontor med din svenske reg. attest og plader så afmelder de den for dig. Overskydende penge fra fordons skat og forsikring skulle efterfølgende så blive tilsendt din addres i sverige. Når du så en dag skal ha DK plader på den så sig til jeg kan alle afgifts triksene:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret June 29, 2007 Alternativt kan du gå ind på et Dansk motor kontor med din svenske reg. attest og plader så afmelder de den for dig. Overskydende penge fra fordons skat og forsikring skulle efterfølgende så blive tilsendt din addres i sverige. Når du så en dag skal ha DK plader på den så sig til jeg kan alle afgifts triksene:th2: Omhandler de triks en lægtehammer, en pakke søm og en formiddag ? *G* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
agermose 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2007 melder mig lige på banen her med et par spørgsmål, da jeg måske er i samme båd om 6 måneder. I gamle dage var der vist noget med at havde man boet i sverige i så og så mange år, så kunne man slippe billigere, når man flyttede tilbage - er der stadig noget der eller er det bare at betale ved kasse et? Ingen mulighed for at få bilen med sig uden at betale afgift? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret July 11, 2007 Kasse 1........er svaret på dine bønner.......:( melder mig lige på banen her med et par spørgsmål, da jeg måske er i samme båd om 6 måneder. I gamle dage var der vist noget med at havde man boet i sverige i så og så mange år, så kunne man slippe billigere, når man flyttede tilbage - er der stadig noget der eller er det bare at betale ved kasse et? Ingen mulighed for at få bilen med sig uden at betale afgift? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
agermose 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2007 og :-D i forlængelse... veteranbiler - er der samme afgifter på dem i danmark som alm. biler eller hvordan man nu skal sige det. Hvis en dansker henter en veteranbil i sverige, kommer der så også afgifter på der? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
webodin 10 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2007 melder mig lige på banen her med et par spørgsmål, da jeg måske er i samme båd om 6 måneder. I gamle dage var der vist noget med at havde man boet i sverige i så og så mange år, så kunne man slippe billigere, når man flyttede tilbage - er der stadig noget der eller er det bare at betale ved kasse et? Ingen mulighed for at få bilen med sig uden at betale afgift? glem alt om gl. dage, og flyttegods... man skal betale reg.afgift lige så snart du flytter til DK, hvis du vil gerne have plader på, men kort, registrering af bilen forgår i en af SKAT afd. i Høje Tåstrup, her fandt jeg lille folder på nettet til svensker som ønsker at flytte til DK.. Permanent bosättning Bosätter du dig permanent i Danmark ska du omregistrera din bil till danska registreringsskyltar inom 14 dagar. Därmed får du också betala danska avgifter och skatter. Den största utgiften är registreringsavgiften. Avgiften beräknas på det pris som en bilförsäljare skulle kunna sälja en motsvarande bil för i Danmark, ett så kallat handelspris. Som regel utgör registreringsavgiften 60-63 procent av handelspriset. Vill du få ett förhandsbesked på avgiftens storlek, kan du fylla i blankett 21.009 (forespørgselsblanket) på något av danska Skats regionala skattekontor. Blanketten går också att ladda ner från Skats webbplats. För att omregistrera bilen kan du först vända dig till Centralregisteret for Motorkøretøjer, som informerar om omregistrering. Därefter skall du kontakta danska Statens Bilinspektion, som gör en besiktning av bilen. Sedan går du till något av Skats regionala skattekontor för att betala en deposition på registreringsavgiften. Depositionen beräknas på ett uppskattat värde av bilen. Vid denna värdering ska du ha med: * Bilen i registreringsklart och nybesiktigat skick * Godkännande från danska Statens Bilinspektion * Det svenska registreringsbeviset * Eventuell blankett 21.009 (forespørgselsblanket) * Pengar för betalning av depositionen När depositionen är betald, registrerar du in bilen på något av den danska polisens motorkontor. Den slutliga värderingen av bilens handelspris och därmed registreringsavgiften görs av en oberoende värderingsmyndighet. Först därefter fastställs den slutgiltiga registreringsavgiften. När omregistreringen är klar, ska du avregistrera bilen i Sverige. Det gör du genom att returnera de svenska registreringsskyltarna till Vägverket. Skicka också med de svenska och danska registreringsbevisen. flere links: Om nummerplader registrering hos Politi 1. http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/ SKAT.DK evt beregning, hvis du beslutter dig at indregistrere bilen. 2. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=166038&vID=0 afmelding af din bil i SE 3. https://www21.vv.se/etjansterfordon/logon/logon.aspx?url=https://www21.vv.se/etjansterfordon/Avstallning.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites