Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2007 Hör nu her' date=' Ulmus referer bare til den udsendelse om folks problemer med det gule kort. Den omtalte person kendte til reglerne, forsögte forklare, men nej, de folk i polen ville ikke höre på ham overhovedet, fordi de havde en tavle over såkaldte godkendte kort og der var det gule kort ikke. [/quote'] Ja, jeg har ikke set den pågældende udsendelse. Men jeg tror da gerne at der er nogen som ikke vil høre på rejsestederne. Og ja - muligheden for at sikre sig i h og r er der jo... så kan man jo gøre det. For min skyld ingen alarm, jeg satte bare spørgsmål ved hele den oppustede situation. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2007 Hör nu her' date=' Ulmus referer bare til den udsendelse om folks problemer med det gule kort. Den omtalte person kendte til reglerne, forsögte forklare, men nej, de folk i polen ville ikke höre på ham overhovedet, fordi de havde en tavle over såkaldte godkendte kort og der var det gule kort ikke. [/quote'] Ja, jeg har ikke set den pågældende udsendelse. Men jeg tror da gerne at der er nogen som ikke vil høre på rejsestederne. Og ja - muligheden for at sikre sig i h og r er der jo... så kan man jo gøre det. For min skyld ingen alarm, jeg satte bare spørgsmål ved hele den, i mine øjne, oppustede situation. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2007 Bagpå det gule sygesikringsbevis står der at man som sikret i gruppe 1' date=' har ret til gratis lægehjælp hos en læge, som er tilsluttet overenskomst med "Den Offentlige Sygesikring". I Frankrig hedder dette: Le statut conventionnel og gruppe 1: secteur 1. De skal advisere med dette ellers må man jo spørge. Det kan være de personer du refererer til ikke har spurgt om dette og bare er gået ind til et privat hospital? Nu er det fransk jeg skriver fordi det er frankrig jeg skal til... du skal nok finde ud af hvad det hedder i Tyskland.[/quote'] I både flere EU-lande har de på sygehuse og lægehuse et skilt, der helt klart forklarer, at man kun kan benytte det blå kort - Så, hvorfor tage chancen? I udsendelsen spurgte de rundt på flere kommuners sygesikringskontorer. Der var flertal at ansatte, der ikke anede en hujende fis om, hvilke regler, der er gældende. Så nej, jeg har ikke læst linket, som nævnes, fordi det i mine øjne er ubrugeligt. Når der står på kortet, at det gælder, og faktum så er, at det gør det alligevel ikke, hvad betyder teksten på kortet så? De havde en meget ubehøvlet leder af Folkeregistret inde, som blev ved med at sige, at det gule kort var nok, uanset hvad studieværten viste af eksempler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2007 De havde en meget ubehøvlet leder af Folkeregistret inde' date=' som blev ved med at sige, at det gule kort var nok, uanset hvad studieværten viste af eksempler.[/quote'] Jamen, det er det jo også ifølge reglerne, så hvorfor skulle han/hun også sige andet? Det er jo ikke DK's skyld, at de andre er uvidende? At det så er nemmere bare at tage det blå med, og det er dem med det gule kort, og retten på deres side der får problemerne i situationen, kan vi da sagtens blive enige om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2007 Fatter det ikke VIl bare lige sige at for dem der er dækket af FSK i Sverige så får man altså det blå Eu-kort når man skal på ferie ....... Fik lidt af et chok da jeg så kontant - Fatter ikke at det kan være så svært i DK når man bare får det kastet i hoved her ovre. MVH Pelle lykkelig indehaver af ikke mindre en 4 Eu-kort (migsæl&lekids) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sømmet 10 Anmeld indhold Besvaret May 26, 2007 vil bare komme med tilføjelse til kommentar fra mc.kinnell. Efter udsendelsen i "Kontant" bestilte jeg samme aften nye SE EU-kort over internettet (försäkringskassans hemsida) til manden og børnene, da deres udløber her til 31. maj. Ingen besvær eller problem overhovedet. De er nu kommet med posten præcis 1 uge efter. Jeg ville da ønske at det i DK kunne være ligeså enkelt (med bestilling på en hjemmeside, uden lange udredninger og diskussioner om hvorfor osv!) /Lisa Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tgji 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2007 blå eu kort Hvem skal man kontakte i Malmö for at få det blå eu sygesikring for da jeg kontaktede min gamle kommune i DK fik jeg at vide jeg skulle have det udstedt i det land jeg bor i ??!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2007 Du skal have det i det land hvor du er scocialt sikret! Min kommune sagde det samme, men da jeg arbejder i DK måtte jeg jo fortælle dem at det var anderledes (find det evt. på google.dk)! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites