Audii 10 Anmeld indhold Skrevet April 13, 2007 Hej Hvordan kan jeg få min kones fradrag oveni i min? Hvordan gør man? - Jeg har dansk pas og bor i sverige og arbejder i DK - Min kone arbejder ikke og har opholdstilladelse i sverige:new: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
almir.dk 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 Personfradrag Det du skal gør er , du skal ned til Sketeverket får en Familiebevis hvor der står i er gift. Når du har fået den kan du bare faxe den til Skat Øresund. AC Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Audii 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 Det du skal gør er , du skal ned til Sketeverket får en Familiebevis hvor der står i er gift. Når du har fået den kan du bare faxe den til Skat Øresund. AC Okay :) - Men mange fortæller at man skal ned til sin fraflytnings kommune? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 Kan godt være det her er et dumt spørgsmål, men for konen fradrag i dk, når hun har opholdstilladele i dk ? og tilsyneladende ikke har noget med dk at gøre ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 Kan godt være det her er et dumt spørgsmål' date=' men for konen fradrag i dk, når hun har opholdstilladele i dk ? og tilsyneladende ikke har noget med dk at gøre ?[/quote'] Nu står der jo Sverige! Og får du hendes fradrag kan du ikke trække andre renteudgifter fra, mener jeg:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 Ja, så blev det rigtig dumt, det var selvfølgelig opholdstilladelse i SE jeg mente Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 Kan godt være det her er et dumt spørgsmål' date=' men for konen fradrag i dk, når hun har opholdstilladele i dk ? og tilsyneladende ikke har noget med dk at gøre ?[/quote'] Man kan få sin kones uudnyttede skattefradrag og samtidig trække renter fra såfremt hun ikke arbejder i DK og du selv betaler skat i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 Man kan få sin kones uudnyttede skattefradrag og samtidig trække renter fra såfremt hun ikke arbejder i DK og du selv betaler skat i DK. Ja, den er jeg med på, men hvis hun ikke har noget med DK at gøre, hvorfor har hun så fradrag i DK ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2007 Kones fradrag Man kan vel udnytte hendes fradrag på samme måde som hvis en Svensker der arbejder i DK, kan få sin Svenske kones fradragg i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2007 Ja, men det jeg slet ikke forstår er hvorfor hun får fradrag fra DK ? undskyld hvis det er lidt off topic Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2007 Personfradrag Uudnyttet person fradrag er det vel der bliver ment, sådan har jeg opfattet det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2007 Ja, men det jeg slet ikke forstår er hvorfor hun får fradrag fra DK ? undskyld hvis det er lidt off topic Fatter heller ikke hvorfor man har ret til "dobbelt fradrag". Hvad så hvis ens mand/kone arbejder i Sverige ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2007 Fatter heller ikke hvorfor man har ret til "dobbelt fradrag". Hvad så hvis ens mand/kone arbejder i Sverige ? Michael kan få mine fradrag da jeg arbejder i Sverige, har dog valgt ikke at gøre det da jeg regner med at arbejde i DK igen snart. Men min undren går på hvorfor man uden at have tilknytning til DK, kan være berettiget til fradrag, når man ikke bor i landet ? Bare fordi man er gift med en dansker, det virker helt forkert eller er det bare mig ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2007 Den er god nok Miriam. Min gamle naboer, begge svenskere, hun skolelærer i skåne - han arbejder for skanska i danmark. Han får hendes fradrag. Det er sådan at hvis den ene ægtefælle arbejder i danmark den anden i sverige, så får begge dobbelt fradrag. Det er faktisk den bedste kombination i kan gøre!! Jeg skrev naboens danske selvangivelse i flere år. No Problem. Mand han arbejdede i Horsens og boede i Landskrona kommune; snak om fradrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Dobbelt fradrag Hvad menes med at begge kan få dobbelt fradrag. Man har ikke lignede ordning i Sverige såvidt jeg ved. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Så gifter jeg mig proforma med en svensk veninde, der arbejder i S, og vi deler så det ekstra fradrag hver måned... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret April 15, 2007 Jeg får det også, men det er kun i Danmark det gælder. Hun får ingenting ekstra i Sverige pga. min manglende indkomst. Det kommer udfra at jeg er begænset skattepligtig og ikke under grænsegængereglerne. Så hvad vi laver i Sverige er det danske skattevæsen ligeglad med. Det betyder at jeg har en kone med 0 kroner i dansk indtægt dermed er jeg også berettiget til ægtef. bidrag pga. min i Danmark "arbejdsløse" kone. Hvis jeg havde været under grænsegænger reglerne kunne jeg, hvis hun havde en lav indtægt eller slet ingen,få den del af hendes fradrag som hun ikke brugte, på samme hvis som hvis man bor i Danmark. Som begrænset skattepligtig uden at være grænsegænger har jeg ret til fradrag for kørsel og A-kasse hvilket udgør mine muligheder for fradrag, da vi har flyttet alle rentefradrag over i hendes navn. (kan man gøre som man vil i Sverige). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2007 Så gifter jeg mig proforma med en svensk veninde' date=' der arbejder i S, og vi deler så det ekstra fradrag hver måned...[/quote'] Ja gør det hvis det er det du har lyst til Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret April 16, 2007 og I skal også have samme adresse.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2007 Hejsa. Rart nogle tager emnet op, skal nemlig snart bruge det :) Om ens ægtefælde må arbejde i dk eller ej er vist lige meget. Bare man er gift og bor på samme adresse, kan man få fradraget. Men en hos skat fortalte mig at man vil gå glip af andre fradrag ? hvad disse er ved jeg ikke men synes hun kaldte det "andre ligningsmessige fradrag" hvilke vistnok er fagforening eller a-kasse men ikke begge ??? Og rente udgifter ? Nogle der rent faktisk har brugt denne mulighed og som kan berette hvad man i så fald går glip af ? -Claus- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2007 Rentefradrag Man skal göre op hvad der bedst kan betale sig. Da vi brugte det havde jeg job i Sverige og kunne dermed få hele rentefradraget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Audii 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2007 Jeg har fået det ordnet - Du kan få din kones frardrag hvis hun ingen indkomst har som min - Du tager hen til skatteverket og beder om et familiebevis og et papir på at din kone ikke har nogen indtægter - Så tager du til skat øresund på Sluseholmen 8 og fortæller ovennævnte også PLING! - Har fået forhøjet mit fradrag med cirka 4000,- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2007 hmmm må hun ikke have nogle indtægt, eller ingen indtægt i danmark ? min kone har arbejdet i sverige, men det gør hun ikke mere, men hun har jo haft indtægt i de 2 måneder hun arbejdede i sverige. det var 2006. så vidt jeg forstod, er det bare hun ikke har indtægt i Danmark og det har hun ikke og kan heller ikke få pga, kun ikke har opholdstilladelse i Danmark (Kinesisk statsborger). -Claus- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Audii 10 Anmeld indhold Besvaret April 24, 2007 hmmm må hun ikke have nogle indtægt, eller ingen indtægt i danmark ? min kone har arbejdet i sverige, men det gør hun ikke mere, men hun har jo haft indtægt i de 2 måneder hun arbejdede i sverige. det var 2006. så vidt jeg forstod, er det bare hun ikke har indtægt i Danmark og det har hun ikke og kan heller ikke få pga, kun ikke har opholdstilladelse i Danmark (Kinesisk statsborger). -Claus- Altså lige nu skylder de mig rundt omkring 85.000 kr før skat - De vil udbetale dem til mig næste forskudsopgørelse - Min kone har ikke haft indtægter i SE og heller ikke i DK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2007 Jeg bor i Sverige er gift med en svensker (fra Norrland) hun arbejder i Malmö og har dermed alle indtægter i Sverige. Alle mine indtægter kommer fra Danmark. Dermed har jeg valgt kun at være begrænset skattepligtig til Danmark (ej grænsegænger) Det betyder jeg får ægtefælle bidrag i Danmark, fradrag for A-kasse samt befordringsfradrag. Renteindtægter/udgifter som jeg evt. skulle have i Danmark skal jeg oplyse til det svenske skatteverket. For at gøre det administrativt let, har vi valgt at hun tager alle svenske rentefradrag, da jeg ikke har nogen indtægt i Sverige. Kort sagt, for vores vedkommende betød det et ekstra fradrag på ca.40.000 dkr. Men det er kun smart i det tilfælde hvor begge har en fast indtægt, placeret på hver sin side af sundet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites