kennet86 10 Anmeld indhold Skrevet April 19, 2007 Hej Ved flytning til sverige! ( ;) ) skal man så skifte til en svensk bank eller skal man behole en dansk bank?. hvordan er låne og rente forhold i sverige i forhold til danmark? hvordan er det hvis man eks. skal låne til bil og bolig i sverig? håber i kan hjælpe på disse spørgsmål mvh. Kennet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Du kan ikke låne til svensk ejendom i dansk realkredit - enkelte danske banker tilbyder lån, men renten er langt højere end boliglån i Sverige. Hvis du skal bo i Sverige er en svensk bank et "must" - og er du kreditværdig er der næsten ingen grænser for deres hjælpsomhed og lave renter :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kennet86 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 går da udfra at jeg er kreditværdig. :). er der nogle banker i kan anbefale? og hvordan med lønudbetaling når man arbejer i danmark og er bosat i sverige og har svensk bank Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Tja, du kan finde det meste beskrevet godt og grundigt herinde.. Men følgende banker (som jeg kender til) tilbyder dobbeltkonto - dvs. lønkonto i DK og overførsel til bank i SE (hvor du så har dine svenske engagementer): -Nordea (bruger jeg selv og er udmærket tilfreds) -SEB (endnu) -Danske Bank -Skandiabanken ..der findes sikkert flere - men SØG og du skal finde... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Swedbank (det gamle Föreningsparbanken) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 -Danske Bank Har vi, og det er very smart, da BG Bank/Danske Bank ejer Skåne Bank, hvorfor det spiller sammen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2007 Handelsbanken också, det är den jag har. Jag skickar över 400 DKK varje månad, som går in på mitt svenska HB konto, och de betaler mina studielån därifrån. Kostar inget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites