Jette 10 Anmeld indhold Skrevet June 8, 2007 Hej, Kan man blive hacket i sin computer via IP telefoni? Vi blev ringet op tidligt i morges og det lød som om det var fra Langbortistand, personen i den anden ende talte ikke et sprog der var til at identificere (og dog måske en slags spansk at dømme fra larmen i baggrunden). Så er det jeg tænker: Kan man hacke sig ind på vores pc ad denne vej? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2007 Nej bare rolig! De har formenligt ville fortælle jer at i har vundet en rejse, i skal bare lige oplyse jeres information på visa kortede :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2007 Nej bare rolig! De har formenligt ville fortælle jer at i har vundet en rejse, i skal bare lige oplyse jeres information på visa kortede :-) Nåe ja, det har du nok ret i, den slags gik ikke gennem mine forsovede tanker kl. 05.00 i morges :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2007 Har du overvejet om det bare var "forkert nummer" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2007 Jeg syntes bedre om konspirationsteorien ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2007 Hej, Kan man blive hacket i sin computer via IP telefoni? Vi blev ringet op tidligt i morges og det lød som om det var fra Langbortistand, personen i den anden ende talte ikke et sprog der var til at identificere (og dog måske en slags spansk at dømme fra larmen i baggrunden). Så er det jeg tænker: Kan man hacke sig ind på vores pc ad denne vej? Tanken er dog ikke helt ved siden af... For der findes flere måder at "hacke" VoIP på.. Jeg vil nu sige at hvis der er nogle der hacker en enkelt VoIP linje så er det nok mere script kiddies end rigtige hackere. Man kan opfange "sniffe" den traffik som genereres ved en samtale og særligt hvis det kører over trådløst netværk og denne ikke er krypteret. Man kan kryptere sin traffik på flere måde (VPN, WPA, WPA2, WEB osv.). Der er noget der hedder Voip PGP (Pretty Good Privacy) som er udviklet for mange år siden til VoIP men da VoIP ikke var så meget fremme dengangu dødede det lidt. Men nu er det så på vej frem igen. Der er også noget der hedder exploits som kan underminere svage systemer og på den måde evt. give hackere mulighed for at etablere bagdøre.. Men jeg tror nu stadigvæk at sansynligheden for at forkert nummer eller en "gratis" rejse jorden rundt er tilfællet her.... MEN det er altid godt at være på vagt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites