Tanja 10 Anmeld indhold Skrevet June 16, 2007 Jeg fik afvide af min sundhedsplejerske at min datter ikke kan passes herover før hun er et år og at der kun bliver taget børn ind i august og januar. Hvilket der så gør at jeg får et kæmpe problem, da hun først bliver et år sidst i oktober og jeg kan jo ikke bare sådan lige tage fri fra job til i januar.. er der nogen der ved eller har et forslag til hvad man kan gøre må i mega gerne skrive.... (arbejder i dk)... håber der er nogen der kan hjælpe...:o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BigToe 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2007 Det er godt nok noget af en klemme Arbejder du i Københavns Kommune? Så kan du vel skrive hende op der? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret June 16, 2007 Det er ikke rigtigt, at der kun bliver taget börn ind i august og januar, men rettere at de fleste pladser bliver ledige omkring de tidspunkter. Du skal indgive anmälan til barnomsorg hurtigst muligt, og så skal du skrive hvornår, du har brug for pladsen (i dit tilfälde tidligst oktober). Forhåbentligt vil du så få en plads. Der er köregler som gör, at jo tidligere barnet er blevet skrevet op, jo för kommer han/hun i dagis - hvis der er rift om udbuddet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tanja 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2007 Det er godt nok noget af en klemme Arbejder du i Københavns Kommune? Så kan du vel skrive hende op der? Ja det gør jeg.... ja det kan jeg godt men der er mega lang vente tid....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tanja 10 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2007 Det er ikke rigtigt, at der kun bliver taget börn ind i august og januar, men rettere at de fleste pladser bliver ledige omkring de tidspunkter. Du skal indgive anmälan til barnomsorg hurtigst muligt, og så skal du skrive hvornår, du har brug for pladsen (i dit tilfälde tidligst oktober). Forhåbentligt vil du så få en plads. Der er köregler som gör, at jo tidligere barnet er blevet skrevet op, jo för kommer han/hun i dagis - hvis der er rift om udbuddet. Tak for hjælpen så må jeg jo skynde mig ned imorgen og få meldt hende til....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2007 Tak for hjælpen så må jeg jo skynde mig ned imorgen og få meldt hende til....:) mit barn bliver også 1 år sidst i oktober.. men jeg har taget forlænget orlov.. det er ikke mange penge der er at hente i det, men det er nogen gange en nødvendighed.. var det ikke noget???? jeg er så godt nok gravid igen og skal føde slut oktober starten af november, så jeg ryger direkte over på 2 barsel... om ikke andet kender du da en der kan passe de sidste par md??? millis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tanja 10 Anmeld indhold Besvaret June 22, 2007 mit barn bliver også 1 år sidst i oktober.. men jeg har taget forlænget orlov.. det er ikke mange penge der er at hente i det, men det er nogen gange en nødvendighed.. var det ikke noget???? jeg er så godt nok gravid igen og skal føde slut oktober starten af november, så jeg ryger direkte over på 2 barsel... om ikke andet kender du da en der kan passe de sidste par md??? millis Vi har besluttet os for a få et barn mere så det er "overstået" så problemet er der ikke mere. smil.... Har du nogen ide om hva man får som hjemmegående med et barn og forhåbentlig et mere på vej, hvis man er gift? Tanja Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret June 22, 2007 er ikke helt sikker hej igen... altså hvis du er/var fast ansat i dk så får du jo penge derfra (det gør jeg) jeg får så ca 8.000 efter skat om md.. ikke meget men det er til at leve med de par md inden jeg ryger på 2 barsel og derfra får fuld løn igen... hvis du er tilknyttet i sverige, så er det ikke så meget der er at hente.. ved ikke helt hvad deres sats er på, men det er ikke møjj.. du får vel forældre pening tror jeg det hedder... og det er vist nok (har jeg hørt) ca 4000 om md... held og lykke med projekt baby;-) der bliver præcist 1 år mellem mine 2, men det var så heller ike helt planlagt.. hehe millis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret June 22, 2007 Vi har besluttet os for a få et barn mere så det er "overstået" så problemet er der ikke mere. smil.... Har du nogen ide om hva man får som hjemmegående med et barn og forhåbentlig et mere på vej, hvis man er gift? Tanja I Sverige er föräldraledigheten også baseret på indkomst för barsel. Du kan läse mere her http://www.forsakringskassan.se/fakta/fp/?page=/privatpers/foralder/barnet_fott/foraldrapenning/index.php Det hele afhänger jo også af, om du skal have det fra Sverige eller fra din arbejdsgiver i Danmark. Desuden er der flerbarnstilläg, så ved to börn får man ialt 2200 sek på mdr i börnepenge. Held og lykke med "projekt baby" :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret June 22, 2007 Privat dagpleje. Vi har brugt privat dagpleje de sidste 2 mdr og bruger hende frem til 15 August hvor vores søn skal starte i daggis/förskola. Men det er den bedste og sødeste dagpleje man kan tænke sig. Hun har muligvis en plads ledig, ellers blir der en ledig plads den 15. august, når vores mathias stopper.Hun tager børn fra 1år, og det koster 2500.- sek og det er med alt inkl, så man afleverer bare ungen og så er alt klart. Hun er super god til at tage på turer og lave altmuligt med børnene. Så hvis der er nogen som er interesseret så bare skriv, så kan vi da tale mere om det. Mvh Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tanja 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2007 hej igen... altså hvis du er/var fast ansat i dk så får du jo penge derfra (det gør jeg) jeg får så ca 8.000 efter skat om md.. ikke meget men det er til at leve med de par md inden jeg ryger på 2 barsel og derfra får fuld løn igen... hvis du er tilknyttet i sverige, så er det ikke så meget der er at hente.. ved ikke helt hvad deres sats er på, men det er ikke møjj.. du får vel forældre pening tror jeg det hedder... og det er vist nok (har jeg hørt) ca 4000 om md... held og lykke med projekt baby;-) der bliver præcist 1 år mellem mine 2, men det var så heller ike helt planlagt.. hehe millis Hey.... takker for det... smil.... Ja det regnede jeg godt ud fra den anden meddelse du sendte... det er grineren nok at det er så tæt hvis altså det ikk bliver samme dag... smil... og tillykke med det... tror jeg ikk jeg fik skrevet sidst... smil. Tanja....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tanja 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2007 Vi har brugt privat dagpleje de sidste 2 mdr og bruger hende frem til 15 August hvor vores søn skal starte i daggis/förskola. Men det er den bedste og sødeste dagpleje man kan tænke sig. Hun har muligvis en plads ledig, ellers blir der en ledig plads den 15. august, når vores mathias stopper.Hun tager børn fra 1år, og det koster 2500.- sek og det er med alt inkl, så man afleverer bare ungen og så er alt klart. Hun er super god til at tage på turer og lave altmuligt med børnene. Så hvis der er nogen som er interesseret så bare skriv, så kan vi da tale mere om det. Mvh Peter Hey... Tak for det... Jeg er interreseret hvis vi altså ikk for det hus vi har budt på så vender muligvis tilbage men håber ikkk a det bliver nødvendigt... smil... Tanja:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tanja 10 Anmeld indhold Besvaret June 23, 2007 Det er godt nok noget af en klemme Arbejder du i Københavns Kommune? Så kan du vel skrive hende op der? Hey... Ja havde tænkt på det men det bliver alt for besværligt men det kan jo være at det bliver nødvendigt.... smil... Tanja:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites