Jump to content
Nenad

DF frygter svensk folkevandring

Recommended Posts

Dansk Folkeparti vil nu bryde med en af grundpillerne i det nordiske samar*bejde, nemlig retten til frit at bosætte sig i et af de andre lande og nyde dets goder, skriver Politiken. Årsagen er, at indvandringen til Sve*rige ifølge DF er så massiv, at det blot er et spørgsmål om tid, før det svenske velfærdssamfund bryder sammen. Partiets ordfører for det nordiske sam*arbejde, Søren Espersen, siger til avisen, at han frygter en indvandring af arbejdsløse svenskere, der vil udnytte det danske velfærdssamfund. Danmark. "Sverige bliver nødt til at nedsætte deres sociale ydelser ret dramatisk, hvis ikke deres velfærdssystem skal bryde sammen. En bistandsmodtager i Sverige vil jo meget naturligt sige, hvorfor bo i Malmø til den halve løn, når jeg kan bo i København og få fuld bistandshjælp. Derfor skal vi have ændret de nordiske regler på lige netop det her område", siger Søren Espersen (DF). Også integrationsminister Rikke Hvilshøj (V) har fokus på indvandringen til Sverige, og hun vil ikke afvise, at der skal ske ændringer i det nordiske samarbejde. "Jeg følger udviklingen tæt, og vi skal være klar til at reagere, hvis der er behov for det. Men man skal passe på med at ændre det nordiske samarbejde, for det bygger på nogle vigtige værdier, som er værd at værne om", siger hun. Den lempelige udlændingepolitik i Sverige bliver et af hovedtemaerne på DF's sommergruppemøde i august, og Søren Espersen fastslår, at partiet vil lægge pres på regeringen for at få ændret reglerne for det nordiske samarbejde. Kilde Tv2.dk: http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-7237296.html?forside

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Trist at de ikke benyttede et totalt rygeforbud i Tinget til at slippe af med den mand! Man har jo ikke fantasi til at forestille sig hvad hans/DF's næste skræmmekampagne kommer til at indeholde :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er jo en and!! De har sgu da ikke råd til at bosætte sig nogen steder i Kbh's området.....:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

som svensk indvandred til Dk kan jeg slet ikke forstå problemet, jeg tror ikke det er nogen svensk som flytter til Dk for at leve af bidrag, då det er en stor forskel i vores socialforsikringssystem, og de har ikke taget det til beaktning at de dansker som flytter arbejder og ikke nasser på systemet, de skal tage rede på fakta inden de begynder at røre om i tingen, mvh hexa

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
som svensk indvandred til Dk kan jeg slet ikke forstå problemet, jeg tror ikke det er nogen svensk som flytter til Dk for at leve af bidrag, då det er en stor forskel i vores socialforsikringssystem, og de har ikke taget det til beaktning at de dansker som flytter arbejder og ikke nasser på systemet, de skal tage rede på fakta inden de begynder at røre om i tingen, mvh hexa
Kære Hexa Du skal ikke forsøge at forstå Dansk Folkeparti. Det er en stor flok landsbytosser, som ofte bygger deres politik på skræmmekampagner og på hvad der står på forsiden af Danmarks værste tabloidaviser. Dansk Folkeparti har ikke engang undersøgt sagen ordentlig. Der nævnes ingen statestikker på hvor mange flygtninge/udlændinge der først flytter til Sverige og derefter til Danmark (mit gæt er, at det er meget få). Det eneste der er skræmmende, ved ellers denne syge idé, er at Dansk Folkeparti har så stor en tilslutning i Danmark som de har. Det kunne også være spændende at høre Dansk Folkeparti forsvare deres idé overfor de 20.000 danskere eller hvor mange det nu er, der bor i Skåne (som formentlig så ville blive smidt hjem). Nå... men historien stod også på Politikken. Jeg kan godt lide Politikkens ironiske skræmmebillede: Svenskerne kommer styrtende over Øresundsbroen i det svenske flag som g-streng *G* http://politiken.dk/indland/article323380.ece

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nå... men historien stod også på Politikken. Jeg kan godt lide Politikkens ironiske skræmmebillede: Svenskerne kommer styrtende over Øresundsbroen i det svenske flag som g-streng *G* http://politiken.dk/indland/article323380.ece
Lige præcis nedenstående kan undre mig usandsynlig meget: »De tør ikke tage debatten« Alene sidste år fik 47.500 flygtninge og indvandrere en permanent opholdstilladelse i Sverige, mens antallet for den samme gruppe i Danmark var 5.300 personer. En udvikling i Sverige, som DF betegner som en »katastrofe«. Har DF slet ikke forstået at man med en permanent opholdstilladelse i SVERIGE kun kan arbejde i Sverige og kun modtage bistand fra Sverige ??? Det handler jo ikke om 47.500 mennesker der har fået svensk statsborgerskab. Gud i himlen hvor er DF langt ude... De er himmelråbende latterlige ... :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige præcis nedenstående kan undre mig usandsynlig meget: »De tør ikke tage debatten«
Altså man kan jo sige, at Sverige er meget debat fjendsk - ikke kun på det her emne men ligeså meget generelt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke forsvare dette noget overopfindsomme forslag fra Dansk Folkeparti, men de forholder sig til et fremtidsscenario og ikke til nutiden. Der er ingen folkevandring nu, men de - hævder at de - mener, at den kan komme, når den svenske velfærdsstat bryder sammen om en årrække under presset af den meget store indvandring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige præcis nedenstående kan undre mig usandsynlig meget: »De tør ikke tage debatten« Alene sidste år fik 47.500 flygtninge og indvandrere en permanent opholdstilladelse i Sverige, mens antallet for den samme gruppe i Danmark var 5.300 personer. En udvikling i Sverige, som DF betegner som en »katastrofe«. Har DF slet ikke forstået at man med en permanent opholdstilladelse i SVERIGE kun kan arbejde i Sverige og kun modtage bistand fra Sverige ??? Det handler jo ikke om 47.500 mennesker der har fået svensk statsborgerskab. Gud i himlen hvor er DF langt ude... De er himmelråbende latterlige ... :lol:
Nej, pjat. DF har styr på tingene og giver et frisk pust over landet *der trækkes i toilettet* :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig selv :-) 17 år i Danmark 5 mdr. i Sverige 33 år gammel Dansk statsborger Danmark - Sverige fodboldkamp kamp -----> jeg holder med Sverige af hele mit hjerte! Hvorfor? Sverige: Daniel Majstorovic, Kennedy Bakircioglu, Rade Prica, Zlatan Ibrahimovic... Danmark: Jon, Christian, Jasper, Martin... Skal man have "et rent dansk navn" for at komme på det danske landshold eller alle udlæninge som bor i Danmark er så dumme så kan de ikke finde ud af at spille fodbold? Det er kun DF.......det er hele deres (DK) system...desværre:thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sverige: Daniel Majstorovic, Kennedy Bakircioglu, Rade Prica, Zlatan Ibrahimovic... Danmark: Jon, Christian, Jasper, Martin... Skal man have "et rent dansk navn" for at komme på det danske landshold eller alle udlæninge som bor i Danmark er så dumme så kan de ikke finde ud af at spille fodbold?
www.dbu.dk klik på landshold og fx. på U20, U19, U18, U17, U16... I de trupper der findes der da en del med udlandske klingende navne... Der er mange talenter i svøb. Danmark kunne da fx. have haft Mohammed Zidan, men han valgte at spille for Egypten i stedet - ikke noget ondt om det valg, det er jo hans eget valg set i lyset, at han mente, han vil få mere spilletid på det Egyptiske landshold fremfor det danske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mig selv :-) 17 år i Danmark 5 mdr. i Sverige 33 år gammel Dansk statsborger Danmark - Sverige fodboldkamp kamp -----> jeg holder med Sverige af hele mit hjerte! Hvorfor? Sverige: Daniel Majstorovic, Kennedy Bakircioglu, Rade Prica, Zlatan Ibrahimovic... Danmark: Jon, Christian, Jasper, Martin... Skal man have "et rent dansk navn" for at komme på det danske landshold eller alle udlæninge som bor i Danmark er så dumme så kan de ikke finde ud af at spille fodbold? Det er kun DF.......det er hele deres (DK) system...desværre:thumbdown
Ah, der har der været "udlændinge" på landsholdet. Todi fra færøerne f.eks. *GG* Nå, spøg til side. Jeg kan da huske at Wilson Kipketer var voldsom populær da Danmark slog verdensrekorden i 800 meter både indendørs og udendørs. http://da.wikipedia.org/wiki/Wilson_Kipketer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tvivler nu stærkt på at Morten Olsen er racist hvis det er det du hentyder til, jeg er helt sikker på at hvis der var spillere der var bedre end dem der er på nu ville de komme på uanset efternavn( på nær lige på Rommedahls plads, men det gælder også hvis du hedder Jesper, så intet med racisme at gøre der). Faktum lige med fodbold er for tiden at der ikke lige er andre "spændene" spillere at tage af. Som Credde siger, kunne Mohammed Zidan sagtens have været på det Danske landshold, men han valgte selv det fra og fuld respekt for det(selv om jeg meget gerne havde set ham danne angrebs makker til Bendtner:th2: ) Og som Credde siger, så skal du bare vente lidt, der er masser af talenter på vej der ikke har et sen efternavn:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som Credde siger, kunne Mohammed Zidan sagtens have været på det Danske landshold, men han valgte selv det fra og fuld respekt for det(selv om jeg meget gerne havde set ham danne angrebs makker til Bendtner:th2: )
Muhammed Zidan kan også finde ud af at opføre sig på fodboldbanen... han slår kun derhjemme ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
*snip*...... når den svenske velfærdsstat bryder sammen om en årrække under presset af den meget store indvandring.
Ja, præcis som de mente den danske økonomi ville kollapse af samme årsag... Så vidt jeg ved går det vist meget godt i DK ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' præcis som de mente den danske økonomi ville kollapse af samme årsag... Så vidt jeg ved går det vist meget godt i DK ???[/quote'] Haha ja de nævnte det også i radion avisen for 20 min siden. Jamen naturligvis bryder det Svenske samfund da sammen om et par år det er da klart:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mig selv :-) Skal man have "et rent dansk navn" for at komme på det danske landshold eller alle udlæninge som bor i Danmark er så dumme så kan de ikke finde ud af at spille fodbold?
Kenneth Perez spillede da sidste år. Og vi har haft Carsten Detlefsen, som er sort. Og sikkert andre, som jeg glemmer i skrivende stund. Og så er Schmeichel (navnet) jo noget så tysk som det kan være. :) Han er i øvrigt halv polak. Men ja, sammenlinget med Sverige, har vi ikke så mange 'udlændige'. Det hænger vel allermest sammen med, at vi ikke HAR så mange udlændinge som Sverige fx. Bare se Tyskland. De har snart ingen tyskere på holdet. I fare for at blive stemplet som racist, så synes jeg nu, landsholdsfodbold mister noget af charmen, hvis det næsten kun er 'udlændinge' på holdet (Tyskland er et godt eksempel). Visse lande importerer dem jo direkte. Og de taler knapt nok sproget. (Tyskland igen)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
eg kan da huske at Wilson Kipketer var voldsom populær da Danmark slog verdensrekorden i 800 meter både indendørs og udendørs. http://da.wikipedia.org/wiki/Wilson_Kipketer
Og så var der jo vores egen lille Hassan Al (boxeren), som blev promoveret som den danske Mike Tyson af TV2. At han så gik i ringen med et tyrkisk flag om sig er en hel anden sag. :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mig selv :-) Det er kun DF.......det er hele deres (DK) system...desværre:thumbdown
Tjah... Er glasset halvtomt eller halvfuldt. DF mener konstant at bunden er ved at blive slået ud af glasset... Ellers er der her i SE generelt mere tendens til at se halvfyldte glas end i DK. Det kan jeg sq godt li!!!! /Junkeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare se Tyskland. De har snart ingen tyskere på holdet. I fare for at blive stemplet som racist, så synes jeg nu, landsholdsfodbold mister noget af charmen, hvis det næsten kun er 'udlændinge' på holdet (Tyskland er et godt eksempel). Visse lande importerer dem jo direkte. Og de taler knapt nok sproget. (Tyskland igen)
Frankrig er vel egentlig et bedre eksempel, der var egentlig kun et par stykker der ikke havde aner der gik til andre lande end Frankrig da de vandt VM og EM, Barthez og Petit, som jeg lige husker det. Alle andre havde på den ene eller anden måde tilknutning til tidligere Franske kolonier. Ikke at der er noget skidt i det, de spillede jo fremragende fodbold.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frankrig er vel egentlig et bedre eksempel' date=' der var egentlig kun et par stykker der ikke havde aner der gik til andre lande end Frankrig da de vandt VM og EM, Barthez og Petit, som jeg lige husker det. Alle andre havde på den ene eller anden måde tilknutning til tidligere Franske kolonier. Ikke at der er noget skidt i det, de spillede jo fremragende fodbold.[/quote'] Ja, men de kunne da i det mindste tale fransk. :) Der er/var en del i det tyske mandskab, som nærmest skulle have tolk på. Piiinligt, at Tyskland, ud af 83 millioner mennesker, ikke kan finde 11, der er gode nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites