Jump to content
janlunde

Bo i Helsingborg eller Malmö?

Recommended Posts

Hej! Om man f.eks. gerne vil arbejde i Lyngby området og bor i forvejen i hus længere oppe i SWE; hvilken pendler 1-værelses er så mest optimal at købe eller leje: a) i Malmö, evt. lige udenfor b) i Helsingborg, evt. lige udenfor Beliggenhed spiller ingen rolle, blot det er en 1-værelses med køkken og toilet. Pris og transporttid er afgørende. Transport kan være både med det offentlige og med bil. Forslag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det kun er pris og transport tid - så kan du jo selv finde alle svarene på nettet. Det tager en times tid at komme fra helsingborg og til KBH f.eks. Priserne kan du finde på www.scanlines.dk eller www.hhferrries.dk eller www.sundbusserne.dk Umiddelbart tror jeg ejendom i helsingborg og omegn er billigere end Malmø - men du må ind og ha priserne på broen, kontra priserne med færgen jo. Så forslaget er, prøv at lave lidt fodarbejde selv - for du er den eneste der kender dine behov og krav.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis det kun er pris og transport tid - så kan du jo selv finde alle svarene på nettet. Det tager en times tid at komme fra helsingborg og til KBH f.eks. Priserne kan du finde på www.scanlines.dk eller www.hhferrries.dk eller www.sundbusserne.dk Umiddelbart tror jeg ejendom i helsingborg og omegn er billigere end Malmø - men du må ind og ha priserne på broen, kontra priserne med færgen jo. Så forslaget er, prøv at lave lidt fodarbejde selv - for du er den eneste der kender dine behov og krav.
Ja, "transporttallene" kan jeg finde på nettet (men måske er der en som har undersøgt dette før?). Men så er der alle de andre faktorer f.eks.: At vælge Helsingborg fremfor Malmö: 1) Der har været utrolig megen problemer med togene mellem Malmö og København, hvilket jo favoriserer Helsingborg fremfor Malmö vil jeg mene... 2) Den offentlige transport i Helsingborg skulle have et fantastisk godt ry 3) Færgerne mellem Helsingør og Helsingborg går normalt efter planen 4) Renere luft i Helsingborg? 5) Lejligheder formentlig billigere (dette må undersøges nærmere...) At vælge Malmö fremfor Helsingborg: 1) Kortere tid i transport både bil og offentligt (om trafikken går som den skal) 2) Kortere afstand til København 3) Hvad er der for godt ved at bo i Malmö området fremfor Helsingborg :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Arbejder i Lundtofte, kører fra Malmø hver dag. Det tager ca en time at komme til/fra arbejde med bil, hvis du skulle tage med tog må du påregne tæt på 2 timer. Jeg bor "tæt" på motorvej, er ude vid brofæstet på ca 5 minutter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arbejder i Lundtofte' date=' kører fra Malmø hver dag. Det tager ca en time at komme til/fra arbejde med bil, hvis du skulle tage med tog må du påregne tæt på 2 timer. Jeg bor "tæt" på motorvej, er ude vid brofæstet på ca 5 minutter.[/quote'] Ja, det er ikke let at komme gennem København!! Er lidt overrasket over at det tog dig så lang tid :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tager jo også lang tid fra helsingør og til lyngby via motorevejen - men igen kommer an på hvad tid du kører. Og ja, tog trafikken her i Helsingborg er suveræn - men igen, jeg har kun boet her i 2 måneder, så er nok ikke den mest pålidelige kilde *G* Og naturen kommer man hurtig ud til, helsingborg by er mere lang end den er bred - så inden for 10 min så er der lettere bebyggelse, marker osv..... Men jeg ville nok vælge Malmø - tror du vil blive træt af at tage med færgen hver dag. Men på den anden side, der er ikke kø på øresund *G*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

busserne i helsingborg er skønne og nemme at benytte. man føler sig næsten velkommen når man tager bussen. jeg mener helt sikkert at chaufførerne får prozac som frynsegode :p anbefaler steder som eneborg og husensjö hvor du kan gå til færgen på et kvarters tid. råå har meget gode busforbindelser til city og er smadderhyggeligt. kigger du på lejlighed i helsingborg skal du undgå de rigtigt billige områder som planteringen, söder og dalhem. der er altid derfra der er rapporter i avisen om vold og hærværk, og områderne er (efter min mening) dødtriste. ikke så mærkeligt de unge talenter kravler op ad væggene. det må være skønnere at køre mellem helsingør og lyngby end mellem malmö og lyngby. måske hvis der var noget nær ved broen, men det er dyrt. færgeturen kan man vænne sig til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arbejder i Lundtofte' date=' kører fra Malmø hver dag. Det tager ca en time at komme til/fra arbejde med bil, hvis du skulle tage med tog må du påregne tæt på 2 timer. Jeg bor "tæt" på motorvej, er ude vid brofæstet på ca 5 minutter.[/quote'] Du kører også som :rolleye: :rolleye: :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At vælge Helsingborg fremfor Malmö: 1) Der har været utrolig megen problemer med togene mellem Malmö og København, hvilket jo favoriserer Helsingborg fremfor Malmö vil jeg mene...
Det kan ikke være værre end Skamlines og Kystbanen.
2) Den offentlige transport i Helsingborg skulle have et fantastisk godt ry
Det må være inden Arriva kom til. Nu kører busserne de som vinden blæser
3) Færgerne mellem Helsingør og Helsingborg går normalt efter planen
Ikke Skamlines i hvertfald.
4) Renere luft i Helsingborg?
Nej, vi får meget forurening fra færgetrafiken. Kommunen er blevet pålagt at gøre noget ved det. http://hd.se/helsingborg/2007/03/05/oklart-om-miljoezon-i-centrala/ Og så stinker her af losseplads: http://hd.se/helsingborg/2007/05/29/filborna-en-stank-vi-kan-faa-leva/
5) Lejligheder formentlig billigere (dette må undersøges nærmere...)
Formodentlig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
busserne i helsingborg er skønne og nemme at benytte. man føler sig næsten velkommen når man tager bussen. jeg mener helt sikkert at chaufførerne får prozac som frynsegode :p
Hvad for en by bor du i ?
anbefaler steder som eneborg og husensjö hvor du kan gå til færgen på et kvarters tid. råå har meget gode busforbindelser til city og er smadderhyggeligt. kigger du på lejlighed i helsingborg skal du undgå de rigtigt billige områder som planteringen, söder og dalhem.
Nu ved du godt at Söder ligger ca 2 skridt fra Eneborg ikke ? Som en der har boet i Dalhem i over 6 år kan jeg kun siger at du hænger dig i gamle fordomme. Dalhem har ændret sig meget i de senere år, hvilket også er derfor at de åbsolut ikke er billigt mere. Jeg købte min 2V for 60.000 og nu er flere af same størrelse solgt for over 700.000. Bortset fra Filborna lugten, som jeg kan forstå er i hele Helsingborg, er der sq skønt herude og bussen går lige til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan ikke være værre end Skamlines og Kystbanen. Det må være inden Arriva kom til. Nu kører busserne de som vinden blæser Ikke Skamlines i hvertfald. Nej, vi får meget forurening fra færgetrafiken. Kommunen er blevet pålagt at gøre noget ved det. http://hd.se/helsingborg/2007/03/05/oklart-om-miljoezon-i-centrala/ Og så stinker her af losseplads: http://hd.se/helsingborg/2007/05/29/filborna-en-stank-vi-kan-faa-leva/ Formodentlig
Aurora kl. 8.10 går til tiden hver dag - i hvert fald de sidste 2 måneder. Busrute 2 som jeg bruge hver morgen, går også til tiden - ikke en eneste dag forsinket indtil videre. Forurening kender jeg intet til - bor i Ödåkra - Dejlig tilpas på landet, men stadig tæt nok på Helsingborg (10 min. med tog og jeg står på Knutpunktet) Men igen, det er jo kun en rute ud af mange - kender ikke til de andre busruter eller færge afgange - udover når jeg skal hjem - der går de også altid til tiden. Jeg bruger HH-ferries med bil - og de kan godt være nogle minutter forsinket en gang i mellem. De er ikke altid lige hurtige til at last og aflaste biler. Og kystbanen i DK ? tjaaa det er DSB jo - siger sig selv, høje priser og ingen sikkerhed *G* Heldigvis kan jeg cykle på job i Helsingør hehe. Priserne i Helsingborg er generelt steget de sidste par år - kan huske da jeg så¨på lejlighed første gang i 2001, 80.000-140.000 SEK for en 2v - nu koster samme lejlighed 500.000-800.000 sek :( Men det er Danskerne vist selv ude om *G*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Steen, det lyder som om du bor det forkerte sted :cry: Jeg bor på Halmstadsgatan, og der har jeg da aldrig mærket nogen rådden skraldelugt. Eneborg er tæt på Söder hvis du kigger på et kort, men du skal op ad den stejle bakke, så det bliver langt for fulderikkerne. Jeg har ALDRIG været med i mere effektiv og god bustrafik end her i Helsingborg. Måske er der problemer med din rute, men 8'eren kører ihvertfald som den skal. Det virker som om du har noget personligt gående mod Arriva ?? Færgerne har jeg kun erfaring med som shopping.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men Steen, det lyder som om du bor det forkerte sted :cry: Jeg bor på Halmstadsgatan, og der har jeg da aldrig mærket nogen rådden skraldelugt.
Ikke desto mindre har jeg selv lugtet den inde ved færgeterminalen.
Eneborg er tæt på Söder hvis du kigger på et kort, men du skal op ad den stejle bakke, så det bliver langt for fulderikkerne.
Eneborg ER bakken. Det virker lidt mystisk på mig at du fraråder et og anbefaler et andet boligområde der er adskilt af en enkelt lille vej og samtidigt fraråder et område der både er større (og mere forskelligt) end dem begge tilsammen.
Jeg har ALDRIG været med i mere effektiv og god bustrafik end her i Helsingborg. Måske er der problemer med din rute, men 8'eren kører ihvertfald som den skal. Det virker som om du har noget personligt gående mod Arriva ??
Ja, jeg har aktier i Swebus,du :rolleyes:. Busserne kørte bare bedre før Arriva overtog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke desto mindre har jeg selv lugtet den inde ved færgeterminalen. Eneborg ER bakken. Det virker lidt mystisk på mig at du fraråder et og anbefaler et andet boligområde der er adskilt af en enkelt lille vej og samtidigt fraråder et område der både er større (og mere forskelligt) end dem begge tilsammen. Ja, jeg har aktier i Swebus,du :rolleyes:. Busserne kørte bare bedre før Arriva overtog.
Arh, mon ikke du er lidt overfølsom. De tømmer da skraldespande inde ved færgerne også. Der er ingen beværtninger på Eneborg, i modsætning til Söder. Det er en ret stejl bakke op til Eneborg. Mange trækker cyklen. Jeg ville ikke selv bo på Eneborg, men det er det bedste og billigste nær færgen. Jeg tror ikke vi bliver enige om andet end at være uenige :love2: Det er meget bedre hvis manden selv kommer over og danner sig et indtryk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Arh' date=' mon ikke du er lidt overfølsom. De tømmer da skraldespande inde ved færgerne også.[/quote'] Som du så i artiklen fra HD er jeg ikke den eneste. Ja, de er sq pinlige:lol: Jeg tager den selv hver dag på cykel. Billigste, men skulle jeg bo tæt på færgen foretrak jeg Slottshøjden eller Centrum. Hvis man er singlefyr skal man bo i Statena. Der bor alle de smukke piger. Det kan vi så blive enige om. Jeg havde ikke gået rundt herude mange øjeblikke før jeg fandt ud af at her gad jeg godt at bo og der er endda meget pænere her nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være jeg har forvekslet Dalhem med Drottninghög :flov: Det er heldigvis ikke så tit vinden er stærk fra øst så I får nok lov til at beholde det meste af odeuren ude ved jer :th2: Slottshöjden, der har jeg boet, det var ikke til at parkere der. Det bliver værre nu hvor de er ved at smække yderligere 4 otteetagers huse op. Og ikke så særligt charmerende bydel. Men effektiv hvis man går til færgen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og så stinker her af losseplads: http://hd.se/helsingborg/2007/05/29/filborna-en-stank-vi-kan-faa-leva/ Formodentlig
Takker for artiklen Steen. Vi har nemlig ofte tænkt over hvorfor der lugter så meget af lort når vi nærmer sig Helsingborg mellem Centrum og Väla. Jeg tænkte at det måtte være en kæmpe svinefarm eller noget kemi. Men så er det bare den lokale losseplads. Kan også nogle gange lugte det ved færgerne når vinden står rigtig (eller nok nærmere forkert.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites