mfe 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Uanset om man er begrænset' date=' fuldt, dobbelt eller eventuelt tredobbelt skattepligtig skal man betale ejendomsværdiskat som andre danskere. Det indebærer så også, at man ikke betaler ejendomsværdiskat for de perioder, hvor boligen er udlejet. :)[/quote'] Du skal IKKE betale ejendomsværdiskat til Danmark af fast ejendom i Sverige, hvis din fulde skattepligtigt til Danmark er ophørt (henviser til mine tidligere indlæg i tråden). Hvis din fulde skattepligt ikke ophører i Danmark, er der andre og dyrere boller på suppen. Bluee - er du stadig fuld skattepligtig til Danmark (ejer du ejendom i DK)??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Du skal IKKE betale ejendomsværdiskat til Danmark af fast ejendom i Sverige, hvis din fulde skattepligtigt til Danmark er ophørt (henviser til mine tidligere indlæg i tråden). Hvis din fulde skattepligt ikke ophører i Danmark, er der andre og dyrere boller på suppen. Bluee - er du stadig fuld skattepligtig til Danmark (ejer du ejendom i DK)??? Jeg forholder mig til dansk fast ejendom, som man skal betale skat af uanset bopælsland og skattestatus. Jeg havde lige glemt, hvor tråden startede. :o Ingen ejendomsværdiskat af en svensk ejendom til Danmark, hvis man bor i Sverige MEDMINDRE man er fuldt skattepligtig til Danmark pga, at man stadig har opretholdt sin bolig der. Revisoren har fået koblet dette med fuld skattepligt sammen med retten til at fradrage renter mm. Det har han misforstået. Undskyld den del af forvirringen, som jeg står for... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mfe 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2007 Jeg forholder mig til dansk fast ejendom' date= som man skal betale skat af uanset bopælsland og skattestatus. Jeg havde lige glemt, hvor tråden startede. :o Ingen ejendomsværdiskat af en svensk ejendom til Danmark, hvis man bor i Sverige MEDMINDRE man er fuldt skattepligtig til Danmark pga, at man stadig har opretholdt sin bolig der. Revisoren har fået koblet dette med fuld skattepligt sammen med retten til at fradrage renter mm. Det har han misforstået. Undskyld den del af forvirringen, som jeg står for... :) Godt Nils for så er vi 100% enige :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2007 Bluee - er du stadig fuld skattepligtig til Danmark (ejer du ejendom i DK)??? Nej ingen dansk ejendom her. Men jeg tror jeg skal til at skifte revisor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Intrepidus 10 Anmeld indhold Besvaret July 17, 2007 Jeg er blevet noget forvirret efter at have læst denne tråd og følgende i en tidligere tråd skrevet af Anton: "Hvis Carwash er udrejst fra DK og har lejet sin lejlighed ud på en bindende kontrakt i tre år (dvs. lejer kan ikke opsiges af udlejer), ophører den fulde skattepligt til Danmark, men begrænset skattepligt indtræder så vedr. lejligheden og dermed udlejningen. Der er så et eller andet beløb, som Carwash skal beskattes af i DK, og da Carwash er bosiddende i Sverige, skal han jo oplyse om sin globalindkomst i Sverige. HVIS overskuddet af udlejningen så er skattepligtigt i Sverige, beregner Sverige skat af overskuddet, men giver så nedslag i den beregnede skat med den faktisk betalte skat (nedslag efter creditmetoden). Da skattetrykket i DK er højere end i Sverige, vil der ikke blive svensk skat af udlejningen, HVIS overskuddet er skattepligtigt i Sverige. Hvis den danske skat af overskuddet havde været 10 kr., og den svenske beregnede skat var 20 kr., ville Carwash så skulle af med 10 kr. til DK og 10 kr. til Sverige, så der samlet set bliver betalt den skat, som er den højeste af de to. Læg her mærke til, at der er tale om beskatning i to lande, men ikke dobbeltbeskatning. Dobbeltbeskatning ville i dette tilfælde sige, at der skulle falde 10 kr. til DK og 20 kr. til Sverige, altså 30 kr. i alt. Som bonusinformation kan jeg sige, at en dobbeltbeskatningsoverenskomst ikke er en aftale om, at der skal betales skat af samme indkomst to gange uafhængigt af hinanden, men at en overenskomst skal forhindre dette." Herefter svarer Nils: "Det rigtige svar er naturligvis, at størrelsen på skatten afgøres af det grådigste land - I dette tilfælde Danmark." Er der nogen der kan svare på følgende konkrete eksempler: Udgangspunktet er følgende: Jeg ejer et hus i DK med offentlig ejendomsværdi på 2,1 mill. dkr og et hus i SE med en ejendomsværdi på 1,4 mill. dkr. 1. Jeg bliver boende i DK og lejer det svenske hus ud for 10.000 dkr/md + forbrug indtil det danske er solgt - f.eks. 1 år. 2. Jeg flytter til SE og lejer det danske hus ud i 1 år for 10.000 dkr/md + forbrug jf. kontrakt med lejer. 3 Jeg flytter til SE og lejer det danske hus ud i mindst 3 år for 10.000 dkr/md + forbrug jf. kontrakt med lejer. Hvor meget skal jeg i hvert enkelt tilfælde betale i indkomstskat og ejendomsværdiskat til hhv. DK og SE? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites