Sorenkyd 10 Anmeld indhold Skrevet May 22, 2007 Hej alle Som spritny bruger af dette forum, vil jeg lige starte med at sige og hilse på alle.. Min kæreste og jeg har lige fået den glædelige nyhed at hun er gravid. Vi har i dag haft ringet til en barnmorska, for at høre hvordan og hvorledes. Vi fik så en tid i midten af juli til første besøg. Er det normalt at der skal gå så lang tid. Hun vil på det tidspunkt være i 13. uge..?? I DK kommer man jo lige til læge, hvor han beregner termin etc. Men som jeg har kunnet forstå foregår det ikke sådan her i SE. Er der nogle der ved hvad der skal ske på det første møde, og hvad man evt. skal bringe med? Hilsen Søren (kommende far) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2007 Hej alle Som spritny bruger af dette forum, vil jeg lige starte med at sige og hilse på alle.. Min kæreste og jeg har lige fået den glædelige nyhed at hun er gravid. Vi har i dag haft ringet til en barnmorska, for at høre hvordan og hvorledes. Vi fik så en tid i midten af juli til første besøg. Er det normalt at der skal gå så lang tid. Hun vil på det tidspunkt være i 13. uge..?? I DK kommer man jo lige til læge, hvor han beregner termin etc. Men som jeg har kunnet forstå foregår det ikke sådan her i SE. Er der nogle der ved hvad der skal ske på det første møde, og hvad man evt. skal bringe med? Hilsen Søren (kommende far) Hej Søren, Først og fremmest - tillykke og velkommen. Jeg tror nok jeg var i 15. eller 16. uge ved mit første jordemoderbesøg og næste gang er i morgen hvor jeg er i 26. uge, så ja - det kan sagtens passe. Vi har lige haft gang i en tråd vedr. nakkefoldscanning som måske vil være god at kigge på http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=8971 og en masse andre gode og informative tråde. Søg lidt rundt og spørg hvis der er noget I er i tvivl om. Jeg medbragte vist kun en urinprøve og så snakkede vi bare lidt om hvordan jeg havde det og hvilke forventninger vi har til forløbet. Desuden målte hun blodtryk og tog en blodprøve (eller forsøgte på det). Ikke så mange uger efter (tror det var i 19.) skulle vi så til scanning på MAS. Vh Pilu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sorenkyd 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2007 Hej Pilu Tusinde tak for svaret. Vi vil helt sikkert kigge lidt rundt i forum - det lader jo til at der er mange gode og interessante tråde. Men dejligt at få afklaret at det ikke var vores jordmor der misforstod vores dansk-svenske språk...:o) /Søren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2007 Nåh ja forresten, så fik vi også en invitation til et informationsmøde inden jvi var til det første jordemoderbesøg. Det var bare sådan lidt generelle ting a'la det er dumt at drikke mens du er gravid og det er en god idé at spise grønsager - agtigt. Jeg følte ikke jeg fik det store ud af det, men det kan jo være at andre synes det er godt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2007 Tillykke tillykke Husk også det svenske id kort!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2007 ja det føles længe at vente Hej Søren, Tillykke... Kan sagtens følge dig i at det føles som en vanvittig ventetid. Jeg blev selv modtaget hos jordemoderen første gang i uge 9 mener jeg. Det synes jeg selv var lang ventetid... og det ER jo så spændende. Men, husk at få gang i nogle vitaminpiller (specielt folinsyre) hurtigst muligt (her mener jeg naturligvis din kæreste). Det vil være ærgerligt at gå så længe og ikke være startet med dem - og først få den info i uge 13. Den lille har jo virkelig behov for det hele fra starten. :) Der findes specielle vitaminpiller til gravide på apoteket. Min jordemoder har sagt til mig at jeg meget gerne må fortsætte med dem gennem hele graviditeten og ved amningen bagefter. Som Rikke skriver så husk endelig det kære ID kort - både du og moren. Held og lykke, Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sorenkyd 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2007 Ja, det ER nemlig super spændende, og en mærkelig abstrakt tanke - på den gode måde.... ID-kortet, har jeg længe forsøgt at få lavet. Men det lader til, at jeg nu må intensivere kampen. Dejligt med jeres tilbagemeldinger og lykønskninger.... /Søren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2007 Har ingen tilbagemeldinger som ikke er skrevet. Men lykønskninger har jeg: Tilykke :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites