Porter 10 Anmeld indhold Skrevet June 13, 2007 Jeg overvejer at skifte til en A6 2,7 Biturbo. Er der nogen der har erfaringen med den motor - gode dårlige? Benzinforbrug, holdbarhed, turboerne mv. A6'eren kender jeg på godt og ondt og kender også til 2,4'eren 2,8'eren og 3,0'eren. Men 2,7T hører man ikke meget om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 Hmm... Jeg overvejer at skifte til en A6 2,7 Biturbo. Er der nogen der har erfaringen med den motor - gode dårlige? Benzinforbrug, holdbarhed, turboerne mv. A6'eren kender jeg på godt og ondt og kender også til 2,4'eren 2,8'eren og 3,0'eren. Men 2,7T hører man ikke meget om. Min ældste søn har nævnt noget om, at der fra tid til anden er skrevet en del om motorens ustabilitet på dette forum - www.rs6.com/forum Desuden er den relativ tørstig ! - i så fald hellere en V8, IMO... Han svarede mig lige, at turbo'erne er et problem. Motoren fungerer fint i RS4, men er altså et problem i den udgave, du nævner. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 Min ældste søn har nævnt noget om' date=' at der fra tid til anden er skrevet en del om motorens ustabilitet på dette forum - [url']www.rs6.com/forum Desuden er den relativ tørstig ! - i så fald hellere en V8, IMO... V8 sir du :):)... 5 km/l.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 Nix Peter V8 sir du :):)... 5 km/l.... Iflg. "Hvor langt på literen" kører en V8 0.8 km MERE pr liter end 2.7 T ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 Den er droslet ned i a6´eren til 230 hk tror jeg, så turboerne skulle vist holde lidt længere i den. Men har også hørt om hyppige turboskift i den kværn.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 Jeg kan huske, at hos Palms Auto fortalte han, at der kunne være lidt problemer med synkroniseringen af turbo'erne, men det er mange år siden. Ellers prøv at søge på det her Audi forum: http://www.audiforums.com/forumid_8/tt.htm Ellers er det bare at sørge for at få 2 års garanti på bilen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 V8 sir du :):)... 5 km/l.... helt så galt er det vist heller ikke - den V8'er som sidder i min A8'er går da hele 7-8 km/L. Ok ved 8 km/l så skal man køre ret pænt:) . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 Køb du dig en suge V8'er istedet..... Mindre vedligehold = færre problemer...... Det er KKK ladere der sidder på og lejerne kan ikke tåle varmen fra det trange motorrum. Desuden er motoren i en 2,7T IKKE identisk med en RS4.....Og laderne i en RS4 dør hurtigere end i en 2,7T. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 Jeg har haft en Audi A6 2,7T fra 2000. Du kan se den på www.sds.dk webside under galleri. Den har som andre A6ére problemer med bærearmene foran og mine skulle udskiftet ved ca. 70.000km. Eller´s var det en meget fin bil. Jeg pendlede over broen hver dag til Ballerup og den kørte ca. 8. pr. liter i snit ved moderat kørsel.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 helt så galt er det vist heller ikke - den V8'er som sidder i min A8'er går da hele 7-8 km/L. Ok ved 8 km/l så skal man køre ret pænt:) . Nu er det også med et :) på.. Jeg havde nu også valgt V8 den har jo også udbanket skærme og køre virkelig som en drøm :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 Ah mon dog... Desuden er motoren i en 2,7T IKKE identisk med en RS4.....Og laderne i en RS4 dør hurtigere end i en 2,7T. Læs nu det link, Brian ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Porter 10 Anmeld indhold Besvaret June 13, 2007 Det lyder vist til at være en beskostlig affære i benzin og vanskeligheder med motor. V8'ere ville også klart være min første prioritet, men med næste 90 km til arbejde hver vej er det lidt dyrt, så jeg har nok mere behov for en vogn der kan køre nær 10 km/l. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NGO 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2007 De eneste A6'ere af den gamle model i den som kommer i nærheden af 10km/l i snit er 2.0 modellen (130hk) og diesel modellerne. Mig bekendt er der ikke den store forskel i gennemsnitsøkonomi på 2,4 2,8 3,0 eller 2,7T. - blot kan man trække nogen procent ekstra fra når der er quattro - og det er der vist altid på V8 modeller. Nåja, så er Audi's motorer jo alle med tandrem, og den er dyr at få skiftet på alle V6 og V8 modeller. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites