Jump to content
Toft

Fysioterapeut!

Recommended Posts

1) Er der nogen der har erfaring med en god fysioterapeut i Malmö området? 2) Skal man henvende sig til en vårdcentral først, eller henvender man sig direkte til en fysioterapeut? Jeg undrer mig lidt, da jeg kun kan finde én fysioterapeut i Malmö på eniro.se :confused: 3) Hvad hedder "fibersprængning" på svensk? m52.gif Mhv, Den evigt uheldige! u156.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Samler lige op på denne her. Jeg skal også bruge en fys (med ultralyd). Har fået henvisning i DK, men kom til at tænke på at det måske kunne betale sig at benytte sig af en herover, da der jo er egenbetaling i DK, men det vist herover i SE er for de første 900sek? Er der nogen der kender priserne - er det 300:- pr. gang op til de 900:- eller hur? Hvad er prisen i DK? (har ikke ringet og bestilt tid endnu og spurgt om pris) Og hvis der er nogen der har en god fys de kan anbefale hører jeg også gerne om det :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

har i tjekket om ikke i har en ulykkesforsikring der dækker udgiften? Eller en sundhedsforsikring privat eller på jobbet? Jeg har brugt Tårnby fys, det var næsten lige på vejen ind mod jobbet i centrum af Kbh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal også bruge en fys (med ultralyd).
Jeg har for en måneds tid siden sluttet et forløb hos en fys i Skurup, og hun sagde at ultralyd ikke er noget man praktiserer normalt i SE, med mindre patienten insisterer på det. Der er meget delte meninger om effekten af ultralyd i SE, åbenbart :confused: Selv fik jeg dog ultralyd (ifm to fibersprængninger i læggen), da jeg fra tidligere havde god erfaring med det. Dog tog det hende noget tid at finde apparatet ude i gemmerummet, da de stort set aldrig bruger det, og jeg måtte da også hjælpe hende med at tilslutte det, da hun ikke lige kunne huske hvordan der kom gang i den fætter f11.gif
Er der nogen der kender priserne - er det 300:- pr. gang op til de 900:- eller hur?
I foråret var jeg i gennem et 2 måneders genoptræningsophold på MAS, med det hele (undtaget ultralyd), og jeg gav 100 SEK pr gang jeg gik der. Dvs at jeg havde lagt 2 x 300 SEK på skadestuen, og derfor blev det 3 x 100 SEK for de første tre gange, og derefter gratis genoptræning/fys. Derfor var min periode hos fysioterapeuten i Skurup (før omtalte, ovenstående) også gratis, da max grænsen er de 900 SEK/år :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu fik jeg ringet til en dansk fys - og prisen er 220,- for første gang, og herefter 150,- pr. gang og uden loft på 900:- som i SE. Så virker det jo noget billigere herover. Skal man have en henvisning eller ringer man bare til en fys herover?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal man have en henvisning eller ringer man bare til en fys herover?
Du ringer bare til din vårdcentral, og så får du en tid. Jeg har god erfaring med MAS og vårdcentralen i Skurup (lige på det punkt her), så det vil jeg anbefale, i stedet for du bare ringer til en tilfældig fys på gulasidorna. Men kontakt DIN vårdcentral :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites