Jump to content
Sali1987

Gode ejendomsmæglere i Malmø?

Recommended Posts

mine erfaringer/vurderinger: Peter Landgren: kan være god for sælger, men sjelden for køber.. Kendt for usaklige beskrivelser af salgsobjekter og for at tøje grænser i hele processen. Som køber ville jeg krævet å få sett listen med navne over bydere.. Svensk Fastighetsformidling: useriøse, amatørmæssige. Lavet aftaler et par ganger, hvor megleren simpelthen har udeblivet. Bjurfors: min eneste anbefaling i øjeblikket. Saklig, professionel, og mulig at forhandle om honorar. Kræv f.eks. at få en lav pris op til en pris du er fornøjd med, og at megleren får X% av prisen over dette beløb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mine erfaringer/vurderinger: Peter Landgren: kan være god for sælger, men sjelden for køber.. Kendt for usaklige beskrivelser af salgsobjekter og for at tøje grænser i hele processen. Som køber ville jeg krævet å få sett listen med navne over bydere.. Svensk Fastighetsformidling: useriøse, amatørmæssige. Lavet aftaler et par ganger, hvor megleren simpelthen har udeblivet. Bjurfors: min eneste anbefaling i øjeblikket. Saklig, professionel, og mulig at forhandle om honorar. Kræv f.eks. at få en lav pris op til en pris du er fornøjd med, og at megleren får X% av prisen over dette beløb.
Har også prøvet at mæglere fra Svensk Fastighetsformidling ikke møder op til en visning - første gang troede jeg noget i den dansk/svenske kommunikation var gået tabt, men anden gang var jeg sikker i min sag (email), men mægleren dukkede ikke op. Har iøvrigt ikke oplevet det med andre mæglere..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bodirekt solgte min på 3 uger. De er et lille smart firma, der yder god service, fast pris, men man binder sig ikke til mægler. Dvs, hvis man selv finder en køber kan man sælge uden om mægler, og dermed ophæve aftalen med mægler. Derfor gør de nok lidt ekstra for at få solgt hurtigt ;) Som mægler så smart sagde: BO DIREKT ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bjurfors: min eneste anbefaling i øjeblikket. Saklig' date=' professionel, og mulig at forhandle om honorar. Kræv f.eks. at få en lav pris op til en pris du er fornøjd med, og at megleren får X% av prisen over dette beløb.[/quote'] Kan også klart anbefale Bjurfors har købt hos dem 2 gange og solgt en gang, har især været MEGET tilfreds med Jan Jönsson fra deres kontor i Limnhamn, meget professionel og behagelig person:thumbup: Har også haft kontakt til Mäklergloben, der er et SKOD firma, de har Danske mæglere hvilket umiddelbart kan virke praktisk, men hold dig LANGT væk fra dem, de prøver at fucke dig hvis de kan komme til dig, hvilket jeg ikke syntes er et godt udgangs punkt for en go handel:thumbdown: Sådan det var sku indlæg nummer 800:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan anbefale at bruge Bülows. www.bulows.se Jeg har købt/solgt hus gennem dem, og var ikke i tvivl om at jeg ville bruge dem til at sælge min lejlighed. Jeg har følt mig godt behandlet og ikke mindst rådgivet både som køber og sælger. Niels
Har osse købt og solgt gennem Bülows, især salget var behageligt pga mægler Anna Mørk, kors hvor hun knoglede for salget. Har lige købt via Eril Ohlsson - det var en rigtig sløv affære - det ku jeg ha gjort bedre selv, og det fik jeg osse lov til. Held og lykke med salget Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacob Damm fra Mäklarpunkten - jacob@maklarpunkten.se Fik ham anbefalet af en veninde og var yderst tilfreds. Leverer en service ud over det sædvanlige og er super hurtig og effektiv med alle aspekter af salget. Jeg gav 28.000 inkl. flytterengøring og hjælp til papirer til skatteverket. Held og lykke med salget Gitte Kaya

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke anbefale husmanbagberg i Helsingborg. Nærmere betegnet Kent. Sindsyg dårlige fremvisninger. Og absolut ikke styr på detaljerne. Men kan jo ikke udtale mig om husmanhagbergs andre afdelinger. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi solgt, og jeg vil da gerne bidrage til denne tråd fra et sælgersynspunkt. Jeg kan til en start sige at jeg er helt enig med dem der siger Bjurfors, og samtidig peger direkte på Jan Jönsson. Vi tog tre mæglere ud til en snak og lod dem alle tre selv komme ud af busken hvad angår prisen på huset. Vi købte i efteråret 2006 og betalte dengang 4 mio. Ud fra statistikker havde vi en forventning om at værdien i dag ville være +8 til 10% (med mindre vi havde købt alt for dyrt, hvilket vi dog ikke mente) Peter Landgren & Co. / Anna Troedson. Sød og superpædagogisk pige. Forlangte 2,6% og værdisatte huset til 3,9 mio. Hvordan hun i sin vildeste fantasi kunne få sig selv til at tro at vi var interesseret i at sælge til en pris 100.000 under hvad vi havde givet er mig en gåde. Især set i lyset af markedets bevægelse i de tre år vi har boet her. Samtidig var hun som sagt en meget ung og superpædagogisk, på grænsen til det fornærmene. Og gennem hele samtalen havde hun et meget bekymret udtryk i ansigtet. Resultatet var at hverken kemi eller pris var som ønsket. Mitzi Frändevi Fastighetsmäklare / Mitzi Frändevi. Det jeg ville kalde en sød dame. Forlangte 2,4% og værdisatte huset til 4,4 mio. Professionel tilgang til opgaven, men havde dog efter min mening en lidt for stor fokus på at blive 'min ven'. Namedroppede meget da hun fandt ud af at jeg kendte nogle som havde solgt gennem hende, og virkede skuffet da jeg ikke kendte alle danskere i Malmö. Resultatet var at kemien ikke var helt god, men at pris og mæglerafgift var acceptabel. Bjurfors / Jan Jönsson. Stille og rolig mand i fyrrene. Forlangte 2% og værdisatte huset til 4,5 mio. Superprofessionel og behagelig person. Nøgtern og forretningsmæssig, samtidig med at han havde et vindende væsen. Vi var overhovedet ikke i tvivl, her var kemien helt klart i orden, og at hans vurdering af huset samtidig var den højeste af de tre, forstærkede bare indtrykket ;-) Professionel fotograf, enkel men samtidig beskrivende annonce, solidt salgsmateriale på papir. Huset nåede at være aktivt på hemnet/bovision/boliga etc. i 17 dage, og så var det solgt til en pris godt over det udbudte. Så nu går vi så bare og tæller dagene til besigtningen er vel overstået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så har vi solgt, og jeg vil da gerne bidrage til denne tråd fra et sælgersynspunkt. Jeg kan til en start sige at jeg er helt enig med dem der siger Bjurfors, og samtidig peger direkte på Jan Jönsson. Vi tog tre mæglere ud til en snak og lod dem alle tre selv komme ud af busken hvad angår prisen på huset. Vi købte i efteråret 2006 og betalte dengang 4 mio. Ud fra statistikker havde vi en forventning om at værdien i dag ville være +8 til 10% (med mindre vi havde købt alt for dyrt, hvilket vi dog ikke mente) Peter Landgren & Co. / Anna Troedson. Sød og superpædagogisk pige. Forlangte 2,6% og værdisatte huset til 3,9 mio. Hvordan hun i sin vildeste fantasi kunne få sig selv til at tro at vi var interesseret i at sælge til en pris 100.000 under hvad vi havde givet er mig en gåde. Især set i lyset af markedets bevægelse i de tre år vi har boet her. Samtidig var hun som sagt en meget ung og superpædagogisk, på grænsen til det fornærmene. Og gennem hele samtalen havde hun et meget bekymret udtryk i ansigtet. Resultatet var at hverken kemi eller pris var som ønsket. Mitzi Frändevi Fastighetsmäklare / Mitzi Frändevi. Det jeg ville kalde en sød dame. Forlangte 2,4% og værdisatte huset til 4,4 mio. Professionel tilgang til opgaven, men havde dog efter min mening en lidt for stor fokus på at blive 'min ven'. Namedroppede meget da hun fandt ud af at jeg kendte nogle som havde solgt gennem hende, og virkede skuffet da jeg ikke kendte alle danskere i Malmö. Resultatet var at kemien ikke var helt god, men at pris og mæglerafgift var acceptabel. Bjurfors / Jan Jönsson. Stille og rolig mand i fyrrene. Forlangte 2% og værdisatte huset til 4,5 mio. Superprofessionel og behagelig person. Nøgtern og forretningsmæssig, samtidig med at han havde et vindende væsen. Vi var overhovedet ikke i tvivl, her var kemien helt klart i orden, og at hans vurdering af huset samtidig var den højeste af de tre, forstærkede bare indtrykket ;-) Professionel fotograf, enkel men samtidig beskrivende annonce, solidt salgsmateriale på papir. Huset nåede at være aktivt på hemnet/bovision/boliga etc. i 17 dage, og så var det solgt til en pris godt over det udbudte. Så nu går vi så bare og tæller dagene til besigtningen er vel overstået.
Hvad nu? Skal du/I tilbage til DK? Nu er du blevet millionær:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites