Jump to content
Sali1987

Mercedes E320 - CDI eller benzin?

Recommended Posts

Halløjsa Jeg skal købe en bil her til sommer. Det skal være en Mercedes e320 kombi fra årgang 00 eller 01... :love2: Nu har jeg prøvet at finde al viden omkring bilen men mangler personlige meninger... evt dem som har prøvet den før... Jeg skal udelukkende købe bilen for komforts skyld og samtidig er der power i den.:th2: Alt tegner på at det skal være en CDI... altså dielsel. (197HK) Den kører pænt på literen (økonomisk) ;) Jeg har også set på benzin modellen. (224HK) Desuden er den selvfølgelig brugt men jeg er lidt i tvivl om hvor meget den må have kørt (alle ved mercer kan køre sindssygt meget) Er 180.000 Km for meget? Har I gode råd til mig? evt hvorfor diesel og hvorfor ikke ? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Køb du en E320CDI.....Benzineren er der ikke meget ved og den er forslugen ved hurtig motorvejsfart.....Der går CDI'eren stadig over 10 på literen.... Desuden er den pænt hurtig når den får en chip..... Køb en så ny 210'er som muligt.....De er plaget af rust og skal helst være den faceliftede version 2002->......Du kan kende den på de lidt rundere sidespejle...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fortæller intet om den bil jeg skal købe ? Der tales jo ikke decideret om e320 cdi.
E320 er da nævnt gentagne gange i løbet af tråden! Der tales bl.a. om bremser, erfaringer med ditten og datten mercedes-specifikt. Men sorry, så...:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Er 180.000 Km for meget? Har I gode råd til mig?
I denne gruppe færdes 3 kompetente fuldtids bilhandlere. Den ene sagde på et tidspunkt til mig, at i Sverige er biler, der har kørt over 100.000 km (uanset benzin eller diesel), mindre attraktive. De er altså sværere at handle, fordi det er mange km for en bil i et land uden bilafgift. Man oplever det samme sydpå. Ift. den aktuelle bil tror jeg ikke, de 180 kkm er noget problem for bilen som sådan, men jeg ville personligt gå efter een, der har gået langt mindre (prisdif er til at overse, IMO). Desuden vil mit motorvalg være afhængig af det årlige km-tal - hvormeget jeg regner med at komme til at køre i den pr år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For at bakke Mogens indlæg om kilometer op kan jeg nævne at mine naboer syntes det var meget da jeg fortalte dem min Porsche havde gået 75.000 Km. Sååå find en der har gået under 100.000 i hvert fald. Skal det være Mercedes? For BMW har lavet nogle ret fine dieselmotorer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene. Jeg er stadig i tvivl omkring KM... Jeg skal købe bilen i tyskland og det bliver kun mercedes e320.. (er kun til mercedes) faceliften , er det ikke den med blink på sidespejlene og nyere rat og instrumentbræt? Jeg har tænkt på at sætte 19" fælger på. Mister jeg komfort?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for svarene. Jeg er stadig i tvivl omkring KM...
Der er ingen problemer med bilen mht kilometertallet - blot gensalget der bliver svært (+ den ikke er svensksolgt).
Jeg skal købe bilen i tyskland og det bliver kun mercedes e320.. (er kun til mercedes)
Okay.. så er det nok den rigtige model sådan en Mercedes E :)
Jeg har tænkt på at sætte 19" fælger på. Mister jeg komfort?
Jaa.. det gør du helt sikkert. Nu ved jeg ikke hvad der sidder standard på sådan en Mercedes, men jeg vil tro det er en 16 - 17"... at gå 19" op kan helt sikkert mærkes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er ingen problemer med bilen mht kilometertallet - blot gensalget der bliver svært (+ den ikke er svensksolgt). Okay.. så er det nok den rigtige model sådan en Mercedes E :) Jaa.. det gør du helt sikkert. Nu ved jeg ikke hvad der sidder standard på sådan en Mercedes, men jeg vil tro det er en 16 - 17"... at gå 19" op kan helt sikkert mærkes.
Øv bøv... Så må vi se når vi når så langt. Jeg takker for svarene. Jeg er stadig åben for flere råd :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

mercedes e320 cdi hold dig fra dem har selv en og har brugt 60000 i værksteds regninger de sidste 3 måneder de ruster alle sammen ser fine ud ind til man går dem rigtigt efter løft gummilister på døre kig på klapperne og mercedes gør ingenting deres rust garanti på 30 år er ikke det papir værd den er skrevet på desværre og det gælder både 210/211

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hold dig fra dem har selv en og har brugt 60000 i værksteds regninger de sidste 3 måneder de ruster alle sammen ser fine ud ind til man går dem rigtigt efter løft gummilister på døre kig på klapperne og mercedes gør ingenting deres rust garanti på 30 år er ikke det papir værd den er skrevet på desværre og det gælder både 210/211
Nedtur. Men hvorfor i alverden gælder den garanti ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hold dig fra dem har selv en og har brugt 60000 i værksteds regninger de sidste 3 måneder de ruster alle sammen ser fine ud ind til man går dem rigtigt efter løft gummilister på døre kig på klapperne og mercedes gør ingenting deres rust garanti på 30 år er ikke det papir værd den er skrevet på desværre og det gælder både 210/211
Men gælder det også nyere modeller (f.eks. 05/06) eller er det mest på de tidlige w211'ere der er rustproblemer. Havde lidt håbet at de var ved at få bugt med skidtet da jeg også går og drømmer lidt om en diesel MB. Jeg er ved at være godt træt af min forslugne benzinvolvo og evigt stigende benzinpriser... :cry:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det en MB fra 60´erne du har? :rolleyes: Hvad har du brugt 60.000 kr på?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

mercedes 320 cdi jeg hentede selv bilen i tyskland og købte den privat dernede havde egenlig kigget på volvo v70 som jeg havde inden men i benzin og jeg ville have en diesel men fik så af en eller anden ide om at kigge på hvad man ellers kunne få for omkring 160000 kr og fandt ud af mercedes i 2000 til 2002 faktisk var billigere i forhold til udstyr så jeg fandt en 01 i osnabruk hos en privat. Jeg var godt klar over at når man handler privat skal man nok hurtigt til service og der er nogle ting man vil have lavet som man kan handle om hos en forhandler men jeg syntes bilen var okay i pris i forhold tilhvad de stod til hos forhandlerne. jeg fik af vide af noge venner der havde købt en bil magen til hvad prisen på service var i sverige 9000 kr så tjekkede jeg i dk og der kostede det 2500 så fik jeg træk på termostater i motor en bærearm og et lygteglas og lidt andre småting det løb i 19000 tusind så var ac i stykker der kom 10000 ekstra så skulle den klargøres og der var nogle ridser under kofangeren bag på men så fandt de ud af der var rust under gummilisterne på alle døre langs og under rails på taget og ved nogle stenslag på frontklappen 30000 kr så det blev en dyr bil jeg skulle nok bare set i bagklogskabens ulidelige kloge lys have købt en volvo det var blevet lige så billigt også blir rusten lavet af mercedes folk efter arbejdstid ellers var det blevet meget dyrere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg hentede selv bilen i tyskland og købte den privat dernede havde egenlig kigget på volvo v70 som jeg havde inden men i benzin og jeg ville have en diesel men fik så af en eller anden ide om at kigge på hvad man ellers kunne få for omkring 160000 kr og fandt ud af mercedes i 2000 til 2002 faktisk var billigere i forhold til udstyr så jeg fandt en 01 i osnabruk hos en privat. Jeg var godt klar over at når man handler privat skal man nok hurtigt til service og der er nogle ting man vil have lavet som man kan handle om hos en forhandler men jeg syntes bilen var okay i pris i forhold tilhvad de stod til hos forhandlerne. jeg fik af vide af noge venner der havde købt en bil magen til hvad prisen på service var i sverige 9000 kr så tjekkede jeg i dk og der kostede det 2500 så fik jeg træk på termostater i motor en bærearm og et lygteglas og lidt andre småting det løb i 19000 tusind så var ac i stykker der kom 10000 ekstra så skulle den klargøres og der var nogle ridser under kofangeren bag på men så fandt de ud af der var rust under gummilisterne på alle døre langs og under rails på taget og ved nogle stenslag på frontklappen 30000 kr så det blev en dyr bil jeg skulle nok bare set i bagklogskabens ulidelige kloge lys have købt en volvo det var blevet lige så billigt også blir rusten lavet af mercedes folk efter arbejdstid ellers var det blevet meget dyrere
Det lyder som om du har købt en bil i dårlig stand. Man kan være meget uheldig når man køber en brugt bil og det har du vist været. Mercedes har 30 års rust garanti. Hvorfor betalte du 30000 kr for det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

køb af Mercedes Hej Jeg har nok kørt længere end de fleste i en Mercedes omkring 1,6 mil. km. Jeg vil sige omkring 150.000 kommer de første rep. Og igen omkring 220.000 så er der nogle rigtige dyre rep. Når man når omkring de 300 ja så er der mange ting der skal skiftes. Og ind imellem kommer der også sådan nogle sjove ting såsom at gearkassen som er elektrik styret går i stykker. Nu taler jeg om automat for når man har over 230 HK der det meget nemmere at styre at de hestekræfter med aut. og ikke få bilen op i vanvittige om/s Hvis jeg vil købe en ville det helt klart værre en 220 cdi men hvis ikke jeg havde så stort et kørselbehov som jeg har i dag hvor jeg kører 220 km om dagen ville jeg helt sikkert købe en 320 cdi evt. i en tunet udgave. Det findes firma'er i tyskland der får mercedes biler lige fra forbrikken og tuner dem de har forskillige navne som du kan finde på en rigtig go side som hedder.:thumbup: Mobile.de men gå ind på vv.se og konsumetverkerket og få alt det du skal se efter når du køber bil i tyskland og få altid den orginale reg. attest. Vær klar over at mange spoler km i tyskland og det gælder også helt nye mercer det kan lade sig gøre ret nemt har kørt taxi i danmark i mange år og der er mange der har købt brugt mercedes der har kørt meget mere end hvad der stod på spedumeteret. Vi kan nogle ting i taxi mafiaen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites