Jump to content
plup

Håndværkerhjælp tilbydes! Med billede af udført arbejde.

Recommended Posts

I nogle er svarene er en Markus nævnt ? Jeg kan finde kontakt oplysninger til Mats - men ikke til Markus ? Jeg har læst alle svarene igennem - men savner lidt mere viden. Jeg kan læse, at Mats tager 110 kr. i timen - men at nogle har erfaring med at det går lidt langtsomt ? Er der nogle af jer, som har fået lagt gulv af Markus eller Mats og kan anbefale en af dem samt har lidt viden om, hvad prisen cirka bliver pr. kvm ? Jeg så også, at nogle havde fået pudset og malede vægge ? Nogen der vil fortælle lidt om rummets størrelse og prisen samt jeres erfaringer ? En fortsat god weekend til jer alle Gitte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I nogle er svarene er en Markus nævnt ? Jeg kan finde kontakt oplysninger til Mats - men ikke til Markus ? Jeg har læst alle svarene igennem - men savner lidt mere viden. Jeg kan læse, at Mats tager 110 kr. i timen - men at nogle har erfaring med at det går lidt langtsomt ? Er der nogle af jer, som har fået lagt gulv af Markus eller Mats og kan anbefale en af dem samt har lidt viden om, hvad prisen cirka bliver pr. kvm ? Jeg så også, at nogle havde fået pudset og malede vægge ? Nogen der vil fortælle lidt om rummets størrelse og prisen samt jeres erfaringer ? En fortsat god weekend til jer alle Gitte
hvad er det for noget gulv du skal have lagt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mats er ganske udemærket, han har lavet flere ting for mig, så jeg er meget tilfreds med, så jeg kan klart anbefale ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lejlighed er til salg og jeg er ved at finde en ny og regner med at skulle have lagt nyt gulv i den. Jeg har hos golvpoolen kigget på et massivt eg parket (skepsgolv). Det er vist 14 mm. Jeg er lost i gulv verdenen og sørger derfor lidt mere konkret viden ... og en som kan lægge gulvet :-) Jeg ved f.eks. ikke om det gamle gulv skal fjernes først osv, hvor lang tid det tager at lægge en kvm og derfor siger 110 kr. i timen mig absolut ingenting. og nej, jeg er ikke blondine :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved f.eks. ikke om det gamle gulv skal fjernes først osv' date=' hvor lang tid det tager at lægge en kvm [/quote'] det kommer an på så meget .. det kommer an på hvad der ligger under, om det nuvärende gulv er stabilt og jävnt .. iogmed det er 14mm du har kigget på er det ikke forbandet velegnet til at lägge direkte på ströer feks.. så skal man alligevel ha gulvspån under og i det tilfälde kan man ligeså godt använde det nuvärende gulv hvis det er stabilt og jävnt.. men det kommer meget an på hvad der er under det nuvärende .. og det er ströer(lägter) eller om der er beton under mht tiden .. selve det at lägge gulvet tager ikke så lang tid specielt ikke hvis det er et klick gulv .. men alt efter hvad der er under dit nuvärende gulv så kan forarbejdet jo tage tid..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mats er en utrolig flink fyr, men styr på sine ting har han desværre ikke. Jeg havde hans folk her, og det var nærmest en katastrofe og meget måtte laves om og jeg har nu et bl.a. et betongulv der er noget skævt for nu at sige det mildt. Der blev ikke arbejdet når der blev sagt der blev arbejdet, de smed ting væk som skulle genbruges etc. etc. og der blev ikke rettet op på tingene, og folk var ikke uddannet til det de sagde de var. Så jeg måtte selv undersøge ALT for at få nogenlunde styr på hvad og hvordan - og det er ikke nemt når man ikke er handyAndy - men jeg fik afværget flere katastrofer i vådrum og et nedbrændt hus. Det endte med jeg smed dem på porten - selvom jeg skulle have gjort det længe inden - men Mats var jo flink, og så tror man jo på det bedste i folk og lod dem blive. Det har kostet mig min. 100k ekstra. Mats havde gabt over for meget, og sagde til mig at han nu ville fokusere på ham selv og en enkelt, i øvrigt dygtig gut, eller 2 og lave terasser - det håber jeg det bliver ved, for de kan helt sikkert fint lave terrasser og hegn, men lukke dem ind i mit hus igen, nej tak! PM for detaljer - vil ikke skrive mere her, for jeg kan godt lide Mats som person, men jeg vil bare ikke se jer andre herinde begå samme fejl som jeg gjorde, inden jeg fik mine gamle håndværkere tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sendt en meddelse til jer begge og tak for jeres svar. Tak fordi du delte ud af dine erfaringer - jeg har jo netop ude efter gode og mindre gode erfaringer - særligt fordi jeg ikke er nogen handy-women og derfor er nødt til at stole på andres faglige dygtighed. Vores lille familie består af Sarah og jeg og vi kan nok godt selv rive tapetet ned og male - men må nok bede om hjælp til at pudse væggene og lægge gulv. Meget gerne flere erfaringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men det kommer meget an på hvad der er under det nuvärende .. og det er ströer(lägter) eller om der er beton under mht tiden .. selve det at lägge gulvet tager ikke så lang tid specielt ikke hvis det er et klick gulv .. men alt efter hvad der er under dit nuvärende gulv så kan forarbejdet jo tage tid..
Tak for dit svar - det var sødt af dig. Nedenfor Junckers anvisning: Junckers Massiva Skeppsgolv är mycket flexibla och lätta att lägga. Du kan lägga det, oavsett vilken typ av undergolv som finns i rummet - bara det är plant. Junckers Skeppsgolv kan läggas på tre olika sätt. Byglar - 14,22 och 20,5 mm Med Junckers unika bygelsystem kan golvet läggas direkt på befintligt underlag - utan att använda spik eller skruv. Systemet som vi uppfann för mer än trettio år sedan, är lämpligt för alla typer av plana underlag. Tack vare det unika bygelsystemet är det färdiga golvet inte mer än 2 mm högre än själva golvbräderna. Att tänka på vid läggning av skeppsgolv med byglar. 1. Ångspärr vid behov 2. Mellanlägg 2 mm Foam 3. 13 - 17 st byglar / m2 4. Kontrollera underlagets planhet 5. Fogband vid behov 6. Limma kortskarvar noga 7. Kan läggas genomgående i flera rum 8. Avstånd till väggar och fasta installationer 10 mm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for dit svar - det var sødt af dig. Nedenfor Junckers anvisning: Junckers Massiva Skeppsgolv är mycket flexibla och lätta att lägga. Du kan lägga det, oavsett vilken typ av undergolv som finns i rummet - bara det är plant. Junckers Skeppsgolv kan läggas på tre olika sätt. Byglar - 14,22 och 20,5 mm Med Junckers unika bygelsystem kan golvet läggas direkt på befintligt underlag - utan att använda spik eller skruv. Systemet som vi uppfann för mer än trettio år sedan, är lämpligt för alla typer av plana underlag. Tack vare det unika bygelsystemet är det färdiga golvet inte mer än 2 mm högre än själva golvbräderna. Att tänka på vid läggning av skeppsgolv med byglar. 1. Ångspärr vid behov 2. Mellanlägg 2 mm Foam 3. 13 - 17 st byglar / m2 4. Kontrollera underlagets planhet 5. Fogband vid behov 6. Limma kortskarvar noga 7. Kan läggas genomgående i flera rum 8. Avstånd till väggar och fasta installationer 10 mm
ydrk... junckers ikke min favorit hader deres böjlesystem... men ellers et fint gulv.. men ja som sagt det kan lägges på dit gamle gulv hvis det er jävnt og du ikke bliver irriteret over 16mm byggehöjde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites