Jump to content
coolio

Priser på bredbånd

Recommended Posts

Jeg skiftede fra Telia til Adamo da HSB gav frit løb for andre udbydere. Og jeg har været fuldt tilfreds. Her et års tid senere har jeg kun oplevet nedetid en eneste gang og det var ca en time. Samme niveau som jeg oplevede hos Telia Jeg oplever ingen forskel i hastighed i forhold til Telia (men jeg er nok heller ikke så god til at belaste linjen som andre) /Dennis
Må jeg spørge hvorfor du valgte Adamo kontra de andre? (Var de det første alternativ ? :D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

upp til 20/3 mbit adsl bredbandsbolaget 349,- inkl telefoni... Bruger ikke telefonien, men ellers bliver det dyrere for en langsommere linje ( nätavgift halløjsa ) :rolleyes:...... Kommer dog aldrig i nærheden af 20 mbit :thumbdown, men linjen er da stabil :thumbup: Men sådan er det når man ikke er hsb medlem mere :o Savner min gamle telia 10/10 hsb...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så tror jeg faktisk Adamo har giver mig 100/10 mbit i stedet for de 10/10 jeg betaler for. Nu har jeg ikke så meget forstand på det, men der stod 100/10 under "Wan" i min router opsætning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et sidespørgsmål.. Det er nok bare mig, men alligevel :confused:Hvad bruger man lige mellem 100-1000 mbit til? Har selv 8 mbit, som kører helt fint. Jeg kan ikke forestille mig at jeg ville kunne mærke forskel på om min linie er 8 eller 100 til dagligt brug. Jeg downloader aldrig musik/film etc, men får samtidig leveret digital tv via bredbåndlinien, og det kører også fint (tv + inet samtidig). Så downloader folk virkelig fuldstændig sygt, så man simpelthen ikke kan leve uden 100 eller 1000 mbit? :rolleyes: Folk må jo have pænt mange TB HD stående, med alt det de i så fald downloader på ingen tid, døgnet rundt - forestiller jeg mig, eller noget... Eller er det prestige at sige man har den hurtigeste bredbåndlinie, i stil med at folk herinde elsker at fortælle om deres hurtige biler? ;) Undrer mig bare, da det ofte lyder som om at mange folk ikke kan bruge op til 10 mbit til noget som helst, op til 24 mbit er acceptabelt men heller ikke mere end det, mens 100+ mbit er der hvor det sner!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Det er nok bare mig, men alligevel :confused:Hvad bruger man lige mellem 100-1000 mbit til? Har selv 8 mbit, som kører helt fint. Jeg kan ikke forestille mig at jeg ville kunne mærke forskel på om min linie er 8 eller 100 til dagligt brug. Jeg downloader aldrig musik/film etc, men får samtidig leveret digital tv via bredbåndlinien, og det kører også fint (tv + inet samtidig). Så downloader folk virkelig fuldstændig sygt, så man simpelthen ikke kan leve uden 100 eller 1000 mbit? :rolleyes: Folk må jo have pænt mange TB HD stående, med alt det de i så fald downloader på ingen tid, døgnet rundt - forestiller jeg mig, eller noget... Eller er det prestige at sige man har den hurtigeste bredbåndlinie, i stil med at folk herinde elsker at fortælle om deres hurtige biler? ;) Undrer mig bare, da det ofte lyder som om at mange folk ikke kan bruge op til 10 mbit til noget som helst, op til 24 mbit er acceptabelt men heller ikke mere end det, mens 100+ mbit er der hvor det sner!
Toft .. det er nørdernes sportsvogne .. hvis du forstår =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

hehe så har du sikkert en lille tisse... nå lad nu det ligge .. men Toft du har ret, man behøver slet ikke sådan en hurtig linie.. streaming af hd-tv er ikke i nærheden af 100mbit..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er nok bare mig, men alligevel :confused:Hvad bruger man lige mellem 100-1000 mbit til? Har selv 8 mbit, som kører helt fint. Jeg kan ikke forestille mig at jeg ville kunne mærke forskel på om min linie er 8 eller 100 til dagligt brug. Jeg downloader aldrig musik/film etc, men får samtidig leveret digital tv via bredbåndlinien, og det kører også fint (tv + inet samtidig). Så downloader folk virkelig fuldstændig sygt, så man simpelthen ikke kan leve uden 100 eller 1000 mbit? :rolleyes: Folk må jo have pænt mange TB HD stående, med alt det de i så fald downloader på ingen tid, døgnet rundt - forestiller jeg mig, eller noget... Eller er det prestige at sige man har den hurtigeste bredbåndlinie, i stil med at folk herinde elsker at fortælle om deres hurtige biler? ;) Undrer mig bare, da det ofte lyder som om at mange folk ikke kan bruge op til 10 mbit til noget som helst, op til 24 mbit er acceptabelt men heller ikke mere end det, mens 100+ mbit er der hvor det sner!
100 MBit bruger man til når man vil se film. Ca 8-10 min så har man en DVD hjemme. 1GBit så tror jeg at min computer brokker sig lidt, men hvis jeg havde kunnet få 250 MBit så havde jeg taget det, det kan aldrig gå hurtigt nok :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer med 100 mbit, har i målt hvor hurtig hastigheden egentlig er. Jeg har 100/10, og kan max komme op på 30 mbit. Jeg har også tv over internettet. Dette skullle ifølge Telia nedsætte forbindelsen med 30 mbit, men der har jeg mine tvivl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jer med 100 mbit' date=' har i målt hvor hurtig hastigheden egentlig er. Jeg har 100/10, og kan max komme op på 30 mbit. Jeg har også tv over internettet. Dette skullle ifølge Telia nedsætte forbindelsen med 30 mbit, men der har jeg mine tvivl.[/quote']Problemet ligger med 97% (ca.) sikkerhed i din router, og dennes manglende hestekræfter. Emnet er diskuteret nogle gange herinde - bl.a. i http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=9628 Evt. tage en søger på "router" eller "throughput" - så burde du ramme en bunke interessante ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har haft Telia ude og måle den direkte indgang. Og der kunne der max måles en hastighed på 38 mbit. Her er det så at de påstår at der dedikeres en 30mbit til tv. :confused:
Hvad blev der af de resterende 32mbit? Tredive fra til bredbånds-tv er sikkert rigtigt nok, hvis Telia siger det :rolleyes: - men derfor skal du jo så have resten for dig selv...og du siger du kun får en 30-38 stykker!? Ok...fraregnet overhead m.m., så er det nok lidt mindre. Men du mangler da stadig en del for at kunne kalde din linie en 100 mbit :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja testede forleden og den var ca. 97 mbit ind og lidt over 80 ud....

Jer med 100 mbit' date=' har i målt hvor hurtig hastigheden egentlig er. Jeg har 100/10, og kan max komme op på 30 mbit. Jeg har også tv over internettet. Dette skullle ifølge Telia nedsætte forbindelsen med 30 mbit, men der har jeg mine tvivl.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jer med 100 mbit' date=' har i målt hvor hurtig hastigheden egentlig er. Jeg har 100/10, og kan max komme op på 30 mbit. Jeg har også tv over internettet. Dette skullle ifølge Telia nedsætte forbindelsen med 30 mbit, men der har jeg mine tvivl.[/quote'] 85/75 lige nu med telia, HSB Bolina. Plejer at ligge på ca 92/92 ellers, så nok mange på lige nu...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har Comhem 100/10, mener da den kun koster 399? Eller husker jeg forkert, at det er 100/10 der koster 499 og 200/10 så koster mere? At de så har problemer idag (ingen tv eller internet), og at min hastighed er faldet (igen) til omkring 40-55 Mbps er en anden sag. Sent from my Samsung Galaxy S II using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Comhem intet tv eller internet? Ikke her hos os. Der fungerer skidtet. 100/10 koster 399 og 200/10 koster 499.
Det er oppe igen. Var sikkert bare i mit område (Kroksbäck) der var problemer. Men kan se de stadig har problemer med deres hjemmeside.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites