Jump to content
K.C

Sankt Hans d. 23. juni

Recommended Posts

Er der interesse for, at der bliver arrangeret noget på Sank Hans aften (om lørdagen) d. 23. juni i Malmö? Enten kunne man mødes på en restaurant og få noget mad sammen eller man kunne evt. grille privat el. lign. hvis man ikke blev for mange.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

RE: Sank Hans aften (om lørdagen) d. 23. juni i Malmö?

Er der interesse for' date=' at der bliver arrangeret noget på Sank Hans aften (om lørdagen) d. 23. juni i Malmö? Enten kunne man mødes på en restaurant og få noget mad sammen eller man kunne evt. grille privat el. lign. hvis man ikke blev for mange.:)[/quote'] Jeg er også frisk på den dag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Super! Jeg foreslår at vi griller ved godt vejr - jeg har reserveret vores gårdhave, hvor vi kan sidde! Program kan evt. se således ud:

• Vi mødes hos mig kl. 18.00 (ca.)
  • Vi griller og hygger og får nye bekendtskaber
  • Vi kan evt. spille kongespillet (afhængig af vor mange vi bliver til den endelige tilmelding) Vi går videre i byen . Pub eller bar!:tongue2:

Bliver vi ikke så mange kan vi lave en ordning med at i betaler et beløb til mig på forhånd og jeg handler ind til grillaften og gør det klart. Bliver vi flere kan vi lave et samskudsgilde, hvor hver især tager noget med. Ved dårligt vejr foreslår jeg at vi tager på restaurant i stedet for, men vi kan træffe beslutningen når dagen nærmer sig. I kan sende mig en PM for at tilmelde jer endeligt og jeg holder jer opdateret. Lille opfordring til tøserne! Da der pt er overvægt af mænd til dette lille arrangement kunne det være fint med en ekstra kvindelig tilmelding! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det må du da nok sige... Sankt Hans (eller midsommar) om dagen :confused: Men da dette er et forum for danskere og svenskere på kryds af grænsen er det vel ikke helt ved siden af at arrangere en dansk Sankt Hans aften i Sverige :rolleye: Men jeg kan da se at vi kommer til at mangle et bål, men i stedet for en stang vi kan danse omkring :surprise: hvis vi vel og mærke er tidligt på den! Nu er spørgsmålet jo bare om vejret overhovedet er til grill og det tyder da ikke på at det er den store "spise på restaurant" aften, så mon de overhovedet har åben... Vi må tage den hen ad vejen!:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tsk tsk typisk uintegrerede danskere at holde Sct.Hans og ikke midsommar :tongue2:
Er du da selv så integreret, at du f.eks til jul spiser jordbær marmelade på din risalamande, i stedet for lun kirsebærsauce? :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare lige en lille advarsel: Tjek lige om restauranterne overhovedt har åbent - det er jo også midsommeraften i Sverige. Den vigtigste helligdag her i landet.:confused:
Første gang jeg var i byen i Malmö var tilfældigvis på midsommeraften for nogle år siden. Som jeg husker det, var de eneste steder vi fandt åbne Victors på Lilla Torg og Heartbreak (:eek:) på gågaden. Men nu fejrer svenskerne jo også midsommeraften på fredagen - Ikke på lørdagen :).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Første gang jeg var i byen i Malmö var tilfældigvis på midsommeraften for nogle år siden. Som jeg husker det, var de eneste steder vi fandt åbne Victors på Lilla Torg og Heartbreak på gågaden. Men nu fejrer svenskerne jo også midsommeraften på fredagen - Ikke på lørdagen :).
Man skulle da være et skarn, hvis man ikke kan hygge sig lidt en lørdag aften - også selvom hele Sverige har tømmermænd! Initiativet er faktisk heller ikke taget så meget på baggrund af Sankt Hans/midsommar men mere for at arrangere noget for os medlemmer herinde, så vi har muligheden for at lære hinanden at kende, udveksle erfaringer m.m. :love2: Dette gøres som bekendt bedst over en øl eller to og noget godt mad! Så hvis folk bare sørger for at holde humøret højt holder jeg jer opdateret omkring vejret :thumbup: Gode råd/ vigtig info til arrangementet modtages dog stadig gerne her!:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men nu fejrer svenskerne jo også midsommeraften på fredagen - Ikke på lørdagen :).
Det her er da integration: at skrive "på fredagen - ikke på lørdagen" istedet for "om fredagen"... jaja... de svenske ordstillinger begynder at trænge ind :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Første gang jeg var i byen i Malmö var tilfældigvis på midsommeraften for nogle år siden. Som jeg husker det, var de eneste steder vi fandt åbne Victors på Lilla Torg og Heartbreak (:eek:) på gågaden. Men nu fejrer svenskerne jo også midsommeraften på fredagen - Ikke på lørdagen :).
Svenskerne fejrer midsommer både torsdag eftermiddag, fredag, lørdag og ligger lig om søndagen!!!:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites