Jump to content
Porter

Audi 2,7 Biturbo

Recommended Posts

Jeg overvejer at skifte til en A6 2,7 Biturbo. Er der nogen der har erfaringen med den motor - gode dårlige? Benzinforbrug, holdbarhed, turboerne mv. A6'eren kender jeg på godt og ondt og kender også til 2,4'eren 2,8'eren og 3,0'eren. Men 2,7T hører man ikke meget om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Hmm...

Jeg overvejer at skifte til en A6 2,7 Biturbo. Er der nogen der har erfaringen med den motor - gode dårlige? Benzinforbrug, holdbarhed, turboerne mv. A6'eren kender jeg på godt og ondt og kender også til 2,4'eren 2,8'eren og 3,0'eren. Men 2,7T hører man ikke meget om.
Min ældste søn har nævnt noget om, at der fra tid til anden er skrevet en del om motorens ustabilitet på dette forum - www.rs6.com/forum Desuden er den relativ tørstig ! - i så fald hellere en V8, IMO... Han svarede mig lige, at turbo'erne er et problem. Motoren fungerer fint i RS4, men er altså et problem i den udgave, du nævner.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Min ældste søn har nævnt noget om' date=' at der fra tid til anden er skrevet en del om motorens ustabilitet på dette forum - [url']www.rs6.com/forum Desuden er den relativ tørstig ! - i så fald hellere en V8, IMO...
V8 sir du :):)... 5 km/l....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Nix Peter

V8 sir du :):)... 5 km/l....
Iflg. "Hvor langt på literen" kører en V8 0.8 km MERE pr liter end 2.7 T !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Køb du dig en suge V8'er istedet..... Mindre vedligehold = færre problemer...... Det er KKK ladere der sidder på og lejerne kan ikke tåle varmen fra det trange motorrum. Desuden er motoren i en 2,7T IKKE identisk med en RS4.....Og laderne i en RS4 dør hurtigere end i en 2,7T.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Jeg har haft en Audi A6 2,7T fra 2000. Du kan se den på www.sds.dk webside under galleri. Den har som andre A6ére problemer med bærearmene foran og mine skulle udskiftet ved ca. 70.000km. Eller´s var det en meget fin bil. Jeg pendlede over broen hver dag til Ballerup og den kørte ca. 8. pr. liter i snit ved moderat kørsel....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
helt så galt er det vist heller ikke - den V8'er som sidder i min A8'er går da hele 7-8 km/L. Ok ved 8 km/l så skal man køre ret pænt:) .
Nu er det også med et :) på.. Jeg havde nu også valgt V8 den har jo også udbanket skærme og køre virkelig som en drøm :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Ah mon dog...

Desuden er motoren i en 2,7T IKKE identisk med en RS4.....Og laderne i en RS4 dør hurtigere end i en 2,7T.
Læs nu det link, Brian ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder vist til at være en beskostlig affære i benzin og vanskeligheder med motor. V8'ere ville også klart være min første prioritet, men med næste 90 km til arbejde hver vej er det lidt dyrt, så jeg har nok mere behov for en vogn der kan køre nær 10 km/l.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De eneste A6'ere af den gamle model i den som kommer i nærheden af 10km/l i snit er 2.0 modellen (130hk) og diesel modellerne. Mig bekendt er der ikke den store forskel i gennemsnitsøkonomi på 2,4 2,8 3,0 eller 2,7T. - blot kan man trække nogen procent ekstra fra når der er quattro - og det er der vist altid på V8 modeller. Nåja, så er Audi's motorer jo alle med tandrem, og den er dyr at få skiftet på alle V6 og V8 modeller.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...