Morten K 10 Anmeld indhold Skrevet April 19, 2007 Hej, Hvilken internet leverandør har I der bor i Annestad? Jeg er godt træt at telia, men jeg syntes at overalt hvor jeg ringer kan de ikke levere til Annestad! Håber I har nogle gode bud... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Hej, Hvilken internet leverandør har I der bor i Annestad? Jeg er godt træt at telia, men jeg syntes at overalt hvor jeg ringer kan de ikke levere til Annestad! Håber I har nogle gode bud... Jeg bor i annestad og er glad for telia? det er vist kun telia som har fiber net indbygget i det nye lejligheder.. jeg prøvede men blev nød til at opgive og acceptere telia og nu er jeg glad for det .. carwash Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DiveMaster 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Hej, Hvilken internet leverandør har I der bor i Annestad? Jeg er godt træt at telia, men jeg syntes at overalt hvor jeg ringer kan de ikke levere til Annestad! Håber I har nogle gode bud... jeg har også Telia i Skräddarebyn, og bestillingen var let og elegant: vælg din hastighed, bekræft adresse oplysningen, og 21 minutter senere havde jeg 100/10Mb! Eneste problem er at hastighedstest programmerne på nettet kun går op til 17Mb. Eller er det mon den reelle Telia hastighed? Det arbejder jeg lidt på at finde ud af. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Eneste problem er at hastighedstest programmerne på nettet kun går op til 17Mb. Eller er det mon den reelle Telia hastighed? Det arbejder jeg lidt på at finde ud af.Har du en router foran, eller pc´en direkte i jack´et? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DiveMaster 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Har du en router foran' date=' eller pc´en direkte i jack´et? ;)[/quote'] Linksys router foran (trådløs)....kan godt være at den virker som flaskehals...må teste uden...... eller låne en 6500 inde på arbejdet.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DiveMaster 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Linksys router foran (trådløs)....kan godt være at den virker som flaskehals...må teste uden...... eller låne en 6500 inde på arbejdet.:) kører selvfølgelig ikke trådløs når jeg tester hastighed....min sidste kommentar kunne godt misforståes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Linksys router foran (trådløs)....kan godt være at den virker som flaskehals...må teste uden...... eller låne en 6500 inde på arbejdet.:)A) Din router er en kæmpe flaskehals (se tråd andetsteds), og B) dit trådløse får du typisk en hastighed ud af svarende til en faktor 0.25/0.33 af den reklamerede hastighed...cirka Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 kører selvfølgelig ikke trådløs når jeg tester hastighed....min sidste kommentar kunne godt misforståes.*ahh*...godt så - så ser vi bort fra min sidste syrlige kommentar ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DiveMaster 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 A) Din router er en kæmpe flaskehals (se tråd andetsteds)' date=' og B) dit trådløse får du typisk en hastighed ud af svarende til en faktor 0.25/0.33 af den reklamerede hastighed...cirka [/quote'] Har lige testet direkte forbindelse (udenom router), og her er resultatet: http://hastighedstest.tdc.dk/ Download: 21424 Kbit/s Upload: 10823 Kbit/s http://www.speedtest.net/ Download: 19844 kbit/s Upload: 13034 kbit/s det er ok hastigheder. Over dobbelt så hurtig som en 10Mb, som kun er marginalt billigere end en 100Mb. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Glem de der online-tests http://tptest.se/documents/tptest/klient/tp312swe.exe er din ven. (Jeg har bedst erfaringer med at teste op mod Bredband2, Bredbandsbolaget og Teknikmejeriet, Lund når vi snakker om højhastighedsforbindelser, som vi gør hér.) Jeg sidder selv på en 100/100 OwnitLAN igennem foreningen, og oplever ofte at en del test-beds ikke kan følge med i disse hastigheder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 20, 2007 Hmm... Glem de der online-tests http://tptest.se/documents/tptest/klient/tp312swe.exe er din ven. (Jeg har bedst erfaringer med at teste op mod Bredband2, Bredbandsbolaget og Teknikmejeriet, Lund når vi snakker om højhastighedsforbindelser, som vi gør hér.) He he - 3 tests gennemført og 3 vidt forskellige resultater :) TDC = 7,8/1,6 Speedtest = 5,1/6,0 ?? Giotest = 5,4/6,3 - 13,5/10,5 (jeg ved intet om IT) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 20, 2007 Ot ! Jeg bor i annestad og er glad for telia - Carwash Dine links virker imidlertid ikke? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Morten K 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2007 så siger jeg bare glæd jer til I skal have fat i Telias kundetjeneste, de tager prisen som europas elendigste. Er der virkelig ingen andre udbydere i Annestad? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kjhg 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2007 Ja nu vover jeg mig så ud på meget dybt vand, med fare for at dumme mig meget, for jeg har absolut ingen forstand på computere, it o.lign. Men bor i Annestad og har via 3 købt et trådløst usb modem til computeren, og for mig fungerer det altså fint. Meeeen for jer snakker vi måske nok om alt for lille forbindelse/hastighed.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danskeren 10 Anmeld indhold Besvaret June 14, 2007 Bredbandsbolaget kan vist ikke levere i Andestad? Jeg har Telia og er godt tilfreds. De er nok ikke de billigste, men de leverer hvad man betaler for og båndbredden er stabil, ligesom man kun meget sjældent er udsat for udfald, som f.eks. når en eller anden idiot på en gravemaskine liiige skal hive et kabel op af jorden... Trådløst skal efter min mening helst undgås. Sammen med en effektiv kryptering trækker det efter min mening for meget ud af hastigheden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites