Jump to content
Guest Nadynka

Akut syg

Recommended Posts

Guest Nadynka

Hey! Hvis man skulle være så uheldig at blive akut syg og komme på hopitalet, hvem skal så betale ? Og hvem betaler for behandling ( medicin, operation ) Man er jo ikke dækket med det gule sygesikringskort! Mvh Nadynka :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Du er dækket som alle andre borgere i Sverige. Det gule sygesikring er både og, det begrænser ikke dine rettigheder til behandling i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Nadynka
Du er dækket som alle andre borgere i Sverige. Det gule sygesikring er både og' date=' det begrænser ikke dine rettigheder til behandling i Sverige.[/quote'] Og hvordan er alle andre borgere i SE dækket ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Og hvordan er alle andre borgere i SE dækket ;)
Der er noget egenbetaling så vidt jeg ved, det er ikke ret meget, nok mest for at holde hypokondere nede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Nadynka
Der er noget egenbetaling så vidt jeg ved' date=' det er ikke ret meget, nok mest for at holde hypokondere nede.[/quote'] Okay..så må man jo håbe det ikke bliver tilfælde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Okay..så må man jo håbe det ikke bliver tilfælde :)
Det er nu ikke så galt. Vi har brugt vagtlægen et par gange, det ene gang fordi vi ikke kunne få en tid hos lægen om dagen, så skrev de ind at der ikke var tid - så kunne man ringe til vagtlægen og få en tid samme aften. Den anden gang var en søndag. Begge gange med noget mellemørebetændelse. Man ringer og får en tid samme dag, som de faktisk overholder nogenlunde (ikke en stor undersøgelse, men dog to ud af to tilfælde). Det koster 300 sek, man får recept og penicilin med så man ikke behøver finde et apotek før dagen efter. Udmærket service i forhold til hvad der er oplevet i Danmark. Det er egentlig okay syntes jeg. Og så vidt jeg ved er der et loft for hvor meget man kan risikere at betale så hvis man er meget syg så er det ikke sådan at man bliver flået max. Jeg syntes det er et *KÆMPE* plus at man ikke behøver sidde og glo hos lægen/vagtlægen i flere timer for at komme til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Jeg besøgte skadesstuen på MAS i lørdags for første gang. Har ikke fået nogen regning endnu.. og de tog bare imod mit svenske personnummer mundtligt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er nu ikke så galt. Vi har brugt vagtlægen et par gange, det ene gang fordi vi ikke kunne få en tid hos lægen om dagen, så skrev de ind at der ikke var tid - så kunne man ringe til vagtlægen og få en tid samme aften. Den anden gang var en søndag. Begge gange med noget mellemørebetændelse. Man ringer og får en tid samme dag, som de faktisk overholder nogenlunde (ikke en stor undersøgelse, men dog to ud af to tilfælde). Det koster 300 sek, man får recept og penicilin med så man ikke behøver finde et apotek før dagen efter. Udmærket service i forhold til hvad der er oplevet i Danmark. Det er egentlig okay syntes jeg. Og så vidt jeg ved er der et loft for hvor meget man kan risikere at betale så hvis man er meget syg så er det ikke sådan at man bliver flået max. Jeg syntes det er et *KÆMPE* plus at man ikke behøver sidde og glo hos lægen/vagtlægen i flere timer for at komme til.
Hey Lars. Du skulle vel ikke have tlf til vagtlægen ?? hvis det er i malmø/bunkeflo du har ringet til, vil vi da meget gerne have det, hvis nu uheldet skulle være ude. På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg har brugt læge og sygehus et par gange efter jeg på arbejde klippede min finger af jeg blev opreret på Umas og har efterfølgende gået til kontrol og genoptræning, det koster et gebyr på 300svkr hvergang men du kan max komme til at betale 3 gange på et år så skal man bugettere med læge besøg så kan man sige at det koster 900svkr om året...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hey Lars. Du skulle vel ikke have tlf til vagtlægen ?? hvis det er i malmø/bunkeflo du har ringet til, vil vi da meget gerne have det, hvis nu uheldet skulle være ude. På forhånd tak.
www.skane.se -> hälsa & vård -> siger at telefonnummeret til sjukvårdsrådgivningen er 1177. Akut syg er 112 som vanligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej jeg har brugt læge og sygehus et par gange efter jeg på arbejde klippede min finger af jeg blev opreret på Umas og har efterfølgende gået til kontrol og genoptræning' date=' det koster et gebyr på 300svkr hvergang men du kan max komme til at betale 3 gange på et år så skal man bugettere med læge besøg så kan man sige at det koster 900svkr om året...[/quote'] Afgifterne i Skåne er beskrevet her http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=11150 Så vidt jeg ved skal man hos behandleren bede om et kort, hvor udgiften opsummeres indtil beløbsgrænsen nås. Gamle kvitteringer kan medtages indenfor 12 mdr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites