splint 10 Anmeld indhold Skrevet April 29, 2007 Hej alle Oxieboer Jeg har en lille princesse, der om et års tid skal starte i skole. I den forbindelse vil jeg spørge nogle herinde om der er modersmålundervisning i skolen. Altså, er der mulighed for danskundervisning, bare nogle timer om ugen. Jeg finder det ret så vigtigt at min datter også kan tale og ikke mindst skrive dansk. Selfølgeligt taler man dansk der hjemme, men nu er den lille begyndt at blande svensk og dansk sammen, hvilket lyder lidt spøjst. Er der nogen der ved om den mulighed findes i Oxie, eller er der nogle der har lyst til at være med til at iværksætte noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Halm 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2007 Vores ældste skal begynde på Kungshögskolan til august, og ved indmelding havde vi da mulighed for at melde ham til modersmålsundervisning ... ved ikke om det betyder at der blir oprettet et hold, men muligheden foreligger da. Oxievångskolan er større, og der er flere danskere i Oxievång-området, så måske er der større chance dér? Det er bare gisninger ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
isaacs mor 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2007 Så vidt jeg ved er det uafhängigt af om skolen vurderer der er nok börn til og starte et helt hold eller ej så SKAL alle tilbydes modersmålsundervisning også selv om der kun er en elev... og det gälder alle skoler i Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anna 10 Anmeld indhold Besvaret May 26, 2007 Ja der findes danskundervisning i Oxie, nogle kalder det også hemspråk. Skolebørn modtager en gang om året en blanket hvor man kan tilmelde sig. Oxievångsskolan har ikke noget umiddelbart med danskundervisningen at gøre, da det er en Høgstadieskole (7. til 9. klasse skole) for alle børn i Oxie. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Halm 10 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2007 Nåh. Det forklarer at der ikke er større børn (end 6. klasse) på Kungshögskolan ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
poseidon 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 skole er der nogen der har børn på blankebäkskolen der skal i 1 og 3 klasse ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
poseidon 10 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2007 børn. kan det være rigtig at der ikke er nogle børn omkring Flamtegelvägen der skal i 1 og 3 klasser efter sommer ? Vi flytter til Flamtegelvägen 42 her den 30/6 og vil gerne høre fra nogen der evt har børn i samme alder. Det kunne jo være rart at have nogle lege kammerater i sommerferien. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pibi 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2007 blankebäckskolan er der nogen der har børn på blankebäkskolen der skal i 1 og 3 klasse ? jeg har en datter på ti år som går på blankebäckskolan hun kommer nu i 4. klasse. har du en dreng eller pige som kommer i 3. klasse? jeg vil tro at hvis du har en pige vil min datter sikkert gerne lege i sommerferien. vi bor på keramikvägen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
poseidon 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2007 det er drenge jeg har men de leger fint sammen med piger. Ved ikke hvad din datter siger til det.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pibi 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2007 min datter befinder sig i den forpuberterende fase og desværre tror jeg ikke at hun vil lege med drenge, hun syns de opfører sig som babyer og er dum. tja, jeg tror piger er sådan i den alder. han vil nok bare riskere at blive drillet:flov: . jeg har lige spurt hende om hun vil, men fik ikke et rigtigt svar hun sagde noget om måske hvis hendes veninde(dansk) må være med. så jeg ved ikke om du vil riskere at din dreng kommer i hånden af to piger som befinder sig næsten i puberteten og er i det hele taget mærklig at have med at gøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pibi 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2007 jeg glemt lige at sige at jeg også har en pige på 4 år og hun er glad for alle som gider at lege med hende så hvis din yngste ikke har noget imod at lege lidt princesse og dukker (hun kan også godt lide drengelege) tror jeg helt sikkert at hun gerne vil Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites