Jump to content
jacobe

Slut med tog fra KBH til Ystad via Skurup??

Recommended Posts

Hmmm.... i'll be damned - kunne ikke finde en pind på dsb.dk, men fandt det på skanetrafikken.se. Måske fordi jeg søgte på udlandsrejser, men det skulle man sjovt nok ikke, selvom toget ikke kører over vandet helt til Bornholm :rolleye: Tak, Gio!
Vi plejer at lade venner tage toget til Lund, så behøver de ikke skifte og heller ikke vente ca 45 min /1 time i Malmø på toget til/fra Kbh.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi plejer at lade venner tage toget til Lund' date=' så behøver de ikke skifte og heller ikke vente ca 45 min /1 time i Malmø på toget til/fra Kbh.[/quote'] Jamen, det smarte var jo netop, at de kunne køre direkte fra KBH til Skurup, og det kan man så åbentbart også godt :) Det er toget, de kalder for "bornholmer-toget" man skal hoppe på, det stopper nemlig i Skurup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi plejer at lade venner tage toget til Lund' date=' så behøver de ikke skifte og heller ikke vente ca 45 min /1 time i Malmø på toget til/fra Kbh.[/quote'] Hvor kommer det lige ind henne i forbindelse med toget kbh. Ystad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor kommer det lige ind henne i forbindelse med toget kbh. Ystad?
Normalt svarer jeg ikke på dumme spørgsmål, men Blentarp ligger geografisk imellem 2 togstationer, det være sig Skurup (som er på Ystadlinien) og så Lund som er på, ja hvad, Stokholmlinien. Skurup er tættest på, men Bornholmeretoget kører kun ordenligt i sommer perioden og skiftetiden er slemmere i Malmø end når man kommer fra Lund. Derfor vælger vi af servicehensyn at kører den lidt længere vej til Lund for at servicere vore gæster. Håber dette var svar nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Normalt svarer jeg ikke på dumme spørgsmål' date=' men ligger geografisk imellem 2 togstationer, det være sig Skurup (som er på Ystadlinien) og så Lund som er på, ja hvad, Stokholmlinien. Skurup er tættest på, men Bornholmeretoget kører kun ordenligt i sommer perioden og skiftetiden er slemmere i Malmø end når man kommer fra Lund. Derfor vælger vi af servicehensyn at kører den lidt længere vej til Lund for at servicere vore gæster. [/quote']Men hvis man skal til Skurup er det vel dumt at tage toget til Lund;) eller? Tillägsspörgsmål: Stopper bornholmertoget ved de samme (=alle) stationer som pågatåget fra Centralen mod Ystad gör?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tillägsspörgsmål: Stopper bornholmertoget ved de samme (=alle) stationer som pågatåget fra Centralen mod Ystad gör?
Efter hvad jeg kan se på Rejseplanen, standser det kun ved København H Kastrup / Lufthavnen Svedala Skurup Ystad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men hvis man skal til Skurup er det vel dumt at tage toget til Lund;) eller?
Spørgsmålet/trådstarteren kommer jo (snart) fra Blentarp og ikke fra Skurup og det er sådan set derfor jeg har svaret som jeg gjorde, men jeg er da ked af hvis det forvirrer dig og Thomas. Så jo, hvis man skal til Skurup, så skal man ikke tage toget til Lund, men tage toget til Skurup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spørgsmålet/trådstarteren kommer jo (snart) fra Blentarp og ikke fra Skurup og det er sådan set derfor jeg har svaret som jeg gjorde, men jeg er da ked af hvis det forvirrer dig og Thomas. Så jo, hvis man skal til Skurup, så skal man ikke tage toget til Lund, men tage toget til Skurup.
Det regnede jeg sörme også med;)(men man ved jo aldrig om der findes mystiske omveje, som er hurtigere) Ville bare väre ordklöver, sorry for irritationen:flov: :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var jo mig som spurgte, og jeg siger da tak til Peter (Futz) for at påpege et alternativ. Men jeg er nu stadig lidt forvirret, Peter... for iht. hvad du skriver, virker det som om, at man skal skifte tog i Malmö, uanset hvilken linie man tager. Men er det smarte ved Bornholmertoget ikke netop, at det kører fra København til Ystad, med stop de nævnte steder, uden man skal skifte??? For hvis det ikke er tilfældet, dvs. at man SKAL skifte tog i Malmö, så er det da klart at vi vil anbefale evt. togrejsende gæster at tage den linie, der bedst passer ind i rejseplanerne, om det så er Lund eller Skurup-løsningen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bornholmertoget går direkte til Skurup:), men mon ikke det er fordi det er begränset med afgangstider på den linie, så det bedre kan betale sig at tage Öresundstoget til centralen og videre til Lund end at skifte på centralen til pågatoget til Skurup?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Efter hvad jeg kan se på Rejseplanen, standser det kun ved København H Kastrup / Lufthavnen Svedala Skurup Ystad
Det kunne ikke være mere korrekt - det har i hvert fald altid været de stationer, når jeg har kørt med:th2: Med hensyn til at skifte i Malmø, så kan det jo som man kan se på ovennævnte ikke rigtigt lade sig gøre:-(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var jo mig som spurgte, og jeg siger da tak til Peter (Futz) for at påpege et alternativ. Men jeg er nu stadig lidt forvirret, Peter... for iht. hvad du skriver, virker det som om, at man skal skifte tog i Malmö, uanset hvilken linie man tager. Men er det smarte ved Bornholmertoget ikke netop, at det kører fra København til Ystad, med stop de nævnte steder, uden man skal skifte??? For hvis det ikke er tilfældet, dvs. at man SKAL skifte tog i Malmö, så er det da klart at vi vil anbefale evt. togrejsende gæster at tage den linie, der bedst passer ind i rejseplanerne, om det så er Lund eller Skurup-løsningen :)
Jo min fejl jeg tænkte på lokaltoget. DSB-Bornholmertoget kører direkte men det er designet tidsmæssigt for de der bornhølmere og så de kan Tjøre direkte til og fra færgeforbindelsen i Ystad, - pt. er der ca 2 afgange dagligt med en masse undtagelser og lirumlarum med småt man lige skal huske - hertil kommer så den normale DSB-driftsmorskab med hvad det indebærer af pudsige oplevelser. Prøv for eksempel at se de gode muligheder jeg havde for at møde klokken 9 på Christianshavn i perioden 7. januar - 30. marts 2007 – Tag den Tokyo ! Afgang Skurup 8.33 Ankomst Lufthavnen 8.46 (13. min –verdensklasse ! ) Ankomst København H. 8.19 (- 14 min. e=M*C² !) En helt anden ting er at der er hyggeligt og en masse stemning når man venter i Lund, - cafeer og Burgerking etc. i umidelbar nærhed (et afsavn når man bor i Blentarp) På Skurup derimod kan man stå og holde øje med hvilken retning vindheksen mon har tænkt sig at tage i hovedgaden i dag. tumbleweed.sized.jpeg (og bliv ikke overrasket hvis du formemmer at høre tonerne af Enio Morricone i bagrunden.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites