Pippi 10 Anmeld indhold Skrevet May 31, 2007 Jeg har tænkt mig at købe et hus omgivet af marker, så mine katte kan løbe frit rundt uden at blive kørt over. Hvilke ulemper oplever jer som har marker til nabo? Bliver der overhovedet ryddet sne på vejen ud til sådan et hus eller mon man selv skal stå for det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Jeg har tænkt mig at købe et hus omgivet af marker, så mine katte kan løbe frit rundt uden at blive kørt over. Hvilke ulemper oplever jer som har marker til nabo? Bliver der overhovedet ryddet sne på vejen ud til sådan et hus eller mon man selv skal stå for det? Dyrker de markerne, kan du godt regne med at skulle støve godt af. Larm når de kører på markerne ellers er der fredeligt og vejen sørger du selv for sammen med de andre der evt. bor på den! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Jeg har tænkt mig at købe et hus omgivet af marker, så mine katte kan løbe frit rundt uden at blive kørt over. Hvilke ulemper oplever jer som har marker til nabo? Bliver der overhovedet ryddet sne på vejen ud til sådan et hus eller mon man selv skal stå for det? Også skal du lige huske at marker ikke er ufarlige for katte, der ryger en del katte i mejetærskere når høst sæson er i gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Der bliver ikke ryddet sne på de private markveje. Men det er bare at snakke med en af bønderne. Ang. støv så afhænger det jo af hvad der er på markerne fx. roer. Det er jo kun korn og hø som støver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Jeg har tænkt mig at købe et hus omgivet af marker, så mine katte kan løbe frit rundt uden at blive kørt over. Mon ikke osse de har opfundet gyllen i Sverige??? Der blir nok en uge eller to hvert år omkring april, hvor vasketøjet ikke skal ud.... Ellers kommer det til at lugte af penge. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Vi har selv 5 katte rendende, og det går fint, selvom postbudet og avisbudene kører for stærkt hér. Til vores fordel slutter vejen ved vores gård, så der er en naturlig grænse for hvordan folk kører... Ellers så stopper de nok når bilen kører i Åen! Sidste år havde vi korn på markerne foran os, og der var ingen géner, støv er minimalt, og lugten af gylle, er væk en halv time efter den er lagt på! I år roer og vi har mærket nada til det. Vores vej har en af vores naboer servitut på, ergo er det hans ansvar at rydte og pleje vejens tilstand, så forhåbentligt for dig vil du kunne finde et sted med lignende ordning. Husk altid at spørge sælger om hvem der har servitut på vejen, eller om de har kontakt med naboerne på en positiv måde, sådan at du også kan trække lidt på dem i en snæver vending! Konklussion, intet af det du spørger om er éns fra sted til sted, så spørg dig for! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret May 31, 2007 Konklusion' date=' intet af det du spørger om er éns fra sted til sted, så spørg dig for![/quote'] Enig! Vi bor ved grusvej, men eftersom skolebussen skal forbi, er vejen offentlig og bliver derfor ryddet om vinteren. Marker... Hmm... Lige nu har vi vist hvede og kartofler rundt omkring. Vi har her til foråret ikke lugtet noget - der var et par gange i efteråret og vinteren, hvor der lugtede knap så godt, men det er ikke noget at hænge sig i, da det forsvandt hurtigt igen... Altså generelt synes jeg det er lidt ligesom i DK - sådan rent mark/land-mæssigt...! Men jeg vil da lige komme med en advarsel! Køb ALDRIG hus i nærheden af en svinefabrik - det vil du fortryde resten af dine dage...! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Macmajse 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2007 Vi har boet meget tæt på marker i 2 år og har ikke haft nogle særlige gener ved det. Selvfølgelig er der lugten af gylle 1 til 2 gange om året, men det meste af året dufter der jo så tilgengæld herligt. Det støver ikke så meget hos os, selv om vi har korn på marken ved siden af, men det kan være vi bare er heldige :) Det med sneen er dog en gene, vi skal regne med at 2-4 dag om året, kan vi ikke komme ud af byen fordi vi er sneet inde. Og det er selv om at bønderne ihærdigt prøver at skovle os fri :) Så jeg kan kun anbefale at flytte på landet. Majse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pippi 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2007 Ulovligt med gylle?? Jeg ved ikke om min svenske søster er total uvidende, men hun påstår at det er ulovligt at bruge gylle i Sverige? Men det lyder da til at der bliver brugt gylle og hvis det er max 2 x om året er det måske til at leve med. :) Vil nok tro at mine katte vil stikke af når de hører en majetærsker - de kan ikke lide børn der larmer eller når man starter bilen. Da lidt noget møg med sneen. Påtænker netop at købe en Rav4 eller andet der forhåbentlig kan få mig ud om vinteren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2007 Jeg ved ikke om min svenske søster er total uvidende, men hun påstår at det er ulovligt at bruge gylle i Sverige? .... Da lidt noget møg med sneen. Påtænker netop at købe en Rav4 eller andet der forhåbentlig kan få mig ud om vinteren. 1. Der må jeg så nok skuffe hende, og sige hun skulle prøve at spørge en landmand... :) 2. Køb IKKE en Rav4 når du snakker om sne!!!! Ved af arbejdserfaring (fast arbejdskøretøj de sidste par år) at der gør de sig elendigt, og klarer ikke særligt meget mere sne end en bedre personbil! En Audi med Quattro klarer sig bedre, ellers kig på Subaru's Legacy modeller. Min nabo's kone klarer sig igennem hvad som helst i den! Rav'ens 4 hjulstræk er permanent og trækfordelingen er ikke vekslende mellem hjulene, samt der er ingen differentiale spærer! Men frygt nu ikke at være blokeret fra omverdenen hele vinteren! Vi havde 3 dage hvor jeg ikke kunne komme ud, det var det den her vinter bød på... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2007 Jeg ved ikke om min svenske søster er total uvidende, men hun påstår at det er ulovligt at bruge gylle i Sverige? Men det lyder da til at der bliver brugt gylle og hvis det er max 2 x om året er det måske til at leve med. :) Vil nok tro at mine katte vil stikke af når de hører en majetærsker - de kan ikke lide børn der larmer eller når man starter bilen. Da lidt noget møg med sneen. Påtænker netop at købe en Rav4 eller andet der forhåbentlig kan få mig ud om vinteren. Det lyder lidt som om du kan finde ulemper ligegylidgt hvor du bor ??? Du vil ikke bo i områder med legepladser og sne er er også et problem ??? Jeg kender da adskillige steder du kan bo, men det er nu mest for ældre mennesker... Se det lidt fra den lyse side... de 3 dage om året hvor der er risiko for at sne inde er da mægtig hyggelige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pippi 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2007 2. Køb IKKE en Rav4 når du snakker om sne!!!! Tror også valget er hen i retning af en brugt Mitsubishi Pajero - men underligt nok er det ret svært at opdrive en 3 dørs..hm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pippi 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2007 Det lyder lidt som om du kan finde ulemper ligegylidgt hvor du bor ??? Du vil ikke bo i områder med legepladser og sne er er også et problem ??? Jeg kender da adskillige steder du kan bo, men det er nu mest for ældre mennesker... Se det lidt fra den lyse side... de 3 dage om året hvor der er risiko for at sne inde er da mægtig hyggelige... Ja så er den heller ikke værre *S* Hellere sne end børnelarm - lad os sige det sådan *G* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2007 Der er faktisk en hel del dyr der larmer en del her ude på landet. Vi er her i gang med at plykke en rågekoloni, og oppe i sommerhuset larmer de der vilde dyr med horn af helvede til. Naboens køer har det også med at gabe op i tide og utide, og så følger der sådan ca. 1 million fluer med pr. ko. Men ved du hvad, når man først bor i det, så er det faktisk ikke så slemt og man kommer til at elske det :) (sådan har jeg med tiden også fået det med børnelarm - sorry 2 say) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2007 Pippi..........hvor henne er det du kigger efter noget? Det kunne være at der var nogen der boede i nærheden og kunne svare dig helt konkret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Jeg bor på landet (godt nok i Holbæk), og der er en tilbagevendende udfordring med Mus som kommer ind når vi kommer til de mere kolde måneder. Sidste år var jeg vist oppe på at have fået ca 20 mus aflivet via fælder. Sætter man dem ud, kommer de bare ind igen, så det er fint at du har katte. Min nabo har også kat, og de napper et par mus engang i mellem, men hun holder dem inde når der bliver høstet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2007 Her ude på Lars Görans Marker er der ikke det store problem. Det er et spørgsmål om at ha lukkede vinduer de dage i foråret hvor - hvad så end det er der kommer på markerne - kun lige titter frem for så han der kommer støv pga. sandfygning. Sne om vinteren - Tja - herude har vi kun været indesneet 3-4 gange på 5 år til gengæld kommer der hvert år nogle som skal låne en sneskovl for at grave deres biler fri. Gylle - Well som født og opvokset i en by med 75 mink pr. indbygger så lugter gylle altså ikke ret meget. Desuden er det vist de færreste - hvis det i det hele taget er lovligt at gøre det sådan - der sprøjter gylle på markerne man nedfælder det vist mere. Helt ærligt så vil jeg heller bo på Lars Görans marker og døje med stinkende raps eller lidt sandstorm end jeg vil bo ud til en befærdet vej med larm og bil os. HeHe men katte kan aldrig vide sig sikker vores kat gennem 4 år mistede live efter at ha blevet ramt af en bil på "vores" vej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites