Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Hvis dit "elskede" København har vundet' date=' hvorfor så overhovedet skrive her? Palle (Mcmanden) har bidraget med meget i det her forum og, du ved jo som dansker, at vi har ytringsfrihed, så hvis du ikke kan tåle, at der er nogen, som svarer dig igen, så burde du tænke dig om, inden du skriver overhovedet. Alle har lov til at give deres besyv med i debatten.[/quote'] Jamen, I er da allesammen velkommen til at komme med indlæg i denne debat og de fleste skriver også til mig i en ordentlig tone, så det er dejligt. Hvis der er ytringsfrihed, har jeg jo også lov til at skrive... så derfor. Er mit indlæg uinteressant for dig, så lad være med at spilde din tid på mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Hmm...er manden ikke bare ude på at se hvor meget han kan provokere og ophidse folk... Hej du... nej, det er jeg faktisk ikke. Så er ked af hvis det opfattes sådan. Er ude på en god, faktuel debat. Og tager jeg fejl i mine facts, er du velkommen til at rette løs. Tak for dit ellers korte indlæg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Ja, manden er jo ikke rigtig rask. Nu er Sverige jo heller ikke = Malmö og Malmö = med Sverige, gudske tak for det. Der er sikkert mange Brøndby fans som vil mene det samme om dig :) Og hvad er der foriøvrigt galt med resten af Sverige? Jeg spørger kun for at blive klogere, da jeg jo sikkert ikke ved ligeså meget om forskellene, som du. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Han er jo bare sur over at alle dem der før købte lejlighederne i KBH har fået øje på Malmö og nu er man brændt inde med investeringen i KBH Og med de salgstider får han masser af tid til at nye KBH......... Niks. Har en andelslejlighed 5 km. fra rådhuspladsen, 1,5 km. fra amager strandpark og betaler 2000 pr. måned inkl. varme og kabeltv. Kan sælge den lejlighed hurtigere end en svensker kan spytte snusen ud *GGG* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Hej du... nej, det er jeg faktisk ikke. Så er ked af hvis det opfattes sådan. Er ude på en god, faktuel debat. Og tager jeg fejl i mine facts, er du velkommen til at rette løs. Tak for dit ellers korte indlæg. Ulempen ved det skrevne ord er jo, at man ikke kan se glimtet i folks øjne, når man fx. siger noget. Alene din signatur og ikke mindst, at du skriver: "Du bor i Sverige, for helvede!!! (hvis du ikke opfatter dette som en ulempe, så er du godt på vej til blive lykkelig derovre)" er da at opfatte som provokationer, sidstnævnte en fordom, specielt når man ikke selv har prøvet at bo herovre - så er det svært at udtale sig om. I mine øjne, hvis du ville have en mere saglig debat, så burde du have omformuleret nogle af dine sætninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Hvis dit "elskede" København har vundet' date=' hvorfor så overhovedet skrive her? Palle (Mcmanden) har bidraget med meget i det her forum og, du ved jo som dansker, at vi har ytringsfrihed, så hvis du ikke kan tåle, at der er nogen, som svarer dig igen, så burde du tænke dig om, inden du skriver overhovedet. Alle har lov til at give deres besyv med i debatten.[/quote'] Ikke for at være på tværs, men jeg tror nu nok Steen's indlæg var myntet på Coolair's indlæg, og ikke mit. Og, jeg gider iøvrigt ikke denne debat. Jeg er ude igen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Velkommen til Sunddebatten med dit første fantastiske indlæg... For min lille families vedkommende, som så mange andre har nævnt, var det ikke et spørgsmål udelukkende om materielle ting, bil, båd osv. der fik os til det. Vi ville realisere en drøm, og eftersom dette ikke kunne lade sig gøre på den anstændige side af Farø broen, så var vi mere end lykkelige med at skifte Kbh NV ud med NØ Skåne! Det tog os to års overvejelse, så du er vist ved at være godt flytteklar!!!;) I livet er der tilvalg og modvalg, du kan vælge at tackle disse negativt eller positivt, vores tilgang var det sidste. Hvis man dog kan bedst kan lide lugten af dansk jordbærkage, ligusterhæk og 70'er typehuse, samt er bange for at verden er flad og man falder ud over kanten når man når Valby bakke, jammen så for alt i verden forlad ikke nærområdet!!! København er en provinsiel storby, og du finder ikke meget andet end et højere antal af butikker, restauranter etc. som den synlige "City følelse"-forskel fra Malmö (og glem ikke hyggelige Lund). Men prøv du lige at finde den danske lukkelov frem, og skriv så i same parentes, børnefamilie samt vekslende arbejdstider in i ligningen, og se så hvor man finder det højeste score ifht. bopælsland... Jeg bor nærmere Kristianstad (90km stik NØ for Broen), og tro mig, det er en hyggelig by med park og handelsstrøg, ca. en størrelse som Roskilde, og hvad jeg ikke kan få der, har jeg næppe alligevel behov for, så alt er jo et spørgsmål om personlige preference. Du turde ikke, eller som du nok vil forsvarre dig med, jvf. din Negativ liste, ville ikke tage udfordringen op med en sådan chance i dit liv, vi andre har bare en anden indstilling til vores. Held og lykke med de andre udfordringer du så kaster dig over istedet og op med humøret! Heroppe springer hele skoven ud i Linderödsåsen, og du kan tage en tur på Aaaaamager fælled og nyde den * *... Det lyder som om du ikke arbejder i Danmark og så er mit indlæg egentlig ikke henvendt til dig, da du jo får nogle helt andre behov opfyldt end en der pendler mellem SE & DK. Vi to kan hurtig blive enige om at København ikke er en storby, ved mindre man kommer fra landet og bliver benovet af noget der har mere end 1. sal. Jeg var engang ved at flytte til NYC, eller dvs. New Jersey - ½ time med bus fra Manhatten (Man kan vel sammenligne New Jersey og Manhatten med Malmø og Kbh... bare i minitureforhold). Om jeg går glip af en chance ved at flytte til Malmø ved jeg ikke. Jeg håber da jeg bliver lykkelig der hvor jeg ender. Det er ikke umuligt det bliver i Norge - der er mere natur og rigtige bjerge imodsætning til Danmark og Malmø området... men tilgengæld endnu mindre urban kultur. Man kan jo ikke få det hele på én gang. Men tak for dit indlæg og du leverer som alle de andre en dejlig salgstale for at man bør flytte :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Ulempen ved det skrevne ord er jo, at man ikke kan se glimtet i folks øjne, når man fx. siger noget. Alene din signatur og ikke mindst, at du skriver: "Du bor i Sverige, for helvede!!! (hvis du ikke opfatter dette som en ulempe, så er du godt på vej til blive lykkelig derovre)" er da at opfatte som provokationer, sidstnævnte en fordom, specielt når man ikke selv har prøvet at bo herovre - så er det svært at udtale sig om. I mine øjne, hvis du ville have en mere saglig debat, så burde du have omformuleret nogle af dine sætninger. Det har du helt ret i. Det er en svær kunst at skrive. Netop i sætningen "du bor i Sverige, for helvede!!!" menes det klart med et varmt glimt i øjet. Da jeg kan se, hvor mange som har taget det nært, har du nok ret i at den sætning bliver misforstået. Vi danskere har jo altid nydet at drille svensken - f.eks. når der er fodbold. Det er ment som det samme - intet andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Tja, jeg har bestemt ikke opfattet dit indlæg som et modspil til en debat. Jeg ser det nærmere som et indlæg der vil piske en stemning op. Prøv f.eks. at kigge på din egen signatur, er det måske ikke en smuuule latterligt ? Det er da fint nok du ikke vil bo i Sverige, men undre mig så over hvorfor du overhovedet deltager i en debat som primært handler om at hjælpe folk der evt. vil flytte til SKåne ? Dit indlæg ser jeg ikke som nogen hjælp, af flere grunde. Dine regnestykker hænger ikke sammen, du har en meget unuanceret måde at formulere dig på men... mest at alt... Du bor i DK og aner ikke hvad du snakker om ! Det kan godt være du har gjort dig nogle overvejelser, det har vi sikkert alle gjort, men folk er forskellige og mange vil nok tolke resultatet af deres overvejelser anderledes end du har gjort. Din mening om Sverige er fin nok, men alt alt for unuanceret til at den kan bruges som grundlag for folk der overvejer at flytte til Sverige. Jeg har nok bare fået for meget propaganda og derfor kan det opfattes som et surt opstød. Det er absolut ikke min hensigt at lave en "svine hinanden til" debat, men en faktafuld debat, hvor ulemperne tages med. I langt de fleste indlæg jeg har set, er der kun fordele og under ulemperne, står fordelene der bare en gang til. Det er rigtigt at jeg bor i DK og aldrig har boet i Sverige. Du derimod har aldrig boet hele dit liv i DK, så du aner vil ligeså lidt hvad du snakker om, for du tog jo aldrig valget og blev her. Håber du selv kan høre at det er et dårligt argument. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Jeg har nok bare fået for meget propaganda og derfor kan det opfattes som et surt opstød. Det er absolut ikke min hensigt at lave en "svine hinanden til" debat, men en faktafuld debat, hvor ulemperne tages med. I langt de fleste indlæg jeg har set, er der kun fordele og under ulemperne, står fordelene der bare en gang til. Det er rigtigt at jeg bor i DK og aldrig har boet i Sverige. Du derimod har aldrig boet hele dit liv i DK, så du aner vil ligeså lidt hvad du snakker om, for du tog jo aldrig valget og blev her. Håber du selv kan høre at det er et dårligt argument. Hvor er DIN respekt for andres valg henne så? "Du har aldrig boet hele dit i DK"?! Hvad betyder det lige? Og igen må jeg spørge: Hvad er det lige du prøver på at "debattere"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Hvor er DIN respekt for andres valg henne så? "Du har aldrig boet hele dit i DK"?! Hvad betyder det lige? Og igen må jeg spørge: Hvad er det lige du prøver på at "debattere"? Det betyder det samme som "du har aldrig boet her, så du ved ikke hvad du snakker om". Jeg har masser af respekt, læs mit første indlæg igen. Det er henvendt til tvivlerne der lokkes af billige biler og boliger og absolut ikke ment som et hak i tuden på dem der bor i Sverige. Jeg skriver jo at jeg kender flere der bor i Malmø, som er lykkelige for det. Selv er jeg jo også glad for Malmø, synes det er en kanon hyggelig by. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Det er rigtigt at jeg bor i DK og aldrig har boet i Sverige. Du derimod har aldrig boet hele dit liv i DK, så du aner vil ligeså lidt hvad du snakker om, for du tog jo aldrig valget og blev her. Håber du selv kan høre at det er et dårligt argument. Dether forstår jeg så slet ikke. Jeg ved ikke hvad jeg snakker om, fordi jeg har valgt at flytte fra DK ? Hvorfor er det jeg ikke ved noget om at bo i DK, bare fordi jeg ikke længere bor der ? Jeg har trods alt brugt 27år af mit liv i DK, det må vel give en ide om hvad der foregår, eller ? Du har aldrig boet i Sverige og har vel i bund og grund lidt svært ved at udtale dig om fordele og ulemper ved netop at bo i SE ? Du må da gerne ha' dine formodninger om hvad der er godt eller dårligt, men du udtaler dig basalt set om noget du ikke ved en bjælde om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Det betyder det samme som "du har aldrig boet her' date=' så du ved ikke hvad du snakker om". Jeg har masser af respekt, læs mit første indlæg igen. [/quote'] Nej det gør det ikke. Problemet er at de fleste af os har boet BÅDE i DK og Sverige. Derfor kan man sagtens udtale sig om, hvordan det er, at bo i Sverige - mens personer, som fx dig, der ikke har prøvet at bo i Sverige ikke har reel mulighed for at udtale sig om, hvordan det er at bo i Sverige. Det svarer lidt til at udtale sig om, hvordan en BMW kører uden nogensinde at have prøvet den... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Dether forstår jeg så slet ikke. Jeg ved ikke hvad jeg snakker om, fordi jeg har valgt at flytte fra DK ? Hvorfor er det jeg ikke ved noget om at bo i DK, bare fordi jeg ikke længere bor der ? Jeg har trods alt brugt 27år af mit liv i DK, det må vel give en ide om hvad der foregår, eller ? Du har aldrig boet i Sverige og har vel i bund og grund lidt svært ved at udtale dig om fordele og ulemper ved netop at bo i SE ? Du må da gerne ha' dine formodninger om hvad der er godt eller dårligt, men du udtaler dig basalt set om noget du ikke ved en bjælde om. Vi stopper den her. Du forstår ikke hvad jeg mener og hvis du gjorde ville vi ikke blive enige, så ingen grund til at toppes over noget, så vigtigt er det jo heller ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Nej det gør det ikke. Problemet er at de fleste af os har boet BÅDE i DK og Sverige. Derfor kan man sagtens udtale sig om, hvordan det er, at bo i Sverige - mens personer, som fx dig, der ikke har prøvet at bo i Sverige ikke har reel mulighed for at udtale sig om, hvordan det er at bo i Sverige. Det svarer lidt til at udtale sig om, hvordan en BMW kører uden nogensinde at have prøvet den... Jeg tror vi stopper debatten her, som er blevet meningsløs og personforfulgt frem for en debat om de ulemper det kan have med sig ved at flytte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Vi stopper den her. Du forstår ikke hvad jeg mener og hvis du gjorde ville vi ikke blive enige' date=' så ingen grund til at toppes over noget, så vigtigt er det jo heller ikke.[/quote'] Jeg elsker gode argumenter Fint for mig... vi holder her.... fortsat god dag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Steensommer > Jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor du var nødt til at tage hjem fra Malmöfestivalen, før musikken var slut. Der går da tog til København hver time hele natten. Det gør der ikke mange andre steder i Danmark. Bare lige sådan til orientering inden næste festival.:) Og så for at komme med et indlæg i debatten: Jeg har boet i København i 54 år og i Malmö i 6 år, så jeg ved nok hvad jeg taler om, skulle jeg mene. Jeg er stjerneglad for at være her i Sverige/Skåne/Malmö. Jeg har ikke fortrudt et eneste sekund. Heller ikke når toget er forsinket. Jeg er single, har ingen svenske bekendte, jobber i København og har mine venner og familie i DK, (bortset fra en søn i Helsingborg, men det er jo ligeså langt væk). Jeg føler mig aldrig ensom, men elsker som sagt mit nye land og min bedre levestandard. Lige nu kan jeg ikke forestille mig at skulle flytte "hjem" igen, men man kan jo aldrig vide, hvad fremtiden bringer. Jeg ville dog aldrig føle det som et nederlag, hvis jeg skulle blive nødt til at flytte tilbage til DK. Når jeg går på pension, er det min hensigt at prøve af oparbejde en bekendtskabskreds i Malmö, men indtil nu har jeg rigeligt med socialt netværk i min familie, mine venner og mine kolleger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Steensommer > Jeg forstår ikke rigtigt' date=' hvorfor du var nødt til at tage hjem fra Malmöfestivalen, før musikken var slut. Der går da tog til København [b']hver time hele natten. Det gør der ikke mange andre steder i Danmark. Bare lige sådan til orientering inden næste festival.:) Og så for at komme med et indlæg i debatten: Jeg har boet i København i 54 år og i Malmö i 6 år, så jeg ved nok hvad jeg taler om, skulle jeg mene. Jeg er stjerneglad for at være her i Sverige/Skåne/Malmö. Jeg har ikke fortrudt et eneste sekund. Heller ikke når toget er forsinket. Jeg er single, har ingen svenske bekendte, jobber i København og har mine venner og familie i DK, (bortset fra en søn i Helsingborg, men det er jo ligeså langt væk). Jeg føler mig aldrig ensom, men elsker som sagt mit nye land og min bedre levestandard. Lige nu kan jeg ikke forestille mig at skulle flytte "hjem" igen, men man kan jo aldrig vide, hvad fremtiden bringer. Jeg ville dog aldrig føle det som et nederlag, hvis jeg skulle blive nødt til at flytte tilbage til DK. Når jeg går på pension, er det min hensigt at prøve af oparbejde en bekendtskabskreds i Malmö, men indtil nu har jeg rigeligt med socialt netværk i min familie, mine venner og mine kolleger. Var nød til at tage hjem kl. 21, da det var hverdag... så da det tager ca. 1½ time at komme til amager fra Malmø (altså fra koncertområdet til min hoveddør), så måtte jeg gå lidt før end hvis jeg bare kunne have cyklet 3-4 km. hjem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Var nød til at tage hjem kl. 21' date=' da det var hverdag... så da det tager ca. 1½ time at komme til amager fra Malmø (altså fra koncertområdet til min hoveddør), så måtte jeg gå lidt før end hvis jeg bare kunne have cyklet 3-4 km. hjem.[/quote'] Hej Steen, Var du inde over hovedbanen? Jeg spørger bare fordi jeg selv pendlede sidste sommer fra Kbh-Malmö (jeg freelancer). Jeg boede på daværende tidspunkt selv på Amager. Jeg cyklede til Tårnby st. (15 min) og derfra tager der ikke så lang tid med toget til Malmö. Blot et lille tip til en evt. anden gang :th2: Smil, Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Hej Steen, Var du inde over hovedbanen? Jeg spørger bare fordi jeg selv pendlede sidste sommer fra Kbh-Malmö (jeg freelancer). Jeg boede på daværende tidspunkt selv på Amager. Jeg cyklede til Tårnby st. (15 min) og derfra tager der ikke så lang tid med toget til Malmö. Blot et lille tip til en evt. anden gang :th2: Smil, Winnie Tak for tippet, desværre så er 2a stoppet med at køre hele vejen til lufthavnen, så indtil metroen kører til lufthavnen (og der så kommer kanon hurtig forbindelse til Malmø), så må man over hovedbanen for at komme til Malmø fra hvor jeg bor. Eller cykle til lufthavnen, men det duer jo ikke hvis der også er kommet lidt kaktuscider indenbords ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Steensommer - du bliver ved med at snakke om du vil ha en saglig debat omkring emnet. Men er humlen ikke nærmere, at du bare godt kan lide at provokerer folk ? Du ændre i dine udtalelser, dine beregninger holder ikke stik(nok fordi du ikke har undersøgt en dyt før du udtaler dig) og når du opdager du har skrevet en være gang vrøvl (henvisning til dine udtalelser omkring, du har ikke boet hele dit liv i danmark), så prøver du at kravle uden om, ved at komme med en lam undskyldning om kommunikationsbrist. Pointen er, at dine synspunkter er fine nok - og det er din ret at have dem. Men hvorfor starte en diskussion, når du ikke har dit baggrundsmateriale i orden ? Din metode svarer lidt til en 3. klasses rod - min far er stærkere end din far. Måske du skulle overveje dine formuleringer, en anden gang du ønsker at bidrage til et diskussionsforum - hvis det som startende ikke bare er et ønske om at provokere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hexa 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 hej.. Jeg har boet i Sverige (fød der) i mange år, bor nu Danmark gift med dansk mand, og om jeg har lov til at sige noget??? Så er begge vores lænder gode nok på vær sin måde, Og jeg er meget glad for at jeg lever i en tid der mennesker kan flytte mellem land lige som man har lyst til, det synes jeg er dejligt. Vi flytter ev tilbage til efteråret grundet mine børn og børnebørn, de bor i Skåne, jeg kommer ursprungligen 150 km nord fra Gbg. Synes det er en smadder god side det her, Og min mand og jeg takker for at den findes, det er meget at holde styr på når man som vi tænkte arbejde i Dk men bo Sv. mvh hexa :love2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Jeg har tidligere nævnt i denne debat, at jeg for mit vedkommende skal passe på ikke at stikke blår i mine egne eller andres øjne. jeg var aldrig flyttet herover hvis boligerne var ligeså billige på frederiksberg eller østerbro til eksempel. Men som så mange andre herinde også har opdaget, så vokser malmö på en. Jeg er blevet glad for livet herovre. I starten, jeg har boet her i over tre år, var jeg meget forsvarende over mit valg når folk spurgte. Jeg var meget hurtig til at tale godt og varmt om alt ved sverige/malmö. Inderst inde når jeg kørte hjem over broen ind forbi mobilia og ned ad nobelvägen om aftenen følte jeg mig meget fremmedgjort over for alt hvad jeg så. Jeg syntes mange af bygningerne lignede noget østtysk lejekaserne arkitektur. Jeg kunne ikke rigtig lide pizzarne, og supermarkedet, willys, var tåbeligt indrettet. Men det varede ikke mange uger før det blot var et dårligt minde. Nu føler jeg meget hjemme herovre, og er blevet meget begejstret for willys.. Men jeg vil til enhver tid slå fast, jeg var aldrig kommet herover havde det ikke været for de billige boliger, og sekundært, de billige biler. Jeg ved at vi flytter til jylland inden for nogle år. Det glæder jeg mig til, der har jeg aldrig boet. Mindet om mine og nu, vores, år i malmö vil altid fylde meget og jeg er glad for at jeg valgte at bo her. Afstanden til arbejdet i kokkedal har jeg aldrig rigtig set som et problem før nu hvor vi har fået et barn. Heldigvis kan jeg ofte arbejde hjemmefra.. Afstanden til centrum af københavn ser jeg ikke som et problem overhovedet, tværtimod, vi er jo godt kørende. Jeg havde en god økonomi da jeg boede på østerbro i kbh, men nu er den da for alvor blevet bedre! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2007 Det lyder som om du ikke arbejder i Danmark og så er mit indlæg egentlig ikke henvendt til dig, da du jo får nogle helt andre behov opfyldt end en der pendler mellem SE & DK. .... Men tak for dit indlæg og du leverer som alle de andre en dejlig salgstale for at man bør flytte :) Beklager at måtte sige du endnu en gang ikke tænker langt nok... Jeg pendler uden problemer til mit arbejde i Danmark, 110Km hver vej, så jo jeg er en del af det du sætter spørgsmålstegn ved. Til sammenligning, så bruger jeg nogenlunde samme tid på at komme på arbejde fra mit hjem nu (70min), som jeg gjorde fra København NV til Kastrup med det offentlige transportsystem... Oftest mindre! Jeg kan i det hele taget ikke forstå dit grundlag for at indlede denne debat, trods alle dine forklaringer til folk. På mig er det bare "debat for debattens skyld". Kom der nogen herind og var i tvivl om de skulle flytte over, ville din liste jo ikke anskueliggøre alle de forskellige facetter der er ved at flytte herover. Det vil give et ensidigt og unuanceret billede fra en person der ikke havde prøvet det. Anywho som sagt for held og lykke! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Steensommer 10 Anmeld indhold Besvaret May 11, 2007 Steensommer - du bliver ved med at snakke om du vil ha en saglig debat omkring emnet. Men er humlen ikke nærmere, at du bare godt kan lide at provokerer folk ? Du ændre i dine udtalelser, dine beregninger holder ikke stik(nok fordi du ikke har undersøgt en dyt før du udtaler dig) og når du opdager du har skrevet en være gang vrøvl (henvisning til dine udtalelser omkring, du har ikke boet hele dit liv i danmark), så prøver du at kravle uden om, ved at komme med en lam undskyldning om kommunikationsbrist. Pointen er, at dine synspunkter er fine nok - og det er din ret at have dem. Men hvorfor starte en diskussion, når du ikke har dit baggrundsmateriale i orden ? Din metode svarer lidt til en 3. klasses rod - min far er stærkere end din far. Måske du skulle overveje dine formuleringer, en anden gang du ønsker at bidrage til et diskussionsforum - hvis det som startende ikke bare er et ønske om at provokere. Ok, så nævn en ting som er forkert ved mine beregninger? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites