Jump to content
syvsoveren

Hvor længe kan man vente??

Recommended Posts

Hej alle, vi er (endnu) et par som har taget beslutningen, om at flytte over på den anden side, og vi har med stor glæde søgt og læst på dette forum :th2: og fundet rigtig meget nyttig info om dette herlige land, og lige nu har vi bare et spørgsmål (der kommer sikkert mange flere, men lad det ligge) Vi havde egentlig tænkt os at vente 9 mdr da min kærestes udd. så er færdig men nu har vi fundet drømme huset, og er bange for at det smutter mellem hænderne hvis vi vi venter så længe (ellers er det en faens dårlig sælger) men kan vi købe nu og så vente med at flytte eller er det ulovligt???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hej alle, vi er (endnu) et par som har taget beslutningen, om at flytte over på den anden side, og vi har med stor glæde søgt og læst på dette forum :th2: og fundet rigtig meget nyttig info om dette herlige land, og lige nu har vi bare et spørgsmål (der kommer sikkert mange flere, men lad det ligge) Vi havde egentlig tænkt os at vente 9 mdr da min kærestes udd. så er færdig men nu har vi fundet drømme huset, og er bange for at det smutter mellem hænderne hvis vi vi venter så længe (ellers er det en faens dårlig sælger) men kan vi købe nu og så vente med at flytte eller er det ulovligt???
I kan sagtens købe boligen nu og flytte senere. Det eneste der ville være ulovligt var hvis i flyttede proforma og kørte i f.eks svenske biler... Husk hvis i har ejendom i DK at sælge denne inden I flytter folkeregisteradressen til Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gælder det sammen for bostadsrätter?
Hej Lasse, Velkommen til debatten. Emnet er blevet debateret et par gange herinde. Det tegner til at være noget sværere at gøre den slags da du skal godkendes af en forening. Et hus er jo fuldt ud dit eget. Jeg bor selv i hus og kender ikke reglerne for bostadsrät - men læs eksempelvis denne tråd og forhåbentlig finder du noget svar i det. http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=7823 Smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tak tak for svaret og velkomsten miss W. Jeg har læst kays tråd, og hans spøgsmål går på at udleje lejligheden,det som jeg vil vide er om man kan flytte sin adresse lidt forsinket fra dk til se, evt 5-8 måneder? efter man har købt bostadsrätten? ikke for at udleje, blot da vi ikke ønsker at flytte med det samme. Lasse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tilslutter mig hsahirf's kommentar.. Hvis du kan vise at du ikke er en belastning for foreningens økonomi, skulle du ikke have noget problem med at blive godkendt.. og der står jo ikke noget i købskontrakten om hvornår du skal flytte ind.. Dog vil jeg anbefale efter du har købt den at du tager en snak med styrelsen og fortæller dem at du kommer over istandsætter engang imellem, men du har ingen planer om at flytte over før lidt senere.. Husk også at ligge vægt på at du IKKE vil udleje den..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, tak for hjælpen, vi flyttede ind i vores nye lejlighed efter ganske kort tid istedet for at vente som vi havde en lille plan om at gøre, vi ændrede planen da vi ret hurtigt fik udlejet lejligheden i kbh :th2: , så no problemos I øvrigt tak til alle i forummet, det er et super fedt forum!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites