DarkAdMiN 10 Anmeld indhold Skrevet June 27, 2007 Hej Jeg vil gerne bestille noget billig stads fra Kina... I den anledning ville jeg høre om hvordan de svenske toldere ser på det. Nogen som har prøvet det tidligere? Bliver alt bare tjekket igennem som DK ? :D Hvordan ser det til her i Sverige? Billig Stads = tøj og parfumer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2007 Billig Stads = tøj og parfumer. Alt bliver tjekket og der skal betales told, moms og ekspeditionsgebyr (100kr). Og, hvis du bestiller tøj og parfume og bare EEN af tingene er kopier, så skal du betale bøde plus det bliver konfiskeret. Jeg tror ikke de hopper på "Jamen, jeg sværger at jeg troede den var ægte" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DarkAdMiN 10 Anmeld indhold Besvaret June 28, 2007 Alt bliver tjekket og der skal betales told, moms og ekspeditionsgebyr (100kr). Og, hvis du bestiller tøj og parfume og bare EEN af tingene er kopier, så skal du betale bøde plus det bliver konfiskeret. Jeg tror ikke de hopper på "Jamen, jeg sværger at jeg troede den var ægte" Ooops... Så tror jeg, jeg dropper det. tak for hjælpen:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
partymanDK 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2007 Hejsa, Jeg vil gerne bestille IT hjem... fra kina, fra tyskland, fra alle underlige lande - og jeg kan forstå det bliver tjekket, men hvad er raterne for told, moms osv? Er der evt. et link til et officielt site omkring disse sager. I DK har vi jo den herlige told/skattefar portal, som forresten er fxcked up at surfe rundt på - men et sted finder man tariffer for forskellgie varer... noget skriv om det ville være perfekt. mvh kenneth Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2007 Hej Jeg vil gerne bestille noget billig stads fra Kina... I den anledning ville jeg høre om hvordan de svenske toldere ser på det. Nogen som har prøvet det tidligere? Bliver alt bare tjekket igennem som DK ? :D Hvordan ser det til her i Sverige? Billig Stads = tøj og parfumer. Jeg har flere gange faaet tilsendt en slags medicin fra sydkorea (ikke rigtig medicin, en slags urter der er er kogt sammen blandet med vand) som maaske nok kan vaere ulovlige at indfore til SE. herligheden vejer ca. 11 kg, og jeg kan fortaelle at det ikke er hver gang det bliver tjekket selvom det sendes med EMS. Jeg har dog mistet al tiltro til de svenske toldere, fordi de forste gange skulle jeg intet betale, nogle gange omkring 80 kroner, og et par gange omkring 200kroner, selvom det var praecist det samme der sendt, det blev sendt som en gave!!! Jeg har mange gange maattet kontakte tolderne i arlanda for at fortaelle hvad indholdet var, selvom det altsammen var deklareret og det stod tydeligt paa pakken. Ofte skulle der ikke mere til foer de uden videre frigav pakken og sendte den videre. Jeg har endnu ikke fundet noget system i hvordan der afregnes, maaske afhaenger det af den enkelt tolders humoer samt om konen var venlig stemt aften foer. Det er umuligt at sige. Jeg har pt en sag korende fordi jeg vil da ikke betale for at modtage noget som er sendt som en gave og indholdet eller er tydeligt deklareret til at vaere under minimums graensen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
partymanDK 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2007 meget interessant... du må gerne lige gi dem en lussing fra mig oss. De der halv-bulgarske tilstand kan de godt pakke sammen igen! og du må gerne vende tilbage når du hører mere. men du siger minimumsgrænse... kan det forklares? (og du syntes at vide en del, så ved du noget om tarifferne?) /Kenneth. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2007 Anden god historie.. Jeg bestilte nogle bøger fra USA. Sverige har 6% moms på det, men de deklaredede det som DVD'ere/Spil og derfor opkrævede de 25% moms. Jeg betalte bare, da jeg gerne ville have bøgerne og har så siden bedt om at få det refunderet. Der har jeg intet hørt fra dem.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 meget interessant... du må gerne lige gi dem en lussing fra mig oss. De der halv-bulgarske tilstand kan de godt pakke sammen igen! og du må gerne vende tilbage når du hører mere. men du siger minimumsgrænse... kan det forklares? (og du syntes at vide en del, så ved du noget om tarifferne?) /Kenneth. jeg mener at minimums graensen er omkring 300SEK, men kan dog ikke lige huske det. Der gaar sikkert lang tid inden jeg hoerer mere fra dem, de arbejder kun hurtigt naar der skal indkraeves penge eller de vil have andre til at laese hojt for dem fordi de ikke selv gider laese deklarationerne paa pakkerne! "halv bulgarske tilstande" :laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
partymanDK 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Ok, 300sek kr kommer mit computerudstyr jo hurtigt op over... :( - Tja det lyder som om jeg bare finder en anden løsning, for jeg skal ha udstyret fra tyskerland. Men i siger sendt som gave... jeg har prøvet en gang før at nævne det for en virksomhed, men det syntes ikke at trigger nogen features. Er der bare nogle særlige keywords man bruger istedet når man skal be om det? og ja - bulgarske tilstande - jeg var på ferie dernede og havde 4 flasker rødvin for meget med tilbage. Menig manden på gulvet fangede den og hidkaldte sin boss der var placeret med benene på et bord, omkringet af stewardesser - han oppede sig meget irriteret fra stolen, kom hen, talte efter, tog de 4 flasker ud af kufferten, lukkeden den igen og satte sig selv og de 4 flasker hen på bordet hvor han tog plads igen og vi fik lov at gå... *GRR* han sikrede lige hvad de nok kalder fyraftensbajeren derovre! /Party Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Her er min forståelse af told-reglerne i Sverige: Indførsel fra EU og EØS lande: told- og momsfrit, dog under hensyn af at der er betalet moms på varerne i bestillingslandet. Justeret: svenske myndigheder må så ikke opkræve nogen moms. Indførsel fra andre lande (ikke EU og EØS): told- og momsfrit op til en bagatel-grænse på 300 SEK. Denne er vurderet øget til 1000 kr, men endnu ikke effektueret. Sendes varerne som selskabspost (dvs fra selskab til privatperson), vil pakken med stor sandsynlighed blive fortoldet, men noget afhængig af hvordan indholdet er beskrevet og værdsat. Sendes varerne som privatpost, bliver det sandsynligvis ikke tjecket. Dog visse undtag, f.eks. pakker fra fjærne østen og Sør-Amerika. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Her er min forståelse af told-reglerne i Sverige: Indførsel fra EU og EØS lande: told- og momsfrit, dog under hensyn af at der er betalet moms på varerne i bestillingslandet. Er den betale moms lavere end svensk moms, KAN der blive opkrævet difference. Nej, hvis man køber noget i et EU-land og der er opkrævet moms (på fx. computerudstyr), så kan Sverige og Danmark ikke komme efter en, hvis momsen er lavere (fx. Tyskland). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
partymanDK 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 heurika - thats good news! :D sprøgsmålet er bare om de så stadig tjekker og laver rav i den hvis den kommer fra en virksomhed, men der er vel kun en måde at undersøge det på. Tak for hint mateys. /Party Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Jeg har købt en del sportsudstyr som, cykelstel og snowboard fra USA. Afsender skrev af en eller anden grund at det var garantiombytning ;o), så jeg hørte aldrig noget fra tull'en udover jeg skulle betale moms af fragten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Her er min forståelse af told-reglerne i Sverige: Indførsel fra EU og EØS lande: told- og momsfrit, dog under hensyn af at der er betalet moms på varerne i bestillingslandet. Justeret: svenske myndigheder må så ikke opkræve nogen moms. Indførsel fra andre lande (ikke EU og EØS): told- og momsfrit op til en bagatel-grænse på 300 SEK. Denne er vurderet øget til 1000 kr, men endnu ikke effektueret. Sendes varerne som selskabspost (dvs fra selskab til privatperson), vil pakken med stor sandsynlighed blive fortoldet, men noget afhængig af hvordan indholdet er beskrevet og værdsat. Sendes varerne som privatpost, bliver det sandsynligvis ikke tjecket. Dog visse undtag, f.eks. pakker fra fjærne østen og Sør-Amerika. Jeg køber tit og ofte kosmetik og hudpleje over nettet ( Hong Kong ) og jeg har ikke oplevet den bagatelgrænse på 300 SEK. Uanset hvad der kommer ind af døren, så er der told på - uden undtagelse. Dog er firmaet jeg bestiller hos så søde at refundere tolden og administrationsgebyret hver gang :) Så jeg tror desværre ikke helt den holder med den bagatelgrænse. Jeg har hørt rygter om det samme i DK, med en grænse på 160 kr, men synes heller ikke selv jeg har oplevet det, dengang vi boede i DK... men de danske regler kan selvfølgelig være blevet lavet om... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Jeg køber tit og ofte kosmetik og hudpleje over nettet ( Hong Kong ) og jeg har ikke oplevet den bagatelgrænse på 300 SEK. Uanset hvad der kommer ind af døren, så er der told på - uden undtagelse. Dog er firmaet jeg bestiller hos så søde at refundere tolden og administrationsgebyret hver gang :) Så jeg tror desværre ikke helt den holder med den bagatelgrænse. Jeg har hørt rygter om det samme i DK, med en grænse på 160 kr, men synes heller ikke selv jeg har oplevet det, dengang vi boede i DK... men de danske regler kan selvfølgelig være blevet lavet om... Kan du give websiden til det firma - det lyder som nogen jeg gerne ville handle med, men har glemt det i hele denne flytning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Kan du give websiden til det firma - det lyder som nogen jeg gerne ville handle med' date=' men har glemt det i hele denne flytning.[/quote'] Selvfølgelig! Det fedeste er næsten, at man får rabatter efter hvor mange gange man handler der, så der er mange penge at spare i sidste ende. Dog lover de ikke at refundere pengene, men jeg har ikke hørt om ét eneste tilfælde hvor det ikke er sket. Bare man scanner sin kvittering ind og sender den til dem med et par søde ord, så er pengene på ens konto et par dage efter... Adressen er www.strawberrynet.com Enjoy :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Bare man scanner sin kvittering ind og sender den til dem med et par søde ord, så er pengene på ens konto et par dage efter... Adressen er www.strawberrynet.com Enjoy :th2: Den kan jeg bekræfte, har næsten lige fået 1500 dkr refunderet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Bare man scanner sin kvittering ind og sender den til dem med et par søde ord' date=' så er pengene på ens konto et par dage efter...[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Sætter de pengene ind på samme konto som købet oprindeligt blev betalt fra - eller skal man oplyse dem kontonummer når man sender dem kvitteringen? (...fordi jeg "kom da lige til" at shoppe "lidt" hos dem :o) De sætter pengene ind på den konto som der oprindeligt blev betalt fra - rigtig nemt! De første par gange skrev jeg IBAN numre og hele molevitten, men det behøves slet slet ikke... Det er simpelthen den bedste side nogensinde... Og det bliver bedre efterhånden som rabatterne vokser :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 De sætter pengene ind på den konto som der oprindeligt blev betalt fra - rigtig nemt! De første par gange skrev jeg IBAN numre og hele molevitten' date=' men det behøves slet slet ikke...[/quote']Lækkert - det kan jo ikke være nemmere :)Jeg synes der manglede en hel del nye ting, samt en bunke gamle klassikere. Til gengæld var der tonsvis jeg aldrig havde hørt om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 Selvfølgelig! Det fedeste er næsten, at man får rabatter efter hvor mange gange man handler der, så der er mange penge at spare i sidste ende. Dog lover de ikke at refundere pengene, men jeg har ikke hørt om ét eneste tilfælde hvor det ikke er sket. Bare man scanner sin kvittering ind og sender den til dem med et par søde ord, så er pengene på ens konto et par dage efter... Adressen er www.strawberrynet.com Enjoy :th2: 10000000000000 tak for adressen jeg glæder mig til at fordybe mig i den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2007 10000000000000 tak for adressen jeg glæder mig til at fordybe mig i den. Så lidt så lidt! Men pas nu på! Det er temmelig vanedannende! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites