Benzino 10 Anmeld indhold Skrevet April 15, 2007 Som emnet siger har jeg besluttet at købe en Mercedes, når jeg flytter over på den anden side. Jeg overvejer en CLK 270 CDI, CLK320 CDI eller en E320 CDI og måske en E280 CDI. CLK´en skal være nyere model, dvs ikke de store runde lygter. Bilen skal være en diesel pga de lange daglige ture frem og tilbage på arbejde. Jeg hælder mere til coupeen CLK pga dens sportslige design. Af udstyr vil jeg gerne have soltag, Command Navi med DVD og læder sæder. Et godt sæt Alu vil der heller ikke være noget i vejen med ;) Det kunne være godt at høre om jeres erfaringer med bilmærket. Der må næsten være nogen forum brugere som i dag ejer omtalte modeller: 1 - Hvilken model har i købt? 2 - Hvor har i købt den? Sverige eller Tyskland og er der virkelig noget om snakken med at det er svært at sælge sin bil, der ikke er svensk-såld? 3 - Kender i noget til problemer med de omtalte modeller. Der har vist været noget i vejen med bremserne på E modellen? 4 - Fordele / ulemper ved modellerne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Har en CLK og er yders tilfreds med den. Vi har inde hos Audi efter en A6 da den kostede det halve, men der var også den halve glæde. Har ikke hørt om noget negativt om den og har heller ikke noget dårligt at sige om den. Den jeg har er en benzin, men bilen er jo den samme. Købte den hos mercedes i Sverige. Skulle jeg have en brugt, havde jeg hentet den i Tyskland, men orkede ikke bruge tid på det. Ved ikke om det hjalp dig, da jeg ikke havde det helt vilde at rådgive dig med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Vi har en e320T (dog benzin), og Mercedes kvaliteten og komforten forbløffer mig næsten dagligt. Prisen holder sig også bedre end gennemsnittet. Vi har købt den i sverige, svensk solgt af Bilgruppen Lund. Bremserne virker fint. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Har en CLK og er yders tilfreds med den. Vi har inde hos Audi efter en A6 da den kostede det halve, men der var også den halve glæde. Har ikke hørt om noget negativt om den og har heller ikke noget dårligt at sige om den. Den jeg har er en benzin, men bilen er jo den samme. Købte den hos mercedes i Sverige. Skulle jeg have en brugt, havde jeg hentet den i Tyskland, men orkede ikke bruge tid på det. Ved ikke om det hjalp dig, da jeg ikke havde det helt vilde at rådgive dig med. At der ikke er noget dårligt at sige om den er kun godt nyt Men hvilken CLK model fik du købt? Årgang? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Vi har en e320T (dog benzin), og Mercedes kvaliteten og komforten forbløffer mig næsten dagligt. Prisen holder sig også bedre end gennemsnittet. Vi har købt den i sverige, svensk solgt af Bilgruppen Lund. Bremserne virker fint. Ja jeg har selv kørt i en C model i 3 år og syntes komforten er super. Det er en fornøjelse at køre i mercedes. Hvilken årgang er det du ejer? Sidste år kom der en V6 motor i 320 ´eren og i forhold til den forrige syntes jeg at forskellen i køreglæden er til at føle på. Jeg tror modellen med bremse problemerne var den første W211. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Hvilken årgang er det du ejer? Sidste år kom der en V6 motor i 320 ´eren og i forhold til den forrige syntes jeg at forskellen i køreglæden er til at føle på. Jeg tror modellen med bremse problemerne var den første W211. Min nabo har kørt en nyere Mercedes, og den blev solgt af 2 årsager. Dels rustede den af h...... til, og dels kunne MB ikke finde ud af at løse de elektriske problemer. Min anden nabo har en ret ny 200 kompressor T - den kører upåklageligt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Den han solgte hvilken model og årgang var det? Grunden til at jeg spørger er fordi de fejl tit kommer med en ny udgave eller opdatering af eksisterende model. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Den han solgte, hvilken model og årgang var det? En '03 C-klassse T-udgave 230 kompressor - oprindeligt købt af ham som ny. Den røg efter eet års tid ud til fordel for en ny Jaguar X-type 3.0 V6 st car... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 At der ikke er noget dårligt at sige om den er kun godt nyt Men hvilken CLK model fik du købt? Årgang? Vi skulle bruge den mindste de lavede, og det var en 200 kompressor. Den er 5 uger gammel. (så det er nok lidt for tidligt at snakke om mulig rust eller bremseproblemer senere hen.) Før kørte vi SLK og den virkede helt perfekt. Det var en ældre 2001 og vi oplevede aldrig problemer med den heller. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 køb en c clas..den er er billig i drift og ingen problemer med den bil. c 270 cdi Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Amg !!! køb en c clas..den er er billig i drift og ingen problemer med den bil. c 270 cdi Skal det være fancy, så køb AMG-udgaven. Dén er der ikke så mange, der har :th2: Mercedes C 30 CDI AMG Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Skal det være fancy, så køb AMG-udgaven. Dén er der ikke så mange, der har :th2: Mercedes C 30 CDI AMG min mercedes er til salg med alt udstyr.command, læder kabine og m.m Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Som emnet siger har jeg besluttet at købe en Mercedes, når jeg flytter over på den anden side. Ved godt du ikke efterlyser forhandlere, men jeg kan anbefale dig at kigge på www.s-jonssonbil.se. Yderst fair og troværdig autoforhandler og som du kan se har han en enkelt Mercedes eller to til salg ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 køb en c clas..den er er billig i drift og ingen problemer med den bil. c 270 cdi Det skal ikke være en c klasse. Den har jeg kørt i nogle år nu og skal jeg prøve noget nyt. Det skal nok være en CLK... Især hvis der er en V6 i den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NGO 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2007 Har en w211 (E500) fra 2003. Importeret fra tyskland af forhandler i 2006 og foreløbig ingen problemer. Herlig lille bil. ikke gratis i drift, men bedre end de ca 8km/l som er jeg havde frygtet (afhænger temlig meget af hvor brede dæk man sætter på). Kvaliteten har jeg ikke noget at klage over. Forstår stimelthen ikke Audifolkets snak om interiør kvalitet. Har haft Audi A6 og syntes selv interiøret var kedeligt, upersonligt og sæderne dårlige. Mercedes er modsætningen, indbydende og behagelig (men sæderne i en volvo er nu stadig bedre). Ville nok overveje en V6 benzin hvis jeg var dig. Sverige er ikke noget godt diesel land. Dvs. man får hug både på gensalgsværdi, brændstofpris og årlig afgift. Desuden vil ingen i Sverige betale rimelige penge for en brugt bil der har kørt 250.000km, ligemeget om det så er en god langtursdiesel. Alternativet er at vente på lanceringen af bluetech diesel motorene i sverige og se hvad det kommer til at gøre ved økonomi/afgift. De skulle også støje mindre end de gamle CDI'ere. (men det udelukker naturligvis køb af brugt bil). Bremserne i w211 har der været problemer med ja. Det har nok noget at gøre med at den var den første bil i verden (mig bekendt) som har elektroniske bremser. Der har så været et par tilfælde i medierne med taxachaufører hvor det elektriske system fejlede = bremsesvigt. Men når man har set hvor mange advarselslamper om slidte bremser, lav olie og andet der kan lyse samtidig i en københavnsk taxa, uden at chauføren ænser det og fortsætter med at køre 90kmt i en byzone, undrer det mig nu ikke at der har været nogen uheld hvor elektronikken har fået skylden. Gensalg af import bil er nogengange lidt svært i sverige. Specielt hvis man vil give bilen i indbytte hos en autoriseret forhandler. Men hvis din næste bil også er en import bil, du sælger bilen privat, eller det er en speciel eller veludstyret model så er forskellen minimal. Der er dog også forskel på import biler. Enten er bilen privat importeret, eller også er den importeret af en specialist/forhandler. Dette fremgår af bilens registreringsattest og har både betydning ved videresalg og når den skal forsikres. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2007 NGO -- > Tak for dit svar. Er enig med dig i at komforten i en Mercer er noget for sig selv, sammenlignet med Audi og for den sags skyld også BMW. Interiøret i BMW´en minder tit om biler man producerede i firserne. Det med Diesel ulemperne overrasker mig. Hvis det er så svært at sælge bilerne i Sverige, kan man måske sælge dem i DK? Altså uden dansk afgift. Der må næsten være nogen danskere i sverige, som har fået den idé før. Er brændstof prisen på diesel ikke lavere i sverige, som det er i dk? Det med bremserne skyldes nok som du siger at det var ny teknologi. Fejlene på bilerne blev også rettet efter et stykke tid og i de nyere modeller er man så vidt jeg har hørt, gået væk fra de elektroniske bremser. Jeg har kørt i en ny E320 og den havde nye bremser. Den havde også den bedste V6´er jeg har kørt. Flot moment og helt støjsvaj. Tror den kom op på 100 km i timen på lidt over 6 sekunder. Mht import biler lyder det som om det er en fordel at hente dem hos en autoriseret forhandler. Men jeg forstår ikke hvorfor. Det er ikke svært at hente en bil hos en forhandler i Tyskland. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NGO 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2007 Velbekomme. Diesel i sverige koster næsten altid præcis det samme som Oktan95 benzin. Nogengange lidt mere, nogengange lidt mindre. Desuden kan man ikke forvente at finde diesel på ubemandede tankstationer. Derfor tanker folk naturligvis deres dieselbiler i danmark hvis de kan. Men det er medførende til at gøre markedet for brugte dieselbiler betydeligt mindre, da det reelt kun er sydvest skåne som er "diesel område". I sverige er man generelt mere interesserede i alternative brændstofformer som Autogas eller Ethanol (E85). Jeg ved at der er flere herinde som har forsøgt at sælge deres biler i danmark, men ved ikke noget om hvordan det er gået. Ofte vil det jo også være billigere for danskere at hente bilen i tyskland end i sverige. Specielt hvis det er en større tysk bil. Husk også at Mercedes i danmark giver garanti og meget andet på aflagte taxaer, så det bliver nok svært at sælge en identisk, men sikkert ældre bil, som måske nok har kørt mindre, til en pris som afhænger af hvor dårlig en dag din skatmedarbejder har den pågældende dag. Forskellen på privat og prof. import er vel primært garanti. Når man henter en bil i tyskland er der som regel ingen garanti. Det betyder at hvis det er en svensk forhandler som henter den, så står han for garantien. Derfor er man rimelig sikker på at han nok skal have checket bilen i hoved og r... (ofte er det et firma han samarbejde med som står for garantien) Som privat person sparer man self. nogen penge, men medmindre man selv har ordnet noget garanti som dækker, hænger man selv på eventuelle problemer som skulle opstå, samt man har kun sig selv til at gennemgå bilen før køb. (på nyere Porsche kan man hos autoriserede forhandlere i tyskland vist få noget garanti som også dækker ved eksport) Men søg herinde, der er masser af indlæg fra bilfolk med mere forstand og erfaring på området end jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 16, 2007 Diesel i sverige koster næsten altid præcis det samme som Oktan95 benzin. Nogengange lidt mere, nogengange lidt mindre. Desuden kan man ikke forvente at finde diesel på ubemandede tankstationer. Dieselmarkedet er fordoblet på det 1½ år, jeg har boet i Malmö - stod i avisen forleden. Jeg ved at der er flere herinde som har forsøgt at sælge deres biler i danmark, men ved ikke noget om hvordan det er gået. Svingende resultater, IMO Forskellen på privat og prof. import er vel primært garanti. Når man henter en bil i tyskland er der som regel ingen garanti. Det betyder at hvis det er en svensk forhandler som henter den, så står han for garantien. Derfor er man rimelig sikker på at han nok skal have checket bilen i hoved og r... (ofte er det et firma han samarbejde med som står for garantien) Som privat person sparer man self. nogen penge, men medmindre man selv har ordnet noget garanti som dækker, hænger man selv på eventuelle problemer som skulle opstå, samt man har kun sig selv til at gennemgå bilen før køb. Der er flere måder at gøre det på - sidst jeg importerede havde forhandleren fået udført et Dekra Siegel (uvildig sagkyndig gennemgang af bilen), fordi der ikke skulle være noget at komme efter. Desuden kan du ved de fleste aut. forhandlere købe dig til en garanti... (på nyere Porsche kan man hos autoriserede forhandlere i tyskland vist få noget garanti som også dækker ved eksport) Porsche Approved Warrenty - gælder indtil 10 år gamle biler og max 200.000 km. Desuden gælder garantien i hele verden, så du kan i princippet købe en Porsche i Australien og bringe den til Kiruna, hvorefter evt. fejl udbedres på garantien. Fuldstændig suveræn ordning uden sidestykke ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NGO 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2007 Dieselmarkedet er fordoblet på det 1½ år, jeg har boet i Malmö - stod i avisen forleden. Hey Mogens, stod der noget om det var for hele sverige eller kun Malmö området ? Jeg har også bemærket at alle de ubemandede stationer i Limhamn området har fået Diesel standere i løbet af de 2½ år jeg har boet her. (samtidig er priserne på både benzin og diesel steget fra under 9 til næsten 12skr litteren - øv) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mfe 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2007 Ved godt du ikke efterlyser forhandlere' date=' men jeg kan anbefale dig at kigge på [url']www.s-jonssonbil.se. Yderst fair og troværdig autoforhandler og som du kan se har han en enkelt Mercedes eller to til salg ;) hej coolair - jeg har sendt dig en pm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 16, 2007 Hey Mogens, stod der noget om det var for hele Sverige eller kun Malmö området ? Nope, det husker jeg ikke noget om... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret April 18, 2007 Nogle der har kommentarer til nedenstående CLK 55 AMG vi overvejer at købe: http://www.autoropa.se/webgate/_cars/_car_detail.aspx?MenuID=4802&GroupID=5065&ItemID=4595&disable=yes Er serviceudgifter væsentlig større på AMG?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2007 Delene der skal skiftes koster dog det dobbelte pga. de også skal holde til det dobbelte. Men synes bestemt ikke de service jeg har været til har kostet det vilde. Det afhænger nok også af hvor det bliver gjort henne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2007 Skal det være fancy, så køb AMG-udgaven. Dén er der ikke så mange, der har :th2: Mercedes C 30 CDI AMG Efter at have tjekket den, så er den ikke så slem endda. Ved du hvad man får ekstra ved AMG modellerne udover lidt mere power? Gad godt vide hvilken motor der er i den. En V6 måske? 13 km i literen og 231 HK :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 18, 2007 Ved du hvad man får ekstra ved AMG modellerne udover lidt mere power? Gad godt vide hvilken motor der er i den. En V6 måske? 13 km i literen og 231 HK :th2: Når man køber en AMG, er der satset på det sportslige element - f.eks. sænket undervogn osv. Bilen er udstyret med en 5-cylindret motor på 3 liter: http://www.lycos.de/startseite/auto/news_service/show_test.html,,i_1258/mercedes-c-30-cdi-amg-diesel-sportler.html (7 siders test) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites