Jump to content
rikke c

Nogen insidere der ved hvornår de søger nyt sikkerhedspersonale i lufthavnen???

Recommended Posts

Ja overskriften siger egentlig det hele :) Fik at vide at de skulle søge igen her i april, men det ser jo altså ikke ud til at det lige er tilfældet..... Der er en uddannelses periode på 4 mdr fra man bliver ansat til man starter, så dem der er startet i april blev ansat Januar. Mvh Rikke Ps. Ja det er Kastrup lufthavn jeg mener...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja overskriften siger egentlig det hele :) Fik at vide at de skulle søge igen her i april, men det ser jo altså ikke ud til at det lige er tilfældet..... Mvh Rikke
Jeg har en kammerat der arbejder i Security i kastrup kan lige spørge om, han ved noget.. carwash

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Det skulle jeg også lige til at skrive......114kr i timen? Det er da meget :rolleyes: En brandmand (som jeg) tjener 116kr i timen efter 10 år i væsenet :confused::rolleye:
For begge jobs vedkommende sikkert grundlønnen, hvortil skal lægges "100 tusind" i tillæg eller benefit ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For begge jobs vedkommende sikkert grundlønnen' date=' hvortil skal lægges "100 tusind" i tillæg eller benefit ;)[/quote'] Ud fra annoncen at se er lønnen 114 og ikke en skid mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Der er så stor "prestige" i at være securty medarb. i lufthavnen, så udbud og efterspørgsel danner en ramme for lønnen...... :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er så stor "prestige" i at være securty medarb. i lufthavnen, så udbud og efterspørgsel danner en ramme for lønnen...... :sick:
Hmm har næsten svært ved at tro det. Prestige i at være vagt? :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg kan love dig der er mange båthorn der vil arbejde gratis, bare de så seje ud i uniform........:sick: Jeg har selv arbejdet i mange år i lufthavnen og jeg har sjældent set mennesker der tager sig selv så alvorligt og andre bare står og griner deres røv i laser af dem........ 90% af dem er folk der bare har et stort behov for kontrol......Og det lader de gå udover hvem som helst de kommer i nærheden af....... Møder man dem og de henvender sig, så siger man bare "jaja" og går sin vej.....

Hmm har næsten svært ved at tro det. Prestige i at være vagt? :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan love dig der er mange båthorn der vil arbejde gratis, bare de så seje ud i uniform........:sick: Møder man dem og de henvender sig, så siger man bare "jaja" og går sin vej.....
Kunne ikke være mere enig efter efter min tid derude - mange er totalt oppe og flyve over deres magt...:sick: Men heldigvis er der også en del flinke mennesker i mellem, så det er ikke helt galt;) Mht. lønnen, så håber jeg da at der kommer tillæg for aften- og weekendarbejde med??!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Spurgte for sjov (netop pga denne tråd) ham drengen - der stod og rev billetter af nede i Falkoner Biografen, da jeg var der her til aften - hvad de får i løn... ...116,- for at rive den af! :lol: (samme løn dag som aften)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan love dig der er mange båthorn der vil arbejde gratis, bare de så seje ud i uniform........:sick: Jeg har selv arbejdet i mange år i lufthavnen og jeg har sjældent set mennesker der tager sig selv så alvorligt og andre bare står og griner deres røv i laser af dem........ 90% af dem er folk der bare har et stort behov for kontrol......Og det lader de gå udover hvem som helst de kommer i nærheden af....... Møder man dem og de henvender sig, så siger man bare "jaja" og går sin vej.....
Må give supermule ret. De er vildt selhøjtidlige derude og alle andre end dem selv, synes de går langt over grænsen i deres adfær over for andre. Mærkeligt at det skal være så sejt at arbejde derude?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hey Rikke... Det er NUUUUUU! Har overvejet at søge det... måske ses vi!? ;) http://www.moment.dk/studiejob/studiejob.asp?id=10949
Pg.a. mandskabsproblemer i security fik lufthavnen sidste år dispensation af forbundet for sikkerhedsfolkene til at ansætte ufaglærte vikarer til at varetage 1/4 af sikkerhedsfolkenes poster. Det er så den post der er mindst rissikabel, hvis man klokker i den. Samtidig har de som et ekstra initiativ (for at få passagererne hurtigere igennem) oprettet en ekstra vikarpost. Det betyder, at man som vikar enten står og beder passagererne om at tømme deres lommer op i nogle bakker eller går på at tjekker deres boardingkort. Det er mest studerende der gør det som et fritidsjob (særligt pg.a. den lave løn). Og som I kan se er det vikarbureauet moment der har vundet tjansen. Hvis man derimod vil være "rigtig" securitymedarbejder er ens arbejde lidt anderledes. For det første er man 3 mdr. på kursus før man kommer ud at arbejde nogenlunde selvstændigt. Det tager i alt 6 mdr. før man er færdigudlært. Som "rigtig" securitymedarbejder skal man: A) overvåge røngtenapperatet B) kropsvisitere folk der bipper C) rode i folks tasker. Man roterer så hver halve time, så man kommer godt rundt om det hele. Desuden er lønnen også en helt anden. Men jeg ventede på at starte på mit studie tilbragte jeg 4 mdr. som vikar i security sidste sommer og efterår. Jeg arbejdede til de der 116 i time, Jeg ved ikke konkret hvad lønnen er for de "rigtige" sikkerhedsfolk", men ifølge dem jeg snakkede med var grundlønnen i midt tyverne og så kom der forskellige tillæg oven i. Så det var ikke helt unormalt at de lavede 400.000 om året, hvis man også tog lidt ekstra hist og her. Og hvis man var glad for at tage en del ekstraarbejde, så fortalte folk, at de godt kunne komme over 500k. Jeg kan huske, at de med smil på læben fortalte, at der var perioder, hvor lufthanvnen betalte 200% oven i deres timeløn, fordi det var svært at skaffe folk. Hvis man vil være "rigtig" securitymedarbejder derude skal man ansættes direkte af lufthanvnen og ikke gennem et vikarbureau. Og så har de også en aldersgrænse, som jeg mener de sagde var 28 år. Man kan også blive ansat som ordensvagt derude, men dem kender jeg ikke noget til. Det er hvad jeg ved/har sludret mig frem til :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den beskrivelse i kommer med om security i lufthavnen passer vist også meget godt på de flest betjente i DK. 80 % af dem elsker magtfaktoren restem er bare hjernedøde.
Og hvor har du lige dette indgående kendskab fra?:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kvist, du skal ikke fortælle mig at man vælger et underbetalt arbejde fordi man syntes det er spændende og man vil gøre samfundet en tjæneste. Pjat. Den gode gamle betjent der var til at tale med er forlængst væk. Der er kun en flok jyske bonderøve tilbage, der dårligt nok forstår københavnsk. Men det lyder som om du er politiaspirant, håber ikke du bliver som en af dem jeg beskriver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kvist, du skal ikke fortælle mig at man vælger et underbetalt arbejde fordi man syntes det er spændende og man vil gøre samfundet en tjæneste. Pjat. Den gode gamle betjent der var til at tale med er forlængst væk. Der er kun en flok jyske bonderøve tilbage, der dårligt nok forstår københavnsk. Men det lyder som om du er politiaspirant, håber ikke du bliver som en af dem jeg beskriver.
Helt enig bliver vi nu ikke der. Jeg kan da sagtens se det spændende i en del af politiets arbejde men til den løn. Nej tak! Men havde da kontakt til 2 meget flinke betjente i torsdags. Så de findes altså derude.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites