Jump to content
ccdj

Rabatten DR1 i aften

Recommended Posts

Var der nogen der så programmet, og hvad var jeres umiddelbare mening??? Mit synspunkt....... Total meningsløst program, hvordan pokker kan man finde på at bruge to mennesker som eksmpel. Der kommer med denne udtalelse " jamen hvis de ikke forstår hvad vi siger, bruger vi bare tegnsprog eller fagter" :fight: ja det er virkelig at slå et slag for integrationen, at fremstille Sverige som værende helt ligesom DK...blot billigere.......de kunne have været lidt mere nuanceret :rolleye: Sikke en flok klaphatte der har siddet og lavet det program. skulle lige af med min harme ;) smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Var der nogen der så programmet, og hvad var jeres umiddelbare mening??? Mit synspunkt....... Total meningsløst program, hvordan pokker kan man finde på at bruge to mennesker som eksmpel. Der kommer med denne udtalelse " jamen hvis de ikke forstår hvad vi siger, bruger vi bare tegnsprog eller fagter" :fight: ja det er virkelig at slå et slag for integrationen, at fremstille Sverige som værende helt ligesom DK...blot billigere.......de kunne have været lidt mere nuanceret :rolleye: Sikke en flok klaphatte der har siddet og lavet det program. skulle lige af med min harme ;) smil fra Christina
Er det ikke derfor langt størstedelen vælger at flytte til Malmø? For at spare penge? Hvis en villa på strandvejen, bil og alt andet kostede det samme som i Malmø, tror jeg sq de fleste ville blive i DK. Og den med tegnsproget - var det ikke bare et kluntet forsøg på en lille vits? Jeg synes det virkede ganske uskyldigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Var der nogen der så programmet' date=' og hvad var jeres umiddelbare mening???[/quote'] Jeg så kun den sidste del, men det havde jeg set før engang i vinter. Var der noget nyt under solen??? Nu er det selvfølgelig et program om forbrug og sparetips, der appellerer til hr. og fru Bilka. Men jeg kunne sq godt tænke mig noget mere dybdeborende journalistik fra de danske mediers side, når Öresundsborgere bliver omtalt. Enten er det for at spare penge eller for at bo i ghetto vi rykker herover.... Sådan er det bare. :mad: /Junkeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nope...det var bare en genudsendelse...
Genudsendelsen er sikkert en del af DR's ambitiøse spareplaner så koncerthuset kan bygges færdigt. :o. Public service bliver lige ordnet med et par genudsendelser fra båndarkivet... Der er heller ikke sket så meget med Øresundsintegrationen siden sidste genudsendelse :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som andre har nævnt, var det bare en tarvelig genudsendelse. Værten laller rundt og fortæller begejstret om "Rabatlandet" hvor ALT er billigere end i Danmark - AAALT!!! :rolleye: Det fremstilles nærmest som om, at det er direkte dumt IKKE at flytte til Sverige... :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De kunne måske have nævnt at der nok er en lille månedlig afgift til foreningen på den lejlighed ved bunkeflo strand :rolleyes:
Synes nu også de sprang temmeligt let hen over bro/tog-afgifterne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er det da osse!!!:love: :D
Det kommer jo så lige an på ens behov. Da jeg var single og ikke havde børn, var det bedre og billigere og bo i dk. Hvordan kan det så lade sig gøre? Tjo, jeg var/er så heldig at være i besiddelse af en andelslejlighed til 2000 kr. om måneden inkl. fuld kabeltvpakke og varme. Jeg havde på det tidspunkt ikke behov for bil, da jeg kunne cykle til job og desuden ville det være hurtigere at tage bus eller metro end køre med bil gennem Kbh. Men skal man have bil, hus og have... så er det jo pludselig en anden snak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Krummer täer. Jeg krummede bare täer da jeg hörte at de havde genudsendt det pinlige program. Jeg fik iövrigt aldrig svar på min mail jeg sendte efter at de havde vist det förste gang. Jeg prövede ellers at fortälle dem om deres pinlige fejl:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg krummede bare täer da jeg hörte at de havde genudsendt det pinlige program. Jeg fik iövrigt aldrig svar på min mail jeg sendte efter at de havde vist det förste gang. Jeg prövede ellers at fortälle dem om deres pinlige fejl:rolleye:
Hvilke fejl havde de i udsendelsen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kommer jo så lige an på ens behov. Da jeg var single og ikke havde børn, var det bedre og billigere og bo i dk. Hvordan kan det så lade sig gøre? Tjo, jeg var/er så heldig at være i besiddelse af en andelslejlighed til 2000 kr. om måneden inkl. fuld kabeltvpakke og varme. Jeg havde på det tidspunkt ikke behov for bil, da jeg kunne cykle til job og desuden ville det være hurtigere at tage bus eller metro end køre med bil gennem Kbh. Men skal man have bil, hus og have... så er det jo pludselig en anden snak :)
Det er vel fortiden du her taler om, før huspriserne gik i vejret?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes programmet var tykt manipuleret, og ikke helt sammenlignlige eksempler. Jeg kan godt forstå hvis svenskerne føler sig sure, deres land bliver jo fremstillet som værende på niveau med tjekkiet, valuta-rabat og de kører sgu hårdt på, her er billigt så bare kom over og voldtag landet og dets kultur. sjovt at der i programmet ikke bliver nævnt en eneste negativ ting ved at flytte over. Den stignede kriminalitet i malmö, hærværk på biler, parkerings afgift over alt i byen. Ventetider på forsinkede tog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vel fortiden du her taler om' date=' før huspriserne gik i vejret?[/quote'] Nej, dags dato betaler vi stadig 2000 om måneden for andel på 52 kvadratmeter inkl. varme og kabeltv. Vi bor 1,5 km. fra amagerstrandpark og 4,4 km. fra Rådhuspladsen. Men det er som sagt en andelslejlighed og de er umulige at få fat i ved mindre man kender nogle der vil sælge. Når vi snart har brug for mere plads, så kan vi desværre ikke få fat i en større og så ender det nok med at vi flytter til Sverige, da alt andet er væsentlig dyrere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg syntes programmet var tykt manipuleret, og ikke helt sammenlignlige eksempler. Jeg kan godt forstå hvis svenskerne føler sig sure, deres land bliver jo fremstillet som værende på niveau med tjekkiet, valuta-rabat og de kører sgu hårdt på, her er billigt så bare kom over og voldtag landet og dets kultur. sjovt at der i programmet ikke bliver nævnt en eneste negativ ting ved at flytte over. Den stignede kriminalitet i malmö, hærværk på biler, parkerings afgift over alt i byen. Ventetider på forsinkede tog.
Det stigende kriminalitet skulle man så sammenholde med hvor meget kriminalitet der i er Kbh, som for nylig blev udnævnt til Europas 6. mest voldlige by. Hærværk på biler (f.eks. på Nørrebro og Christianshavn) er der også masser af samt bål og brand i gaderne. Og parkeringsafgifter i Kbh? Überalles. Men ellers ja, det var omtalt som "Rabatland" hvor blot man sparer, er man lykkelig. Så det skal nok tages lidt med et gran salt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ju en andel' date=' så den kunde ju koste alt mellem 50.000 til 1000000. Afhængigt af hvornår den blev købt. Mine venner som købt i kbh ligger i de prisklasser.[/quote'] Jow jow, men ret skal bare være ret, ik? Har selv haft andelslejlighed på samme størrelse i samme område (Øresundsvejkvarteret), som for 7 år siden blev solgt til 585.000,- DKK - mere end vi har givet for vores nuværende 1 år gamle halve dobbelthus på 138 m2 i Nordsjælland :rolleye: Pointen er, at hvis Stensommer ikke har regnet et evt. andelslån med i den månedlige udgift, er det lidt misvisende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej, dags dato betaler vi stadig 2000 om måneden for andel på 52 kvadratmeter inkl. varme og kabeltv. Vi bor 1,5 km. fra amagerstrandpark og 4,4 km. fra Rådhuspladsen. Men det er som sagt en andelslejlighed og de er umulige at få fat i ved mindre man kender nogle der vil sælge. Når vi snart har brug for mere plads, så kan vi desværre ikke få fat i en større og så ender det nok med at vi flytter til Sverige, da alt andet er væsentlig dyrere.
Det eneste virkelige minus er at man godt kan føle sig presset til at flytte til Sverige, pga. en virkelig mangel på boliger der er til at betale i hovedstaden. Prisniveauet forsvares ofte med at København er billig sammenlignet med metropoler som London, New York og Tokyo. Men nu har hovedstaden aldrig nogen sinde været en metropol, så det er pære og bananer der sammenlignes :rolleye:. København er dyr, fordi den ikke har en ordenlig infrastruktur, hvilket presser byplanlæggerne til at bygge mindre koncentreret. Den er dyr fordi store områder af grønt ingenmandsland bevares til ingen verdens nytte. Den er dyr fordi fingerplanen var og er en dårlig plan for udvikling af en by og gør ringbaner unødvendig dyre. Inkompetent planlægning gør København dyr. Byen er tilplastret af veje overalt, men alligevel skal man hele tiden stoppe i lyskryds - det er da for åndsvagt. Når Ritt siger bilerne ud af byen for at man skal hoppe over i en bus der gennemsnitligt kun kører 12 km/t kan jeg kun grine. Hvad med den stakkels børnefamilie der skal hente/bringe børn og købe ind? Dem har Ritt åbenbart glemt... Kan man iøvrigt parkere sin bil billigt i nærheden af de ydre metro og s-togs stationer - nej vel! Ergo København er dyr. Ikke fordi den er en metropol, men snarer af andre langt mindre romantiske årsager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når vi snart har brug for mere plads' date=' så kan vi desværre ikke få fat i en større og så ender det nok med at vi flytter til Sverige, da alt andet er væsentlig dyrere.[/quote'] Og så er det du lige skriver til mig når den skal sælges, for så har jeg en køber til dig - ik ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites