Jump to content
Stephanie

Mistet dansk kørekort!!

Recommended Posts

Måske det ikke er helt galt at printe ovenstående ud, og tage med til bureaukraterne. Jeg kan ihvertfald have følelsen af, at noget så simpelt som bare definitionerne i færdselsloven skal opfriskes hos dem i ny og næ. Eksempelvis: :rolleyes:
:th2: ja , jeg havde ikke lige bidt mærke i at det var den gamle 'færdselslov', det er jo som bekendt på øjene at man bliver blind først - men jeg kan se at Stephanie har fundet den nuværende lov.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige denne fra Tårnby kommune's hjemmeside: Fra 1.1.2007 har kommunerne overtaget opgaven med at udstede pas og kørekort til borgerne. Det er muligt at anmode om pas og kørekort i enhver kommune uanset bopæl. Hvorfor er der så så meget ævl og bævl med at skaffe en duplikat på dansk:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Faldt også lige over dette på københavns borgerservice-hjemmeside: "København og Malmö - Én by" Formålet med handlingsplanen er at opstille en ramme for prioriteter og indsatsområder, som vores to byer i 2004-2006 vil arbejde ud fra i vores samarbejde på tværs af Øresund. Retningslinierne for samarbejdet er fastlagt i den fælles vision for København og Malmös samarbejde og integration i Øresundsregionen "København og Malmö-Èn by" fra 2000, hvori byerne har forpligtet sig til at arbejde mod det mål, at de to byers borgere skal føle sig som borgere i èn by. Jeg kan virkelig ikke forstå dette. Det driver mig til vanvid at de så ikke kan uddanne deres personal til at håndtere disse situationer som åbenbart ikke kun sker for mig :mad: At man faktisk selv skal til at bruge meget tid og ressurser på at finde lovgivninger frem så man ikke går helt forgæves :mad: Jeg må ærlig indrømme, jeg er sgu glad for jeg faldt over denne debat-side :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag en kopi af lovteksten med dig og læs op, det plejer som regel at hjælpe. Hvis de stadigvæk nægter så spørg om ikke de også skal følge landets love og spørg hvad deres jurist siger til spørgsmålet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tag en kopi af lovteksten med dig og læs op' date=' det plejer som regel at hjælpe. Hvis de stadigvæk nægter så spørg om ikke de også skal følge landets love og spørg hvad deres jurist siger til spørgsmålet.[/quote'] Havde været hos Tårnby kommune for at få duplikat kortet, men det nægtede de mig :mad: Havde endda printet loven ud og viste det til dem, men de nægtede at læse det. Så jeg læste det højt op for dem og spurgte dem om de ikke skulle til at følge landets love! Og det endte så med at damen bare skældte mig ud og råbte ad mig "det gider jeg ikke at diskutere med dig! Jeg har lige været på endnu et kursus pga jer!!". Øhh... Er det ikke hendes job at lære loven eller idet mindste finde en mere kvalificeret medarbejder til at håndtere sagen, når det var så tydeligt, hun ikke var :confused: Jeg smuttede så derfra uden at kunne få et ordentlig svar, da jeg ikke gad at diskutere med en kvinde som lyder som om hun ikke har fået sex af manden i flere år!! :eek: Jeg prøvede så derefter Borgerservice i Amagercentret. Der talte jeg med en ex. Tårnby politibetjent (Jeanett Wager) som hellere ikke kunne forstå hvorfor jeg blev afvist.. Men hun godkendte alt uden at skulle se lovgivningen som jeg printede ud. :th2: Så nu skal jeg bare vente på mit kort kommer hjem til mine forældres adr i kbh .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

En anden gang, så skal du satme klage for vildt på stedet til hendes chef!!! Hun skal satme ikke få lov at slippe så nemt......:mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En anden gang, så skal du satme klage for vildt på stedet til hendes chef!!! Hun skal satme ikke få lov at slippe så nemt......:mad:
Jeg fik en chock over hun kunne tale sådan til en borger som betaler hendes løn. Hun er jo ansat til at hjælpe borgerne når de har brug for det.. Det er jo frygteligt at sådanne nogle er ansat til at håndtere andre menneskers private sager som faktisk kan være meget afgørende på deres tilværelse :scared: Men nu var mit jo kun et kørekort :flov: Men jeg skal nok skælde ud næste gang :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm.... :rose: Så er det nu, at man gerne vil påpege hvorfor de unge viser mindre og mindre interesse i at søge arbejde i det offentlige som kommunal-ansat.. Der er da ingen der har lyst til at ende som en af de stakkels mennesker, der absolut ikke nyder sit tilværelse på jobbet… Plus undrer det vel ingen, at personer tit bliver optalt som ”hende der aldrig får noget” hvis manden også får den samme tur der hjemme…:love2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Havde været hos Tårnby kommune for at få duplikat kortet' date=' men det nægtede de mig :mad: Havde endda printet loven ud og viste det til dem, men de nægtede at læse det. Så jeg læste det højt op for dem og spurgte dem om de ikke skulle til at følge landets love! Og det endte så med at damen bare skældte mig ud og råbte ad mig "det gider jeg ikke at diskutere med dig! Jeg har lige været på endnu et kursus pga jer!!". Øhh... Er det ikke hendes job at lære loven eller idet mindste finde en mere kvalificeret medarbejder til at håndtere sagen, når det var så tydeligt, hun ikke var :confused:
Øv jeg sidder og ærgrer mig over jeg ikke var med!!!!!!! f.. jeg ville have elsket at stå over for sådan en kælling....jeg havde kørt den helt ud!!!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke som om der er sket det helt store med det offentlige tilbage i DK i den tid jeg har været væk. Men bare rolig, der er også skrankepaver og tåber i det amerikanske. Derfor jeg forlængede mit australske kørekort i 10 år. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

retter denne. så blev jeg også lidt klogere, det viser sig at polisen gerne ser at man bytter sit dk kørekort til svenskt, men glemmer at sige at det ikke er ved lov. Har hørt fra en tredie at man skal skifte til svensk kort ellers skal man sørge for at gå hen og få sit danske kort registreret hos det svenske politi. denne behøves ikke at rettes en anden ting hvis du endnu ikke har taget dit kørekort, så forbered dig på at det skal foregå i sverige. du kan tage timer i dk. men, prøven skal bestås i sverige. der er mange sjove overraskelser, når man flytter over here hvor let ville livet ikke være, hvis man modtog en lille mappe hvor i der var beskrevet de vigtigste ting man skal sørge for når man flytter over sundet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det passer 100% hvis du bor i sverige uanset om du er dansk statsborger' date= skal du have et svenskt køre kort, det vil sige vi skal alle op og lave det om, det vil du få af vide når du bliver stoppet en dag af polisen.
Ikke korrekt. Hav nu dine fakta iorden, inden du poster vind-frikadeller *suk*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke korrekt. Hav nu dine fakta iorden' date= inden du poster vind-frikadeller *suk*
sig det til det svenske politi! Jeg sidder ikke og fylder nogen med "vind-frikadeller" (kan godt lide ordet) konen blev stoppet (jeg selv køre kun mc) betjenten sagde at danskere bosat i sverige skal skifte til svenskt kørekort, da det svenske politi skal kunne søge hurtige oplysninger omkring personen som de stopper. vi var da også lidt betænklige ved at skulle skifte, (det er gjort). har hørt samme forklaring fra en bekendt,der var ude for akurat den samme forklaring. det kan godt være det er en vind-frikadelle (der var den igen) så mange gange undskyld (har du nogen steder som jeg kan se det modsatte, link eller lign? ) fordi jeg har ikke skiftet mit mc kort. jeg troede bare at man kunne stole på en mundlig forklaring fra polisen. hvis du kan give mig oplysninger om det modsatte, så ved jeg vad jeg skal sige til polisen når de stopper mig. I SKAL FAEME I FYLDE MIG MED VIND-KÖTTBULLAR.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sig det til det svenske politi! Jeg sidder ikke og fylder nogen med "vind-frikadeller" (kan godt lide ordet) konen blev stoppet (jeg selv køre kun mc) betjenten sagde at danskere bosat i sverige skal skifte til svenskt kørekort, da det svenske politi skal kunne søge hurtige oplysninger omkring personen som de stopper. vi var da også lidt betænklige ved at skulle skifte, (det er gjort). har hørt samme forklaring fra en bekendt,der var ude for akurat den samme forklaring. det kan godt være det er en vind-frikadelle (der var den igen) så mange gange undskyld (har du nogen steder som jeg kan se det modsatte, link eller lign? ) fordi jeg har ikke skiftet mit mc kort. jeg troede bare at man kunne stole på en mundlig forklaring fra polisen. hvis du kan give mig oplysninger om det modsatte, så ved jeg vad jeg skal sige til polisen når de stopper mig. I SKAL FAEME I FYLDE MIG MED VIND-KÖTTBULLAR.
Der må være en kommunikationsbrist et eller andet sted :rolleye: Kørekort udstedt i et andet EØS-land gælder uanset hvor længe man har været bosat i Sverige. Se nedenstående link til Länsstyrelsen. http://www.m.lst.se/index.cfm?page=13708687-347D-EED3-F2CF503F745A383B&markwords=k%C3%B6rkort

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sig det til det svenske politi!
Jeg røg da ind i den store kørekort/puste-alkohol/told-kontrol ved Skånegården forleden, med mit danske kørekort - no problems ... og det er ikke første gang at jeg har vist mit danske kørekort til svenske betjente ... Ingen af dem har nævnt så meget som et ord om at det var dansk ... den eneste, der overhovedet har kommenteret min danske oprindelse, var en flink betjent en morgen, der lige ville gøre mig opmærksom på at "hastighedsoverskridelser altså blev straffet hårdt i Sverige, så jeg måtte hellere lette foden lidt fremover - fortsat god dag" :thumbup: (ja, jeg kan desværre ikke skrive det på svensk, som det selvfølgelig blev ytret på)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg har haft mit danske inddraget, men fik det samme retur......Ikke byttet til et svensk..... Så det er en stinkodoros i en kop nudler.....:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Övningkörning Begge vores börn har övningkört, og der blev vores Danske körekort godkendt. Og det havde de jo ikke gjort hvis det skulle byttes. Forskellen på Dansk og Svensk er blandt andet at et Svensk körekort kan bruges som ID:th2: . Hvis man har Svensk körekort kat C, skal det fornyes når man er 45 år:( Et Svensk körekort udlöber ikke når man er 70 år:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Loven om udskiftning af kørekort er blevet ændret. Jeg har lovgivningen derhjemme et eller andet sted. Fandt det på færdselsloven's hjemmeside. Kan lige prøvet at finde linket når jeg jeg kommer hjem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det passer 100% hvis du bor i sverige uanset om du er dansk statsborger, skal du have et svenskt køre kort, det vil sige vi skal alle op og lave det om, det vil du få af vide når du bliver stoppet en dag af polisen. en anden ting hvis du endnu ikke har taget dit kørekort, så forbered dig på at det skal foregå i sverige. du kan tage timer i dk. men, prøven skal bestås i sverige. der er mange sjove overraskelser, når man flytter over here
Så længe du har et EU kørekort skal man ikke skifte, derimod hvis du mister kørekortet (taber det) skal man ansøge om et nyt i det land hvor man bor. Der er selvf. en masse undtagelser hvis man er udstationeret osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så længe du har et EU kørekort skal man ikke skifte, derimod hvis du mister kørekortet (taber det) skal man ansøge om et nyt i det land hvor man bor. Der er selvf. en masse undtagelser hvis man er udstationeret osv.
Der står i lovgivningen at du kan (hvis du vil) få udleveret en duplikat af dit gamle kørekort (dansk). Man kan ikke erhverve et nyt kørekort udenfor sit bopæls adr. da der er bopæls krav på dette. Man vælger selv, om man vil have det danske udskiftet med en svensk. det hele står på færdselslovgivningen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites