Jump to content
rikke c

Nogen insidere der ved hvornår de søger nyt sikkerhedspersonale i lufthavnen???

Recommended Posts

Kvist, du skal ikke fortælle mig at man vælger et underbetalt arbejde fordi man syntes det er spændende og man vil gøre samfundet en tjæneste. Pjat. Den gode gamle betjent der var til at tale med er forlængst væk. Der er kun en flok jyske bonderøve tilbage, der dårligt nok forstår københavnsk. Men det lyder som om du er politiaspirant, håber ikke du bliver som en af dem jeg beskriver.
Den gode gamle betjent der er til at tale med, kan vel fint være jysk? Nu er DK ikke så stort at dialekterne er aaalt for forskellige, og uddannelsen foregår trods alt i København, hvor de fleste bor i 1½ år, så sproget lærer de jo... Og med lidt insiderviden, så kan jeg fint bekræfte, at alle dem jeg kender vælger den uddannelse fordi det er spændende, udfordrende og fordi mange tror på at de kan gøre en forskel...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kvist, du skal ikke fortælle mig at man vælger et underbetalt arbejde fordi man syntes det er spændende og man vil gøre samfundet en tjæneste. Pjat. Den gode gamle betjent der var til at tale med er forlængst væk. Der er kun en flok jyske bonderøve tilbage, der dårligt nok forstår københavnsk. Men det lyder som om du er politiaspirant, håber ikke du bliver som en af dem jeg beskriver.
Pudsig holdning... og som jyde synes jeg slet ikke, at en sådan bemærkning er mere end plat :rolleye: Og nej, jeg er ikke politiaspirant (og jeg kan forsikre dig om, at det er Kvist heller ikke !)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For begge jobs vedkommende sikkert grundlønnen' date=' hvortil skal lægges "100 tusind" i tillæg eller benefit ;)[/quote'] Ja det er rigtigt at det var grundlønen jeg snakkede om......og ja jeg får 2400 i tillæg om måneden for skæve arbejdstider (ved ikke hvad du mener med benefit....jeg er offentligt ansat så der er ikke noget "løst" ved siden af). Tilgengæld ligger 15/24 dele af min arbejdstid også efter kl 17 for ikke at snakke om 2/7-dele af arbejdsdagene er lørdag søndag samt alle de helligdage jeg tilfældigvis har vagtdag..... Jeg kan skide godt lide mit job men lønnen står altså ikke mål med belastningen man er udsat for....en ufaglært bankdame kan få mere ved at side i kassen i en bank osv osv. Det var nu heller ikke for at øffe.....det var bare for at perspektivere de 114 kr i timen for at drive den af i lufthavnen. Ja :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor svarede du ikke på mit spørgsmål?? Jeg sidder faktisk og får en lille mistanke om, at du er blevet taget i en overtrædelse af færdselsloven :rolleyes: Nej, det kan selvfølgelig ikke passe :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overtrådt færdselssloven ligesom alle og enhver har, på et eller andet tidspunkt. Det pisser mig af når en pige/eks kærste kan slippe for videre tiltale for at begå nøjagtig den samme "forbrydelse" man selv har gjort for 1 uge siden. Er loven ikke ens for alle?? Det pisser mig af når politiet skal undersøge sig selv hver gang der er sket fejl. Når de så begår en fejl, ja så er det menneskeligt at fejle, når vi andre begår en fejl, så koster det. Jeg taler ikke udelukkende om færdselssloven. Hvordan kan det være at de betjente der for 2 år siden gennembankede malmø if's fans uden at en eneste er stillet til ansvar for sine gerninger. Ja jeg kunne blive ved. Havde vi andre gjort det samme så havde vi stadigvæk sidet varetægtsfængslet.Så er der nogle der taler om borgernes retsbevidsthed, ja min er væk!! Når staten skal til at anklage sig selv , så kender man vist resultatet på forhånd. Kan huske da man var en del yngre og forbrød sig mod loven( kørte uden cykellygt etc.), og man blev taget af betjenten, så fulgte han sgu en hjem, fortalte på en pædagogisk måde om hvorfor man ikke skulle gøre det, ja uden at hive bødeblokken frem, så forstod man budskabet og kunne se at han var sgu også et menneske der udførte sit job, og han var 100% bedre end dem i dag. For det er jo dem der bestemmer og man kan altid komme til at falde ned af trappen. I dag ligger min respekt for politiet på et meget lavt sted, sørgligt nok er jeg gået så langt at jeg slet ikke på nogen måde ønsker/vil sammarbejde med dem. Ser jeg noget, så har jeg ikke set det, hører jeg noget, ja så gæt hvad. Håber det var svar nok

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ser jeg noget' date=' så har jeg ikke set det, hører jeg noget, ja så gæt hvad.[/quote'] Men hvis du får brug for dem ringer du gladeligt efter dem? Vi er da enige om at ikke alle opfører sig som de bør men at skære alle over én kam er måske lige overdrevet nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuancer... nuancer :) Husk nu på, at selv Security folkene i Kastrup IKKE kan skæres over én kam... Som man heller ikke kan sammenligne en trafikbetjent med en kriminalbetjent. De vikarstillinger der refereres til, er som Servicemedarbejder, og det security relaterede arbejde, er ikke andet end at bede passagerer om at tage grej ud af tasker, så hvis man tror det er den forkromede vagt stilling skal man ikke søge dér. Som i alt andet vagt relateret arbejde, findes der også i lufthavnen, båthorn, dræn og skørbugsramte saltvandsmatroser, men også nogle som bare stille og roligt gør deres job, efter de retningslinier der nu er for dem. Ligesom der på den anden side af baggage traktoren findes mindrebemidlede kapaciteter med simple forståelsesproblemer, og stille og rolige mennesker der bare kan lide deres job. Det er jo altid et spørgsmål om med hvilken attitude man tér sig selv over et evt. selvskabt problem, der får andre til at handle positivt eller negativt over for én.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det passer meget godt med at jeg i snit bruger ca. 1 time pr arbejdsdag på at sidde i kø i security check, og selve de check vi som ansatte skal i gennem er ikke en potte pis værd!! Ren skuespil for kameraet der filmer security checket, alene pga nogle forvirrede idioter i Bruxelles der har vedtaget en masse panik foranstaltninger, som i praksis ikke hæver security niveauet i de enkelte Europæiske lufthavne, men der imod gør det meget svært for det aktive personale på airside at få arbejdsdagen til at hænge sammen = forsinkede flyafgange! Hvis bare én personale gruppe ikke når frem i tide til en afgang og udfører sit job, ja så er flyet forsinket, og det gælder både lastefolk, rengøringen, mekanikere/teknikere, cateringen, tankvognen, vandvognen, avismanden, toiletvognen osv - alle som hver udfører deres job før hver afgang! Det er TOTAL uholdbart de forhold der er for de ansatte i lufthavnene, så husk det folkens, næste gang I skal på ferie og flyet er en lille time forsinket :sick: I gaten får man ALTID at vide at det er pga en teknisk fejl som er ved at blive udbedret, eller at flyet er kommet sent ind til gate fra sidste ankomst. De fortæller jo ikke at årsagen er de hjernedøde arbejdsforhold for de ansatte, der gør det umuligt at få tingene til at hænge sammen, og som er besluttet af folk som ikke aner en kæft om hvordan tingene rent faktisk hænger sammen i en lufthavn :thumbdown I øvrigt enig i at sikkerheden selvfølgelig også skal gælde ansatte i lufthavnen, men de regler som gælder nu er som sagt INTET værd, og er udelukkende til gene for alle, ikke mindst passagererne i sidste ende. Nåh, men moralen er, at siden de idiotiske tiltag blev indført, så er security personalet generelt blevet markant mere flinke og til at tale og joke med. De er fuld bevidst om de latterlige security check de skal udføre konstant på os ansatte hver gang vi bevæger os rundt blandt flyene. Så vi ryster sammen med security folket på hovederne af EU, og så må vi tage dagene som de kommer :rolleyes: Personligt er det meget længe siden jeg har mødt en idiot af en security medarbejder (ca. 3 år siden). Som regel er det dem der er ganske nye, og som føler de pludselig har fået det halve kongerige de skal holde alt og alle væk fra. De mere erfarne er sgu efterhånden allesammen helt nede på jorden, især efter disse nye security regler er kommet. Men altså, det der med at generalisere og sige at næsten alle security folk er magt liderlige (eller anden negativ omtale), det holder overhovedet ikke vand! Det siger sgu mere om de folk der påstår det, end det siger om security folkne. Jeg tvivler på om der bare er én her på forum, der rent faktisk som mig dagligt er udsat for 5-15 security check ifm arbejde, der mener at security folkne er kontrol liderlige og elsker deres uniform? Folk der ikke er ansat i lufthavnen, de ved ikke en skid om vores security forhold pt, og deres mening om security folkne er lige så lidt værd, som de security check vi ansatte konstant skal udsættes for. Der er selvfølgelig mindre begavede security folk ind i mellem, men der er som sagt rigtig langt i mellem dem efterhånden, og helt ærligt, der er sgu mindre heldige folk i alle slags erhverv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites