Markowitch 12 Anmeld indhold Skrevet April 3, 2007 C.F Møller har opdateret deres hjemmeside med nye billeder af Malmø Tower - Sveriges højeste skyskraber, som skal bygges ved den nye Hyllievång metro station. Denne gang har arkitekterne gjort nogle af billederne mere forårsagtige og der er kommet solskin på :). Selve byggeriget er meget firkantet i modsætning til Turning Torso. [ATTACH]1111[/ATTACH] [ATTACH]1112[/ATTACH] [ATTACH]1113[/ATTACH] [ATTACH]1114[/ATTACH] [ATTACH]1115[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Flere billeder :) [ATTACH]1116[/ATTACH] [ATTACH]1118[/ATTACH] [ATTACH]1119[/ATTACH] [ATTACH]1120[/ATTACH] [ATTACH]1121[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Lidt flere billeder [ATTACH]1122[/ATTACH] [ATTACH]1123[/ATTACH] [ATTACH]1124[/ATTACH] [ATTACH]1125[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Flotte billeder Marko' :th2: Så bliver det jo spændende at se, om de ender med at få lavet en succesfuld byplanlægningen derude, så der rent faktisk også kommer noget liv udenfor bygningerne. Der er tegnet masser af mennesker på projekt-tegningerne, men vi får se, om der rent faktisk også kommer til at holde stik. I Danmark er man jo som regel ret skidt til det der - se bare på kvarterne omkring Langelinie+ Amerikaplads og Tuborg Havn - flotte men rædsomt kedelige soveområder. Kun velegnet til pensionister. Allerværst er måske Ørestaden og området omkring Fields - fuldstændig dødt - også fordi at mange af lejlighederne står tomme efter spekulationsopkøb. Ved de nye ting på Islands Brygge har man forsøgt at skabe lidt liv, men det er noget halvhjertet, men der er dog lidt om sommeren, nu hvor man kan bade i Københavns Havn. Det skyldes dog mere de gamle eksisterende kvarterer som ligger op ad. Västra Hamnen synes jeg selv er en gevaldig succes med hensyn til at skabe liv - her har man nu generelt også reserveret stueetagen i bygningerne til at kunne lave café'er og butikker. Og så har man selvfølgelig et af verdens arkitektonisk flotteste tårne, som trækker tusindvis af turister til. Så det bliver spændende at se om det ender med det ene eller det andet. Er der nogen der ved om det bliver bostadsrätter eller hyresrätter, der kommer i tårnet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Flotte billeder Marko' :th2: Så bliver det jo spændende at se, om de ender med at få lavet en succesfuld byplanlægningen derude, så der rent faktisk også kommer noget liv udenfor bygningerne. Der er tegnet masser af mennesker på projekt-tegningerne, men vi får se, om der rent faktisk også kommer til at holde stik. I Danmark er man jo som regel ret skidt til det der - se bare på kvarterne omkring Langelinie+ Amerikaplads og Tuborg Havn - flotte men rædsomt kedelige soveområder. Kun velegnet til pensionister. Allerværst er måske Ørestaden og området omkring Fields - fuldstændig dødt - også fordi at mange af lejlighederne står tomme efter spekulationsopkøb. Ved de nye ting på Islands Brygge har man forsøgt at skabe lidt liv, men det er noget halvhjertet, men der er dog lidt om sommeren, nu hvor man kan bade i Københavns Havn. Det skyldes dog mere de gamle eksisterende kvarterer som ligger op ad. Västra Hamnen synes jeg selv er en gevaldig succes med hensyn til at skabe liv - her har man nu generelt også reserveret stueetagen i bygningerne til at kunne lave café'er og butikker. Og så har man selvfølgelig et af verdens arkitektonisk flotteste tårne, som trækker tusindvis af turister til. Så det bliver spændende at se om det ender med det ene eller det andet. Er der nogen der ved om det bliver bostadsrätter eller hyresrätter, der kommer i tårnet? Smag og behag, jeg syntes kun det er de lejl. med havsudsigt der er noget værd, dog ville jeg nødig have en af dem på 1 vån. Alle de andre lejligheder som ligger uden nogen form for udsigt (ligger tæt som i en hønsegård), er ikke prisen værd. Der mener jeg pengene er bedre anvendt på noget i Ribersborg området. Men bedst er helt klart Dockan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Smag og behag' date=' jeg syntes kun det er de lejl. med havsudsigt der er noget værd, dog ville jeg nødig have en af dem på 1 vån. Alle de andre lejligheder som ligger uden nogen form for udsigt (ligger tæt som i en hønsegård), er ikke prisen værd. Der mener jeg pengene er bedre anvendt på noget i Ribersborg området. Men bedst er helt klart Dockan.[/quote'] Hvis de er smarte, kommer kontorlokalerne til at være placeret i de nederste etager, mens boliger bliver placeret i højden hvor den flotte udsigt er :). Du skal lige have et ord med på vejen omkring bygningstætheden, da den ikke er spor anderledes end på Vestre Hamn og Ribersborg. Disse steder er folk åbenbart fløjtende ligeglade med om de kan glo lige ind til hinanden. Dog er jeg enig med dig, men det viser også blot at det er en smagssag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Flotte billeder Marko' :th2: Så bliver det jo spændende at se, om de ender med at få lavet en succesfuld byplanlægningen derude, så der rent faktisk også kommer noget liv udenfor bygningerne. Der er tegnet masser af mennesker på projekt-tegningerne, men vi får se, om der rent faktisk også kommer til at holde stik. I Danmark er man jo som regel ret skidt til det der - se bare på kvarterne omkring Langelinie+ Amerikaplads og Tuborg Havn - flotte men rædsomt kedelige soveområder. Kun velegnet til pensionister. Allerværst er måske Ørestaden og området omkring Fields - fuldstændig dødt - også fordi at mange af lejlighederne står tomme efter spekulationsopkøb. Ved de nye ting på Islands Brygge har man forsøgt at skabe lidt liv, men det er noget halvhjertet, men der er dog lidt om sommeren, nu hvor man kan bade i Københavns Havn. Det skyldes dog mere de gamle eksisterende kvarterer som ligger op ad. Västra Hamnen synes jeg selv er en gevaldig succes med hensyn til at skabe liv - her har man nu generelt også reserveret stueetagen i bygningerne til at kunne lave café'er og butikker. Og så har man selvfølgelig et af verdens arkitektonisk flotteste tårne, som trækker tusindvis af turister til. Så det bliver spændende at se om det ender med det ene eller det andet. Er der nogen der ved om det bliver bostadsrätter eller hyresrätter, der kommer i tårnet? Helt enig! Det er vigtig at skabe "liv" i området. Jeg mener også at stueetagerne i alle bygninger skal øremærkes butikker og caféer for at skabe en by atmosfære, måske også derfor de bygger tæt. Hvis det lykkes lige så godt som ude ved Torsoen, så er det virkelig godt gået. Lige nu er det blot en pløjemark, så jeg er lidt afventende med optimismen. Dog er trafikforbindelserne ud til Torsoen begrænsede, hvilket giver en naturlig øvre grænse for hvor meget man kan ligge ude ved havnen, så der skal nok falde et par krummer af på Hyllievång. Helt personligt synes jeg at Torsoen er meget flottere end Malmø Tower, men et andet sted tror jeg også at det er ligegyldigt, da en bygning af den størrelse altid vil tiltrække sig opmærksomhed. Traffikalt ligger stedet på prime-location. Tusinder vil kunne nå stedet, så erhvervsvirksomheder vil nok ikke skyde forkert ved at placere sig dér. Ellers er jeg enig med dig omkring Ørestaden. Det er overvejende firkanter der dominerer og det ligner lige nu lidt Gjellerup parken. Man kan kun håbe at der kommer mere liv derude når det er færdigt. Det mest spændende er nok BIG's "bjerget" og Libeskind's byggeri ude ved Fields - det ser spændende ud! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hejsan78 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Ellers er jeg enig med dig omkring Ørestaden. Det er overvejende firkanter der dominerer og det ligner lige nu lidt Gjellerup parken. Ja man kan frygte lidt at hele ørestanden om 15-20 år vil blive klassificeret som en arkitektonisk fiasko. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hejsan78 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Er der nogen der ved om det bliver bostadsrätter eller hyresrätter, der kommer i tårnet? Der er vist nok lagt op til en blanding af bostadsrätter og hyresrätterfor for at skabe en bred befolkningsgruppe.... - men planerne for torsoen blev jo også ændret med tiden og entreprenørene for de forskellige byggeries derude er nok mere interesserede i profikmaksimering end i at løse Malmös boligmangel(så et forsigtigt gæt er priser a la Västre Hamnen korrigeret for manglende vand/længere fra centrum). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jeppe 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2007 Ja man kan frygte lidt at hele ørestanden om 15-20 år vil blive klassificeret som en arkitektonisk fiasko. Ja tak man! Vi har selv boet klods op af Ørestaden og Fields i nogle år. Faktisk helt op ad VM huset.... Vi har fulgt opbygningen kan man roligt sige. Jeg synes det er super koldt og trist. Ren beton og glasfasader. Og så er der heller aldrig nogen mennesker at se. Kun Smartass typer i dyre biler med dullen på passager sædet med sin Paris Hilton hund... Vi hadede at bo der til sidst. Vi boede godt nok på kollegie, men den stemning der var derude til sidst var til at brække sig over! Så vi er godt nok glade for vi har fundet vores drømme lejlighed her i Högaholm. Det er bare sagen! :) Ang. Malmö tower, så er det nu ikke særlig kønt at se på. Jeg er lidt bange for området kommer til at blive for kantet og Ørestads agtigt... Men håber det dog ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2007 Måske hentet lidt inspiration her Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin R 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2007 Ja Ørestad bliver nok fremtidens parkeringsområde for folk fra SE Men ellers må jeg sige af hvertfald VH har overrasket mig enormt, jeg syntes det er virkelig godt lavet, masser af liv, masser af forskellige typer folk og trods nogle priser der ligger i den "forkerte" ende så formår man at blande så man ikke får en klikke af overklasse folk som sidder på hver deres altan og studere friværdien Men problemet er nok tit at et område som VH ligger ved vand og på den måde naturligt vil tiltrække folk, og hvis man gør det rigtigt så blive et udflugtmål som følge af omgivelserne og den interessante akitektur.... Men under alle omstændigheder ser planerne for Malmø lidt mere spændende ud end planerne for KBH :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret April 5, 2007 Jeg tror nu ikke Hyllie C, kommer op på siden af Vestra Hamn, hvad angår "location". Derude er både hav og marina, men der et par ting der taler for Hyllie C og det er primært de gode trafikkale forbindelser. Malmö ryster industribys imaget af sig, bl.a. med ny arkitektur og de nye service virksomheder , som byen gerne vil have, er godt placeret ude ved Hyllie C. Centralen kan nås på ca. 5 minutter og Kastrup på ca. 15 minutter. Så det er jo bare perf! Til sidst vil VH nok ikke kunne absorbere alt den trafik som medarbejdertunge virksomheder vil generere. But who knows? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites