Jump to content
thomas_lund

RC flyvning - andre her som gør sig i det?

Recommended Posts

Sidste sommer kom jeg igang (endelig) med en ny hobby takket været en lokal svensk snedker her i byen. Vi bygger/flyver nu hver onsdag aften, og når vi kan slippe afsted med det i weekenden. Super hyggeligt. Vi flyver foam vinger, elektriske sailplanes, elektriske warplanes når der ingen vind er og er godt igang med 1.5 meters rene sailplanes (Ocelot og snart en 1.5 m Blade) Undrede om der var andre som også dyrkede denne hobby herinde! Jo flere, jo sjovere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver slet ikke være dyrt! Vores EPP foam vinger købte vi i Tyskland til 21 euro + forsendelse. En god radio koster dog en smule, og så skal der lidt radio grej/servo. De er helt umulige at smadre, og nemme at reparere. Hvis du har lyst, så kan du komme op på vores lokale bakke en dag og prøve den!!! For under 2000 er du oppe at køre fuldt ud med en skrænt sejler! Det dyre kommer dog bagefter. Så skal man lige have en model til når det ikke blæser, lige en model med motor, lige en glasfiber/kulfiber satan til at gi den gas...... Jeg drømte også om helikopter til at starte med....... men efter at have øvet mange gange i G3 simulatoren, så tør jeg slet slet ikke tænke tanken. Der er smadret for mange 10 tusinde kroner virtuelle rotorblade allerede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det dyre kommer dog bagefter. Så skal man lige have en model til når det ikke blæser' date=' lige en model med motor, lige en glasfiber/kulfiber satan til at gi den gas......[/quote'] Lige netop derfor jeg ikke tør komme ud og kigge. For jeg VED hvad det ender med. Har RIGELIGT af dyre hobbier i forvejen + et hus!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har typisk base på knolden lige ved Arrie. Hvis man tager ned af 101'eren fra Jägersro forbi Oxie/Käglinge, så er der en tankstation 2-3 km fra Käglinge. Her ligger Arrie, og der er en stor bakke lige ved siden af 101'eren. Perfekt til flyvning fra nord, nordøst, øst, syd, og vest. Andre retninger er elendige grundet skygge fra huse/gårde/træer. Specielt nordsiden er god med en næsten lodret 33 meter skrænt. Flyver som sagt hver onsdag fra en 18-tiden og til batterierne er tomme eller solen er gået ned :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1088&g2_serialNumber=2 Til speed 'n fly på charlottenlund for nogen år siden. De flyver jo sygt hurtigt!
Og så koster de som sagt intet. 21 euro her http://www.epp-modelle.de/ + fragt, noget tape og et par servoer. De er glimrende til at flyve med, og tæt på umulige at ødelægge. Min har været i bakken mindst 30 gange uden at du kan se en kradser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fløj i mere end ti år i KFK, fløg kunstfly til stævner etc. Tager gerne med en dag, hvis nogen giver et lift fra central malmo (da jeg stadig er boskrevet i Cal. har jeg endnu ikke købt bil her)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor flyver i' date=' og hvornår? Kunne da være skægt at mødes engang og flyve.[/quote'] Vi flyver af og til ude på amager, har endnu ikke fundet nogle steder i sverige hvor det er "sikkert" nok til man kan kvaje sig lidt med dem ;) Ellers er der RC klubben i greve, der er også kanont og man kan få mange gode erfaringer / råd fra de andre derude.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er osse Malmö klubben ude i Kvarnby, har selv fløjet en MASSE derude. Op i Rosgårdsrondellen og så ud af byen, når i kommer til selve kvarnby, som stort set ikke er mere end 5 huse og et 3vejs kryds fortsætter i til højre/ligeud i det lille kryds og straks efter motorvejs broen er der en lille grus vej på højreside med en bom for. Er bommen åben er der bare at køre ind så er der helt sikkert nogen nede og flyve på pladsen. Ps så har jeg en Magic funfly, en trainer og en Matador til salg. matadoren er flyveklar og traineren samt funfly´ere er klare med lidt pillerier dog kun servo montering samt motor. Kom med bud, det er synd det bare står :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er osse Malmö klubben ude i Kvarnby, har selv fløjet en MASSE derude. Op i Rosgårdsrondellen og så ud af byen, når i kommer til selve kvarnby, som stort set ikke er mere end 5 huse og et 3vejs kryds fortsætter i til højre/ligeud i det lille kryds og straks efter motorvejs broen er der en lille grus vej på højreside med en bom for. Er bommen åben er der bare at køre ind så er der helt sikkert nogen nede og flyve på pladsen. Ps så har jeg en Magic funfly, en trainer og en Matador til salg. matadoren er flyveklar og traineren samt funfly´ere er klare med lidt pillerier dog kun servo montering samt motor. Kom med bud, det er synd det bare står :-)
Aner ikke hvad det er eller hvad det er værd, men det lyder spændende! Billeder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er osse Malmö klubben ude i Kvarnby, har selv fløjet en MASSE derude. Op i Rosgårdsrondellen og så ud af byen, når i kommer til selve kvarnby, som stort set ikke er mere end 5 huse og et 3vejs kryds fortsætter i til højre/ligeud i det lille kryds og straks efter motorvejs broen er der en lille grus vej på højreside med en bom for. Er bommen åben er der bare at køre ind så er der helt sikkert nogen nede og flyve på pladsen.
Med andre ord: http://www.mrfs.se:80/HittaOss.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er det bare afsted og øve så du kan blive lige så god som ham her teenage-knægten... :eek:
Ja han var lidt tung i starten til at lære det men til sidst fik han fat i det jeg lærte ham :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites