Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret July 5, 2007 Derefter åbnede hun mit post for at tjekke om kørekortet havde samme navn og billed (selvom mit navn var korrekt stavet på rudekuverten!). De gange jeg har hentet kørekort på posten, har de også åbnet brevet, scannet stregkoden på kortet og kigget på billedet. Så det er jeg sikker på er normal procedure. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kandinsky 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2007 Ja meget har jeg dog været igennem. Men det er også kun fordi jeg "kæmpede" for at beholde mit danske kørekort. Følte ligesom at det var det eneste jeg havde tilbage som var dansk. Altså lige foruden mit pas, arbejde, venner og familie.. Efter at have været igennem helved, var der ikke flere steder jeg kunne brokke mig til og prøve på at få ret, måtte jeg så opgive (kan nemlig ikke undvære bilen! Jeg farer vild med det offentlige Been there, done that). Jeg skrev til rigspolitiet via mail, som jeg fik besked på af borgerservice. 1 uge efter fik jeg at vide dette ikke var muligt da der SKAL være min underskrift på. Så skulle jeg starte forfra med at sende en ny mail med underskrift og vente igen. Fik brevet ca. 1 uge efter. Tog så op til länsstyrelsen (ved skattevärket, hvor man melder sin tilflytning i malmö). Udfyldte en blanket. 2 dage efter modtog jeg en regning og endnu en blanket som skulle sendes med returkuverten. Betalte regningen samme dag. Der gik yderligere ca. 1 uge før jeg modtog et brev fra posthuset, at mit kørekort var klar til afhentning. Tog dog til posthuset med mit danskepas og svenske ID (for at være på den sikre side). Post-damen var dog lidt underlig. Hun kiggede mærkeligt på mit svenske ID og bedte om yderligere bræftelse. Så hun fik mit danske pas og samlignede ID'erne. Derefter åbnede hun mit post for at tjekke om kørekortet havde samme navn og billed (selvom mit navn var korrekt stavet på rudekuverten!). Dette proces er ihvertilfald ikke noget jeg ville udsætte min egen værste fjende for!!! Det er vanvittig hvad man skal igennem!!! Så husk ALDRIG MIST DIT KØREKORT!! Ha ha ha.. Damn. Jeg er ikke kommet længere end at jeg tager ned til Borgerservice i dag og for lavet et midlertidigt med billede, da jeg skal køre til Amsterdam i weekenden. Det gælder så i en måned og så må vi se om jeg kan nå at få et nyt i mellemtiden. Jeg er heller ikke meget for at skulle have en svensk kørekort... Men hva'. Jeg ved også at jeg ikke flytter til DK igen lige foreløbigt, så jeg kan lige så godt vende mig til det. Men hey, alt dit besvær og kamp i i det mindste hjulpet mig en masse nu Så tak for det, he he... Nu sparer jeg alle de døde ender og kan gå den direkte vej Hygge, J Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stephanie 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2007 Ha ha ha.. Damn. Jeg er ikke kommet længere end at jeg tager ned til Borgerservice i dag og for lavet et midlertidigt med billede, da jeg skal køre til Amsterdam i weekenden. Det gælder så i en måned og så må vi se om jeg kan nå at få et nyt i mellemtiden. Jeg er heller ikke meget for at skulle have en svensk kørekort... Men hva'. Jeg ved også at jeg ikke flytter til DK igen lige foreløbigt, så jeg kan lige så godt vende mig til det. Men hey, alt dit besvær og kamp i i det mindste hjulpet mig en masse nu Så tak for det, he he... Nu sparer jeg alle de døde ender og kan gå den direkte vej Hygge, J Det er da altid noget jeg kunne hjælpe.. Men ja, der er ikke andet end døde ender De gange jeg har hentet kørekort på posten' date=' har de også åbnet brevet, scannet stregkoden på kortet og kigget på billedet. Så det er jeg sikker på er normal procedure.[/quote'] Det er bare total mærkeligt at andre end jeg åbner MINE post!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kennet86 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2007 husker for noget tid siden en på en HP fortælle om at han skulle hente noget post på en svensk postkontor, han kunne ikke få det udleveret pga. at han ikke havde noget svensk id, men han havde alt andet id iorden, DK pas og DK kørekort, svensk personsummer osv osv, men intet svensk ID kort. han gik til pressen og uden spørgsmål fik en journalist udleveret HANS! post!! som han ikke kunne få udleveret selv!.. det satme for SYGT!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stephanie 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2007 husker for noget tid siden en på en HP fortælle om at han skulle hente noget post på en svensk postkontor, han kunne ikke få det udleveret pga. at han ikke havde noget svensk id, men han havde alt andet id iorden, DK pas og DK kørekort, svensk personsummer osv osv, men intet svensk ID kort. han gik til pressen og uden spørgsmål fik en journalist udleveret HANS! post!! som han ikke kunne få udleveret selv!.. det satme for SYGT!! Det er jo vanvittigt! Jeg afleverede jo først mit svenske ID med svensk cpr. Men det var ikke godt nok, så post-damen spurgte om yderlig en til. Jeg havde heldigvis forberedt mig og havde mit danske pas med! Men det var jo stadig ikke nok! Det er skrækkeligt at en fremmed journalist kan få udleveret ens post når man selv ikke kunne få det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites