CAC 10 Anmeld indhold Skrevet June 3, 2007 Hej alle Jeg mente bestemt at det donorshow de ville lave i Holland var decideret ulækkert, og blev så faktisk positivt overrasket over afslutningen. Personligt tog jeg selv stilling for mange år siden, og har altid et donorkort i min tegnebog. Jeg kan derfor kun anbefale alle i det mindste at tage stilling til emnet. Jeg ved at man kan melde sig til på www.sundhed.dk men jeg ved ikke om danskere der bor i Sverige kan melde sig til. Der findes sikkert en lignende side her i Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2007 Jeg kan derfor kun anbefale alle i det mindste at tage stilling til emnet. Jeg ved at man kan melde sig til på www.sundhed.dk men jeg ved ikke om danskere der bor i Sverige kan melde sig til. Der findes sikkert en lignende side her i Sverige Helt enig:th2: Jeg har selv været tilmeldt donorregistret på Rigshospitalet siden 1992 og jeg mener man skylder sine omgivelser at tage stilling. Med dit indlæg sidder jeg så og bliver i tvivl om gyldigheden, når man er udvandret:eek: . Det er da noget jeg vil følge op, men da vi jo også har et dansk cpr.nr. burde det ikke være et problem. Alternativt kan man jo melde sig til det svenske donorregister http://www.socialstyrelsen.se/Amnesord/halso_sjuk/donationsrad/hur_anmaler.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2007 udsendelsen skulle være fup: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7137752.html?rss Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2007 udsendelsen skulle være fup: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7137752.html?rss Det er nok det der menes med at det endte positivt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2007 Det er nok det der menes med at det endte positivt! Jeps, et velgennemført mediestunt med en god sag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Jeg ved at man kan melde sig til på www.sundhed.dk men jeg ved ikke om danskere der bor i Sverige kan melde sig til. Der findes sikkert en lignende side her i Sverige For lige at følge op på tråden og til info for dem som evt. overvejer at melde sig. Har talt med Rigshospitalets Donorregister og de oplyser, at man IKKE kan tilmelde sig, hvis man ikke har folkeregisteradresse i DK. Så til potentielle donorer er det SE registret, som jeg har linket til længere oppe i tråden, man skal tilmelde sig hos:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Så nu har jeg netop meldt mig til det svenske donorregister. Jeg var inde i det danske allerede inden jeg flyttede, og jeg har ikke fået besked om at jeg skulle være blevet melt ud, så nu ved jeg faktisk ikke hvem der tager mine organer hvis jeg dør? Så det kan i teorien blive til noget af en slåskamp mellem myndighederne - selv efter man er død kan der være integrationshindringer:laugh: Så det et jo spændende hvad udfaldet ville blive af sådan en kamp - ja jeg kan næsten ikke vente;) . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Så nu har jeg netop meldt mig til det svenske donorregister. Jeg var inde i det danske allerede inden jeg flyttede' date=' og jeg har ikke fået besked om at jeg skulle være blevet melt ud, så nu ved jeg faktisk ikke hvem der tager mine organer hvis jeg dør?[/quote']Det ved du jo heller ikke efter din död, så hvad er forskellen;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Du er i hvert fald ikke slettet, jeg står der stadigvæk og agter at blive der. Hvis uheldet er ude og vi stiller træskoene i SE, vil myndighederne jo søge i deres eget register og ...bingo, så er der jo gevinst. Hvis vi derimod stiger af i DK, ja så vil jeg gå ud fra, at de som det første søger i DK register. Der er vel også en tidsfaktor indblandet, det skal jo gå rimelig hurtigt. Og hvis de skulle komme op og slås om dig, tja.... så får du jo desværre aldrig udfaldet af den kamp:D Hvor meget de så i sidste ende kan bruge af ens aldrende organer, er så en helt anden historie:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Man udveksler nyrer med de nordiske lande. Der er selvfølgelig en venteliste og så er der detaljen med vævstypeforlig. Hvis danmark får en nyre af sverige "skylder" danmark et organ til sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Har talt med Rigshospitalets Donorregister og de oplyser, at man IKKE kan tilmelde sig, hvis man ikke har folkeregisteradresse i DK. Så til potentielle donorer er det SE registret, som jeg har linket til længere oppe i tråden, man skal tilmelde sig hos:) Bare til venlig infoså er jeg registeret både som blod- og organ doner med adresse i SE i DK - fik bare afvide at det var alt efter hvor en evt. uslykke skete... EDIT: Direkte link til den svenske del : https://app.socialstyrelsen.se/donation/anmaldon.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Bare til venlig infoså er jeg registeret både som blod- og organ doner med adresse i SE i DK - fik bare afvide at det var alt efter hvor en evt. uslykke skete... Men var du ikke allerede registreret inden du flyttede ligesom jeg? Som jeg fik det fremlagt, kan man ikke registrere sig, når man først er flyttet til udlandet:confused: Ja ja, så var den der igen.....én instans, to forskellige meldinger og hvorfor er det så lige det ikke kommer bag på én:rolleyes: Nå, men man kan jo bare gøre som Bananas og registrere sig i SE, så må de jo selv finde ud af at dele rovet:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Nope, meldte mig først til i sidste måned (og det er 6 mdr. siden vi flyttede herop) - blev også registeret med den svenske adresse. Ja typisk, med 2 forskellige meldinger... Har også meldt mig ind i den svenske (1 uge siden), bare for at være sikker - for som jeg fik afvide "dengang", så er det alt efter hvor man "dør" - underlig melding i følge mig.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 ...så nu ved jeg faktisk ikke hvem der tager mine organer hvis jeg dør? Så får jeg nok også et problem - jeg er også stadig tilmeldt i USA, som jeg blev da jeg tog kørekort derover - var dog frivilligt, men på det tidspunkt OK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2007 Så det et jo spændende hvad udfaldet ville blive af sådan en kamp - ja jeg kan næsten ikke vente;) . hehe, bananas, som Monrad og Rislund siger "....det er jo bare at se at få gjort noget ved det............" :) -Claus- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites