Jump to content
Lynge

Endnu en go grund til at bo i Malmø

Recommended Posts

Det er' date=' så vidt jeg kan se, [b']Radio-Sporten på P3.
Hvis du havde læst linket, så ville du have læst følgende: Sportsdækningen i tv vil i fremtiden være begrænset til public service-forpligtelsen i form af nyhedsformidling i forbindelse med TV Aviserne og præsentation af de små idrætsgrene. Og desuden står der også: DR har købt rettigheder til at sende blandt andet OL i 2008 og 2012, VM i fodbold 2010 og 2014 samt nyhedsklip fra superligaen i fodbold og Tour de France. De rettigheder vil ifølge Politikens netavis ikke blive udnyttet. Formentlig vil DR forsøg at sælge dem videre. De rettigheder der snakkes om her, der behøver man altså ikke være sports-fanatiker for at vide at det ikke er "radio-rettigheder", men rettigheder til at sende arrangementerne direkte i tv :rolleyes: Hvem faen gider høre VM 2010 via radio, når tv'et er opfundet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dog bare en typisk reaktion fra en snot-forkælet offentligt finansieret organisation. Fordi man får at vide, at man skal spare efter selv at have formøblet et større pengebeløb, så giver man sig ikke til at lave alle de fornuftige personale-rationaliseringer som helt sikkert kunne laves. Næ man går helt i baglås og vælger at fjerne noget af det mest populære, som ens (tvungne) kunder bedst kan lide. Hvis folket/politikerne formaster sig til ikke at give DR 10% flere penge hvert år som de plejer, så skal de sandelig spises af med noget østtysk møg-tv. Godt man ikke længere er med til at betale til den børnehave!.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må sige at DR laver meget godt, men Sporten den kan man altså lige så godt se på hvilken som helst anden kanal, f.eks. TV2. Jeg synes det er en rigtig beslutning. Sportsjournalisterne bliver så overført til den nye Prinsesseredaktion, der udsender sidste nyt kl. 12.08, 18.55 og 21.25. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det er en fantastisk beslutning. Når de nu har brændt penge af som skidt på dårlig projektstyring, så er sporten da det bedste sted at spare. Dem som virkelig er interesseret i sport (jeg er ikke en af dem - men det er ikke pointen) har rig mulighed for diverse sportskanaler. Så det vil ikke rigtig mærkes af nogen. For helt ærlig - er man ikke ret ligeglad om en fodboldkamp ses på DR, TV2 eller Viasat Sport?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at lukke DR Sporten ned. Principielt er jeg ligeglad med om en fodboldkamp vises på DR, TV2 eller en anden kanal. Men DR er en public service kanal, så i samme linie med historierne om den grønne bille i haven, polske træskoarbejdere, mystiske programmer på P1, klassisk koncerter osv. så er sporten en del af samfundet. I mine øjne burde de hellere skære væk på forskellige skod serier, som der vises. En helt anden ting, hvorfor skal DR overhovedet stå for at drive en koncertsal...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan hurtigt blive enige mht koncertsalen. Hvad skal en TV kanal med en koncertsal? Men mht sporten, så er der jo intet som forhindrer DR at sende sport som del af nyhedsudsendelser eller lign. Men hvorfor skal de have meget meget dyre licenser til formel 1, VM i håndbold og tour de france? De penge er da meget bedre givet ud på rigtige TV produktioner. Der er - i mine øjne - ingen public service i at sende 500 timer Tour de France hver sommer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg synes at det er fint det lukker ned. Som skrevet kan dem som synes sport er værd at se på tv, se det samme på en anden kanal. Det kan man jo ikke om den grønne bille i haven :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter deres "Public Service Lov" så skal de vise mindre sportsgrene - og det er da voldsomt fedt - Det bliver da fedt at se nogle andre slags sportsgrene end de sædvanlige 2 - fodbold og håndbold. Tænk bare på hvor kendt NFL var i Danmark inden Zulu begyndte at sende... Tænk på det år efter DR sendte Curling i OL 2 sportsgrene som var stortset ukendt i Danmark blev ret store - Curling blev dog så kun en års flue, men NFL er da klart blevet en ting mange følger/fulgte med i de seneste mange år. Jeg har ret mange "små" sportsgrene i hovedet som kunne været ret sjovt at se i TV. - Beachvolley - FED sport, og hamrende spændende - og selvfølgelig lidt godt at kigge på når pigerne spiller :) - Baseball, STOR sport i USA, men tror aldrig jeg har set en eneste kamp på dansk TV, så det kunne da være rimelig spændende at se hvad det er for noget, dog tror jeg bare at rettighederne er mindst ligeså dyre som NFL, så det ser vi nok ikke på DR - Basketball - Det eneste der har været vist i TV var den dansk finale - Floorball, faktisk rimelig stort i DK, men ingen som helst mediedækning - Vandpolo... syns det ser så voldgrineren ud - Bordtennis - JA TAK mere af det, det går så hamrende stærkt at man fatter minus hvordan de kan se hvor bolden er henne - Cykling, nej ikke Tour de Epo, men BMX og mountainbike løb Jeg læste lige i .SE at der er en svensker der er verdensmester i bordhockey - Vidste slet ikke der var et verdensmesterskab for det, så jeg måtte lige slå det op på wikipedia, og bummelum i 2006 var der hele 132 deltagere - Sverige har så vundet alle VM siden 1989 - Flot Sverige!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er af den klare opfattelse at når man tvinger folk til at være med i noget(betale til) så bliver man sku nød til at have en program flade der afspejler sig i de mennesker der skal betale gildet, og vi kan vist hurtigt blive enige om at sport er en stor del af vores samfund og derfor er der også rigtig mange mennesker der gerne vil se sport på DR. Der er en rigtig stor gruppe mennesker der for et VÆSENTLIGT dårligere produkt efter den her beslutning til samme pris uden mulighed for at opsige deres "abonnoment". Hvis man skal skære bliver man sku da nød til at skære lige over hele linien, man kan da ikke bare straffe dem der gerne vil se sport "gratis" i fjernsynet. Hvis man kigger på hvilke programmer der tiltrækker flest TV sererer ja så ligger landskampe absolut i toppen der er rigtig mange mennesker der gerne vil se sport og især de store begivenheder, og det er så der man vælger at skære:rolleye: Som jeg forstår af nedenstående artikel så har man tænkt sig at sælge en masse rettigheder videre, som man bliver nød til at sælge til spot pris, med andre ord, de penge der allerede er brugt til at købe de rettigheder er smidt ud af vinduet det er jo fuldstændig vanvittigt. Det er bare flere penge man ikke for noget for, man skal da være ansat i DR´s bestyrelse for at se det smarte i det:rolleye: http://politiken.dk/erhverv/article289311.ece Men igen for faen hvor er hvor er jeg glad for at jeg ikke har betalt til DR i over 3 år nu, jeg ville godt nok føle mig snydt hvis jeg havde:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er' date=' så vidt jeg kan se, [b']Radio-Sporten på P3.
Jeg quoter lige mig selv: Jeg så først senere, at det var hele sporten, der skulle nedlægges. Det havde jeg da aldrig forestillet mig, eftersom det er sporten, der har været prioriteret allerhøjest i mange år. Derudover vil jeg så godt påpege, at DRTV ikke dækker bredt. Der er fakstisk rigtigt mange mennesker i Danmark, der holder af opera og klassisk musik, men vi bliver helt og aldeles forbigået af DRTV. Altså afspejler programfladen ikke den hele befolkningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Claus Borre formulerede det ret godt i et interview på TV2 i går aftes. Det var ikke kommet bag på ham, at sporten på DR skulle nedlægges. Efter hans mening var ledelsens holdning, at sport det var noget skummelt noget, som foregår nede om hjørnet på en røgfyldt bodega med et halstørklæde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har ret mange "små" sportsgrene i hovedet som kunne været ret sjovt at se i TV. - Beachvolley - FED sport, og hamrende spændende - og selvfølgelig lidt godt at kigge på når pigerne spiller :) - Baseball, STOR sport i USA, men tror aldrig jeg har set en eneste kamp på dansk TV, så det kunne da være rimelig spændende at se hvad det er for noget, dog tror jeg bare at rettighederne er mindst ligeså dyre som NFL, så det ser vi nok ikke på DR - Basketball - Det eneste der har været vist i TV var den dansk finale - Floorball, faktisk rimelig stort i DK, men ingen som helst mediedækning - Vandpolo... syns det ser så voldgrineren ud - Bordtennis - JA TAK mere af det, det går så hamrende stærkt at man fatter minus hvordan de kan se hvor bolden er henne - Cykling, nej ikke Tour de Epo, men BMX og mountainbike løb
Hov! hvor er kajakpolo henne:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Claus Borre formulerede det ret godt i et interview på TV2 i går aftes.
Det så jeg ikke lige det interview. Men så må vi vel konkludere at det endelig lykkedes fjolset at formulere én ting korrekt omkring sport :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det så jeg ikke lige det interview. Men så må vi vel konkludere at det endelig lykkedes fjolset at formulere én ting korrekt omkring sport
Hvad mener du:confused: Formel 1 har da ikke været det samme siden TV2 overtog det:lol: det er blevet bedre:th2: Det er nu dog stadig til grin at de har reklame blokke midt i et løb "ja nu har vi en stille periode så nu holder vi lige en reklame pause" hva så professor de kører rundt med en gennemsnits fart på godt 200 km/t og så kan du lige forudsige hvad der kommer til at ske de næste 5 min:rolleye: Men for at være lidt seriøse igen, grunden til at sport er dyrt er jo meget simpelt, det er fordi mange gerne vil se det, udbud og efterspørgsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mon man får en tilsvarende reduktion i licensen, nu når en så væsenlig ting som sporten forsvinder........? ............NOT
Nej nej pengene skal jo bruges til at lukke et KÆMPE hul ude i ørestaden:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep... da de fik et "Nej" fra staten om at må sætte licensen op... så sætter de bare licensen op bag kulissen - Danskere (kan jo ikke skrive vi hihi) betaler det samme, men får en langt dårligere kvalitet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når de nu nedlægger Sporten håber jeg også vi slipper af med vejrindianerne. De kan da ikke være helt billige. Med det studie eller flåde de står på i havnen. Og ham Jeppe Nybro i TV-avisen, ham kan de erstatte med en dukke man trækker op i ryggen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites