Jump to content
BS

Tips og tricks til Taxi i Malmö

Recommended Posts

Hjemvendt fra medlems mødet for Øresundsborger foreningen var der en snak om taxa priser i Malmö. Men man skal vide hvilke selskaber man skal bruge. Hvis folk har nogen tips og tricks og hvilke firmaer der har fastpris aftaler osv. Så kom med dem. Så opsumerer jeg i første indlæg her så man ikke skal scrolle hele indlægget igennem for at finde guldkornene. Så kom frit frem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vælg et etableret selskab der er koblet op på en central, ofte har de et let nummer som 121212 el. 70000 I dagstid kører mange med fastpris, alt efter hvor i cityringen man skal. Det står somregel i forruden eller i sideruden. (Har kørt fra Limhamn til Audi Malmö for 55,- SEK) Hvis man prejer en Taxi kl. ¤#"¤#" om natten så hør altid hvad det ca. koster, inden turen starter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hjemvendt fra medlems mødet for Øresundsborger foreningen var der en snak om taxa priser i Malmö. Men man skal vide hvilke selskaber man skal bruge. Hvis folk har nogen tips og tricks og hvilke firmaer der har fastpris aftaler osv. Så kom med dem. Så opsumerer jeg i første indlæg her så man ikke skal scrolle hele indlægget igennem for at finde guldkornene. Så kom frit frem.
Har du ikke fulgt med i timen, der er blevet diskuteret op til flere gange og står allerede herinde:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har du ikke fulgt med i timen' date=' der er blevet diskuteret op til flere gange og står allerede herinde:)[/quote'] De søgninger jeg lavede kom der kun noget frem om man skulle sørge for at få prisen inden man tog til bunkeflo midt om natten og den var dyr hen over broen Men fulgt med i timen. Tvivlsomt! Frikvarter var helt klart min favorit:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi plejer altid at bruge 3x97 taxa. De kører med zoner, så vi kommer for det meste frem for 59 kroner. 979797 De plejer at blive snuppet med det samme, og så vidt jeg har forstået det, så kører de også primært på bestillinger, så vi ringer altid og bestiller dem når vi skal med en taxa. Det er, derudover, nogle rigtig søde chauffører som altid er klar på en lille snak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Triks med taxa Hvis du skal have en taxa om natten og der holder 10 biler i en kø så gå over til den der holder bagerst i køen og sig et eller anden godt om hans bil ros den. Og start så med at sige hvad han skal have for en tur til x han vil altid være billige end ham der holder forest. For han er sikker på at få en tur lige om lidt men ham der holder bagerst skal vente i mindst 30 min før han har en tur. Betal altid i svenske kr. Hvis i er 2 og den ene skal af før den anden så forhandel det på plads før i starter for ellers vil det i har aftalt være til den første adresse og så vil han slå taksameteret til resten af turen. Og hvis man kommer ud for at han vil have meget mere end i aftalte så sig til ham at så bliver du nød til at have en printet kvitering det er lovkrav at have en printer i bilen. (nogle gange vil han påstå at en sådan har han ikke men hvis du sider foran kan man åbne hanske rummet og sprøge hvad han så bruger den printer til der sider her inde den kan ogaå side i midterboxen.) Og moralsk ja så er 30 % af alt taxikørsel i Malmø sort det bare så man er klar over hvad man har gang i. ET taksamet skal altid have et beløb stående i displayet når man starter en tur ellers kører han sort og hvis han bare slå et beløb op når i er nået til turen er slut ja så kører han sort for det er sådan indrettet at hvis han så bare slå taksameteret fra igen uden at køre videre med bilen til det ikke talt med i regnskabet. Men hvis man så ber om en kvitering bliver han nød til at få det med i regnskabet. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites