sadobobber 10 Anmeld indhold Skrevet April 11, 2007 hey vi er et par som er igang med at kigge på hus i sverige og vi har 2 børn 7+8år . kan de blive ved med at gå i skole i danmark?? og er der nogle områder i sverige "malmø" hvor der er rigtige mange dansker hilsen tom & helene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ccdj 0 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2007 Der er efterhånden rigtig mange danske børn på stort set alle skoler i Malmö og omegn :D ...........Men ville det gøre så meget hvis der "kun" var svenske?? husk nu det er jo Sverige i vil flytte til ;) (læs IRONI) PS. svar på skole i dk spørgsmål kan evt. findes her: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=2663&highlight=skole+dk smil fra Christina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sadobobber 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 hej Ccdj. tak for hjælpen *S* det jeg mente var og der var nogle områder hvor der kun bor dansker altså en dansker kolloni *S* der må være alle de svensker i skolerne som der nu er det betyder ikke noget men det ville være lidt letter for os hvis unger kunne blive i deres skoler i dk. p.s. gider ikke bo i en dansker kolloni Tom:new: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 p.s. gider ikke bo i en dansker kolloni Tom:new: Hmm du ville ikke bo blandt danskere, men dine børn skal gå i dansk skole ? hvordan hænger det sammen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 hej Ccdj. tak for hjælpen *S* det jeg mente var og der var nogle områder hvor der kun bor dansker altså en dansker kolloni *S* der må være alle de svensker i skolerne som der nu er det betyder ikke noget men det ville være lidt letter for os hvis unger kunne blive i deres skoler i dk. p.s. gider ikke bo i en dansker kolloni Tom:new: Du siger det bliver lettere. Men tror du ikke du bliver rimelig træt af at hente børn i dk? Hvor tror du børnenes venner kommer til at bo? I dk. Forstår ikke din tankegang med at flytte til sverige og lade dine børn gå i skole i dk. Men det er jo dig og din beslutning. Det var bare min mening Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 Synes også at du skal tænke over børnenes skolekammerater og deres sprog. De er jo ikke så gamle. Så hvis du har planer om at bosætte dig i S længere tid ville jeg mene det er en dårlig idé ikke at få dem i svensk skole. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 Jeg vil godt lige komme med en kommentar. Efter min mening kan du give dine børn en stor gave ved at gøre dem 2-sprogede. De lærer lynhurtigt at tale svensk, hvis de kommer i svensk skole, som også lærer dem om den svenske kultur, og I kan selv fortsat tale dansk hjemme og lære dem den danske kultur. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sadobobber 10 Anmeld indhold Besvaret April 13, 2007 hey alle havde ikke lige tænkt over det med kammarater fra skole ovs og ja 2 sprog er vel ikke så dårligt *S* lige en forklaring hvorfor det ville være nemmere. vi arbejder begge lige ved side af deres skole så tænkte at det ville da være nemt at smide dem af når vi kørte på job..men men kan sku godt se i har tænkt lidt mere over det end jeg har, takker for de godt råd i har givet os og må sige at jeg har skiftet mening ang.skole i dk.. og p.s flytter da ikke til sverige for kun at bo sammen med danskere:thumbdown vil da gerne lære nogle svenskere at kende:thumbup: tom Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2007 hey alle havde ikke lige tænkt over det med kammarater fra skole ovs og ja 2 sprog er vel ikke så dårligt *S* lige en forklaring hvorfor det ville være nemmere. vi arbejder begge lige ved side af deres skole så tænkte at det ville da være nemt at smide dem af når vi kørte på job..men men kan sku godt se i har tænkt lidt mere over det end jeg har, takker for de godt råd i har givet os og må sige at jeg har skiftet mening ang.skole i dk.. og p.s flytter da ikke til sverige for kun at bo sammen med danskere:thumbdown vil da gerne lære nogle svenskere at kende:thumbup: tom Har samme betragtning mht bosættelse som dig. Gider ikke have KUN danske naboer. Det er jo trods alt et andet land og lidt anden kultur man bor i. Den lærer man bedst ved at bo sammen med de indfødte. Danskerne kan man jo altid opsøge herinde :D Rart at se du har fået øjnene op for andre muligheder mht dine børn. Tror de vil takke dig for det en dag. Held og lykke med det hele. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2007 Svenskere vil ikke omgåes. Stor respekt for at du ikke vil bo med mange Danskere, men hvor mange Svenskere tror vil have respekt for jer og indbyde til venskab (Og det er ikke altid så let) hvis du körer dine unger til DK hver dag. Held og lykke med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2007 For at "undgå" danskere tror jeg i skal kigge i nogle områder hvor husene ikke er nybygget, det virker som om at der bor flest der. Vi havde samme holdning da vi købte hus, og bosatte og midt i et sølvbryllups kvarter (nu er der godt nok kommet 2 andre par på vejen) Men det går nok ikke ind under ghetto :-) Vi har vores børn herovre og både skole og børnehave kunne vi ikke være mere glade for, det virker som om der er meget mere fokus på børnene her, kan dog kun samligne med børnehave fra DK. Begge unger er i dag 2-sproget, hvilket jeg tror bliver et klart plus for dem... Og ja, så er der det med kammerater, det er jo der man mange danner nogle af sine rigtigt gode venner, og det kan altså blive svært hvis man bor så langt fra hinanden, weekenderne kan blive lange hvis der ikke lige bor nogle på vejen man kan lege med, og det vil da være synd ikke at kunne sproget i det land man bor i... Nå det var lige mine 2 min :) Held og lykke med det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hejsan78 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2007 Jeg vil godt lige komme med en kommentar. Efter min mening kan du give dine børn en stor gave ved at gøre dem 2-sprogede. De lærer lynhurtigt at tale svensk, hvis de kommer i svensk skole, som også lærer dem om den svenske kultur, og I kan selv fortsat tale dansk hjemme og lære dem den danske kultur. Helt enig mht. børnenes mulighed for at blive to-sprogede !!! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites