Jump to content
Futz

Danskere mobbes i Malmö

Recommended Posts

Jeg er fuldstændig ligeglad med om man sviner Danmark, Sverige, mig, min mor eller hvad som helst (bortset fra Brøndby IF) men stiller man sig op med fordomme og generaliseringer og postulerer at alle andre er fordomsfulde må man nok indstille sig på nogle verbale ørefigner. Og nej - Zidane skriver ikke med samme lune som Nils. Pede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille fremgang i andelen af etniske minoriteter, ansat i staten (04.01.2007) Nye opgørelser viser en stigning over det sidste år i andelen af etniske minoriteter fra ikke-vestlige lande. Ifølge de nye opgørelser har 15 ministerier haft fremgang i andelen af medarbejdere med anden etnisk baggrund, tre er gået tilbage, og et ministerium har en uændret andel. Samlet set er andelen af indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande i forhold til det samlede antal ansatte i staten steget fra 2,2 pct. ved udgangen af 1. kvartal 2006 til 2,3 pct. ved udgangen af 3. kvartal 2006. I faktiske tal betyder det, at der var ansat 197 personer flere med ikke-vestlig baggrund ved udgangen af 3. kvartal. Ved udgangen af 1. kvartal var det samlede antal ikke-vestlige indvandrere ansat i staten 3.375, mens det ved udgangen af 3. kvartal 2006 var steget til 3.572. Personalestyrelsen opgør også andelen af etniske minoriteter blandt nyansatte og elever, da det er gode indikatorer på udviklingen i rekrutteringen af etniske minoriteter til de statslige arbejdspladser. Fra udgangen af 1. kvartal 2006 til udgangen af 3. kvartal 2006 er andelen af nyansættelser med anden etnisk baggrund steget fra 4,5 pct. til 4,9 pct. af det samlede antal nyansættelser i staten. "Der er generelt tale om en positiv udvikling, men det er især glædeligt, at andelen af nyansættelser nu ligger på 4,9 pct." , siger kontorchef Jette Frederiksen, Personalestyrelsen, der til daglig arbejder med den statslige integrationsindsats. Andelen af elever med anden etnisk baggrund er faldet fra 9,8 pct. til 9,7 pct. af det samlede antal elever. Samlet set er andelen af elever i staten med denne baggrund dog højere end etniske minoriteters andel af befolkningen som helhed (5,9 pct. pr. 1. januar 2005). http://www.integration-i-staten.dk/visEPNyhed.asp?artikelID=16075 og ja, målet er jf. Personalestyrelsen 3,5%.. Så de er da godt på vej. Men måske Skat bare fandt nogle andre af de 7000 personer som havde bedre kvalifikationer..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Neeeej.....så blev jeg sur! Jeg sendte et billedet af Dronningen Margrethe til Susan Kastrup :th2: Nu må jeg bare forsætte med at arbejde som tandlæge i Brøndby Strand ;-) :love2:
Det er da den mest latterlige holdning jeg nogensinde har hørt tale om... Måske du skulle ha' ringet til dem og spurgt hvorfor du ikke blev ansat ??? Du går ud fra at det er fordi du ikke er dansk. Måske har du ikke de kvalifikationer der er brug for ? Du tager det for givet at det er pga. dit navn/nationalitet. Det er simpethen for latterligt. HVIS du nu arbejdede som tandlæge, så ville du da aldrig komme i betragtning til en stilling i SKAT. Hvis du var skraldemand, så ville du nok heller ikke. Fortæl mig hvorfor SKAT skulle ansætte folk der ikke har de rigtige kvalifikationer... Jeg FATTER ikke at du kan blive sur over et afslag og så tro at det er pga din nationalitet/hudfarve/navn ect ect. Jeg tror sgu ikke du har kvalifikationerne i orden !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilbage på rette spor ;-) Hvad fanden.... nu er der afsteming på EB om det er iorden at svenskere mobber de danske tilflyttere :rolleyes: Det var dog det mest useriøse de har gjort til dags dato (næst efter hende journalisten der skrev at det var dyrt at bo i sverige, fordi at man både skal købe sommer- og vinterdæk.. Helt ny lov skrev hun ), kanske det bare er for at irritere .. Nogen her som måske har mailet dem ? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan godt være det med SKAT...måske Men for 4-5 måneder søgte SKAT 400 medarbejder, så tænkte jeg nok at det er noget for mig. Hvis jeg får job i SKAT vil jeg være "en stor dreng (ikke tissemand)." Så skulle jeg drille alle dem fra sunddebatten og afvise alle deres ansøgninger om alt ;-) Det kunne være meget spændende! Og sender jeg CV & ansøgningen til dem 16. marts : de svarer Kære Zidane Tak for din ansøgning til stillingen i SKAT. Når alle ansøgninger er gennemgået, vil du høre nærmere. Med venlig hilsen Rekrutteringsenhed - Hovedcenter SKAT Hovedcenter 30. marts får jeg email fra dem igen: Kære ansøger Mange tak for din ansøgning til SKAT. I alt har vi modtaget ca. 7.000 ansøgninger. Vi er glade for den store interesse, som dette tal er udtryk for, og vi vil naturligvis give aller ansøgninger en seriøs behandling. Dette betyder imidlertid, at vi først i løbet af april måned når at give svar på alle ansøgningerne. Du hører fra os, så snart vi har nyt om din ansøgning. Venlig hilsen SKAT - Rekrutteringsenhederne 23. maj får jeg igen email fra dem: Kære Zidane Vi har nu gennemgået din ansøgning om stillingen i SKAT. Med beklagelse må vi meddele dig, at stillingen er besat med en ansøger, hvis profil i højere grad passede til jobindholdet. Tak for din interesse. Med venlig hilsen Susan Kastrup SKAT Hovedcenter Neeeej.....så blev jeg sur! Jeg sendte et billedet af Dronningen Margrethe til Susan Kastrup :th2: Nu må jeg bare forsætte med at arbejde som tandlæge i Brøndby Strand ;-) :love2:
Og vupti, var det slut med at have tandlæge i Brøndby Strand!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
etc. Hørde tit at " skal du ikke over broen, svensker etc." Det danske folkeparti har haft succés med sin politik. Desværre.
Jeg tror faktisk ikke, at det er det, DF har haft success med deres 'propaganda'. Det er nærmere gennemsnitsdanskeren's småracistiske/fremmedfjendske tendenser, der er skyld i DF's success. Danmark er nu engang sådan lidt småracistisk. Men det er, stort set, alle Nord/Vest Europæiske lande. I DK er vi bare mere åbne med det end i andre lande som Sverige, der synes at være mega-focuseret på at være politisk korrekt, men har med ganranti lige så mange racister under overfladen). I lande som Schweiz bliver skandinavere endda diskrimineret, hvorend svært det er at forestille sig. I øvrigt er det jo plat at kalde det racisme. Alle disse lande har jo gennemgående samme race. :) Selv arabere og tyrkere er jo del af den hvide race.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I set den danske kortfilm fra 1989 - Valgaften? Den vandt oscar i 1999... Neeeej, hvor er den god:th2: ..."Ved du, hvorfor araberne lugter?" Endelig udfolder chaufføren fra Djursland sin livsanskuelse om de fremmede til akkompagnement af Richard Ragnwalds Giro 413-slager Kære lille mormor: "Hvorfor rejser de ikke hjem? Det er sgu da, fordi de har kørt deres eget land i sænk. Det gælder dem alle sammen: indere, afrikanere, arabere, tyrkere. De har sgu da smadret hele deres eget land, og så kommer de bare padlende herop i deres frugt-kasser for at hærge videre." Peter forsøger brysk at afbryde: "Gider du holde dine syge meninger for dig selv?" Djursland-chaufføren: "Jeg har ret til at ha’ en mening; det er demokrati," hvortil Peter replicerer, at demokrati bygger på tolerance. På Kongens Nytorv har han fået nok og forlader bilen, prajer en anden taxa, ti minutter i otte. "Ka’ vi nå det?" spørger Peter ængsteligt. Chaufføren: "Du befinder dig i en Mercedes E300, kejseren af alle biler, tysk industris slagskib!" Pompøs Wagner-musik strømmer fra bilradioen, det imposante "ariske" chaufføransigt er skudt i frøperspektiv: "Vidste du, at Tyskland er det land i hele verden, hvor der er mest autoværn? Og vi ved godt, hvem der byggede de veje, ikke?" Derpå følger denne chaufførs livsanskuelse: "Alle de store kulturer gennem tiderne har haft ariske ledere. Og hvorfor tror du, de lande overhovedet ikke fungerer i dag? Det er indavl nede fra Afrika! De arbejder sig langsomt op mod nord ved at befrugte vores koner. Du kan bare tage til Kreta. Alle på Kreta har en mormor, der er blevet voldtaget af en tyrker!" Klokken er fem minutter i, da Peter sidder i sin tredje taxa. Chaufføren — en af de udskældte tyrkiske indvandrere, spillet af Farshad Kholgi — betror Peter, mens tyrkisk musik fylder bilen, at han vil få sit danske statsborgerskab om et år, så han også kan komme til at stemme. Men tolerance hos de nye danskere? "For helvede," udbryder chaufføren indigneret, da han holder for rødt, "der plejer at stå en god kiosk dér. Nu er der sushi-bar i stedet for. Hva’ er der galt med kebab? Hva’ ska’ sushi her?" Så følger nydanskerens livsanskuelse: "Det er kraftedeme de gule japanere. Først kommer de og bomber Pearl Harbor, og så bagefter kommer de her og dræber en god kiosk, ikke, og så gi’r man dem kraftedermame vinter-OL. Lov mig en ting, min gode ven: Du skal stemme på nogle mennesker, der sender de forbandede gule svin tilbage til deres eget butterland!".... :love2: Er der nogen der ved hvor man kan downloade den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

EB: "To 14-årige tvillingsøstre fra USA synger hyldestsange til Hitler og beskriver Rudolf Hess som en fredelig mand. I næste måned optræder de på svensk festival" Rudolf Hess VAR jo en fredelig mand, der prøvede at afslutte krigen. (Jeg tror nu alligevel jeg beholder Illmariga Ilmar som mit politiske forbillede.) Måske er det ikke (forræderen) Rudolf Hess, de synger om, men den flinke lejrskoleforstander Rudolf Höss. :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja.....Hva' fa'en........ Det er vel ikke værre end hizb-ut-tahrir...........:lol: Det handler bare om motivation af folket.........;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Balaenae nobis conservandae sunt!"

?????????????????????????????????? Udvid min horisont, men hvad f...... betyder det?????? :rolleye: Ud over det, det tråden egentlig startede med var den her svensker som mobbede den her dansker......... Vi har nu boet i Oxie (Og ja vi har solgt en ejerlejlighed i Dk og nej vi har ikke 3 Audier stående, kun en Mercedes og en Peugeot) siden April ´06 og vi kan kun sige at vi er utrolig glade for det, vi mærker ingen misundelse eller "mobning", vi kommer rigti godt ud af det med vores svenske og danske naboer, prøver at integrere os da vores kommende barn skal vokse op her........ Det jeg prøver at sige er vel at det nok også kommer an på de signaler man selv sender????? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
"Balaenae nobis conservandae sunt!"
Antiquis temporibus' date= nati tibi similes in rupibus ventosissimis exponebantur ad necem
?????????????????????????????????? Udvid min horisont' date= men hvad f...... betyder det?????? :rolleye:
"Save The Whales"...cirka..:rolleye: Carsten Olsen har det med at gå i selvsving med stort....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

In the good old days, children like you were left to perish on windswept crags. ;) Jeg har også google........:lol:

Antiquis temporibus' date= nati tibi similes in rupibus ventosissimis exponebantur ad necem....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm ... Afleverer du ikke lige dit danske pas, næste gang du tager udlands? :laugh: Men faktum er faktisk, at selv med dansk pas har man bestemt ikke fri rejse - men mange ting, går lettere fx rundt i EU. Hvis man fx. som jeg til efteråret, skal til Skt. Petersborg i Rusland i et par dage, så skal man have visum, som skal ansøges temmelig længe før. Da jeg var i Peru fik man også et 3 måneders turistvisum. Til Kina skal man også have visum osv. Skal man til USA er der helst nogle lande, man ikke skal have stempler fra i sit pas, for ikke at besværliggøre adgangen. Hvis man skal til Tyrkiet skal man helst ikke have et stempel fra den græske del af Cypern i sit pas og omvendt.
Kan ikke forstå du skal søge lang tid før til Rusland, har selv været der over nogen gange, da min ex er fra Skt Petersborg, du kan få 1 visum på 4 timer, hvis du vil betale, men den billigeste måde er 14 dage. Men russerne vil gerne lave reglerne om på dette område, men det vil EU ikke være med til af visse grunde. Glæd dig, det er en fed by.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VALGAFTEN kan downloads her: http://rapidshare.com/files/38599268/2024477753_0.avi ---> FREE
Nu har jeg ikke tjekket oprindelsen af denne film - men jeg går ud fra den er til fri distribution, og rettighedshaverne ikke har noget imod at den kan downloades frit fra nettet? Jeg spørger, fordi sunddebatten kan blive lukket prompte ved at linke til copyrighted materiale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg spørger, fordi sunddebatten kan blive lukket prompte ved at linke til copyrighted materiale.
Nu går vi langt væk fra trådens emne, men det er nu lovligt at linke til den slags materiale i sverige.. Blandt andet derfor TPB ikke kan røres i øjeblikket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu går vi langt væk fra trådens emne' date=' men det er nu lovligt at linke til den slags materiale i sverige.. Blandt andet derfor TPB ikke kan røres i øjeblikket.[/quote']Serveren står jo i Danmark...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ved ikke.......men man kan downloade den frit på Internettet på forskellige web sites. Du må gerne slette den (link) hvis det er forbudt ... Har selv oploade den på rapidshare. :love2:
Kunne jo sagtens tænkes at filmen var lagt frit tilgængeligt på nettet - af dem der har rettighederne! Hvis dette ikke er tilfældet, så skal linket væk. Men du skriver at den kan hentes på en hel del websteder - hvilke, eksempelvis?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Udtrykket "panteist"—hvoraf ordet "panteisme" er en afledning—blev angiveligt først brugt af den irske forfatter John Toland i hans værk, Socinianisme Sandt sagt, af en panteist fra 1705. Udtrykket er dog blevet diskuteret så langt tilbage som i tiden omkring filosoferne i Oldtidens Grækenland, af Tale, Parmenides og Heraklit. Den jødiske baggrund for panteisme rækker måske så langt tilbage som til Toraen selv, i form af dens skabelsesberetning i 1. mosebog og i dens tidligere profetiske materiale hvor "naturhandlinger" [såsom oversvømmelser, storme, vulkaner, etc.] alle tydeligt identificeres som "Guds hånd" igennem personligtgørende idiomer, som dermed forklarer de åbne referencer til konceptet i både Det Nye Testamente og i Kabballah. I 1785 udbrød der en konflikt mellem Friedrich Jacobi og Moses Mendelssohn, som til sidst omfattede mange af datidens vigtige folk. Jacobi hævdede at Lessings panteisme var materialistisk fordi den så hele naturen og Gud som en enkelt udvidet substans. For Jacobi var dette en følge af oplysningens hengivelse til fornuft og det ville føre til ateisme. Mendelsson var uenig og hævdede at panteisme var det samme som teisme. Ja, jeg tænkte bare, at når I andre nu spammer tråden med info som absolut intet har med tråden at gøre, så ville jeg også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at personligt har jeg ikke været ude for at blive "mobbet" at svenskerne, faktisk kun mødt det modsatte, venlighed og åbne arme. Jeg var også helt uforstående da jeg læste indslaget fra EB, det må næsten have været nogle enkelstående tilfælde eller personer som har taget en sjov hentydning lidt for nært. Måske har der været regular mobning, og måske har personen (personerne, gjort sig upopulære blandt svenskerne) Det er langt fra alle facts samt hele forhistorien EB fortæller om i artiklen. Den er også skrevet på en måde så man selv lynhurtigt danner sig sine egne facts. Det at arbejde i DK og bo i SE er jo lidt af en balance, da man jo har et tilhørs forhold til begge steder arbejde/bopæl. Selv ligger jeg meget vægt på at kunne smelte ind med den svenske befolkning, prøve at tale svensk så godt jeg kan, har fået en del svenske venner herover, og så vidt muligt deltager i de svenske traditioner, midsommer osv.. man opdager hurtigt at svenskerne er ligeså nysgerige for at vide noget om de danske traditioner som jeg er for at vide noget om deres. (sådan oplever jeg det).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites